K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2009, 22:05   #1
Rossi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2008
Lokation: Randers kommune
Indlæg: 27
Styrke: 16
Rossi er ny på vejen
Midlertidig invalidepension

Hej

Jeg risikere at blive sendt på kontanthjælp og kommunen siger at min midlertidige invalidepension (tabt erhvervsevne) vil blive modregnet i min kontanthjælp. Må kommunen godt modregne den midlertidige invalidepension?

Er det kun hvis man har en arbejdsskade de ikke må modregne? Jeg fandt en tråd hvor der stod at de ikke må foretage fradrag i hjælp for de erstatninger for tab af erhvervsevne, som der er. Gælder det også for mig når jeg "bare" er sygemeldt med stress?


Hilsen Rossi

Sidst redigeret af Rossi; 23-01-2009 kl. 22:16.
Rossi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 00:40   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvis det stress er opstået i forbindelse med arbejdet, er det jo vel også en arbejdsskade eller hvad?? det vil jeg da mene..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 14:05   #3
Rossi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2008
Lokation: Randers kommune
Indlæg: 27
Styrke: 16
Rossi er ny på vejen
Jeg har to meget krævende børn hvoraf den ene har diagnosen adhd. De har været en væsentlig faktor i forhold til min stress situation. Jeg har simpelthen ikke overskud til at arbejde ved siden af arbejdet med dem. Men omvendt var det også en dårlig arbejdsplads jeg havde hvor jeg blev mobbet kraftigt.

Men jeg tænker ikke at nogen ville vurdere min stress som en arbejdsskade.
Rossi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 15:55   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Rossi det er jo altid værd at prøve det ...
  Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 17:46   #5
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Rossi
Kontakt familierådgivningen i din kommune og bed om hjælp der, de er forpligtet til at rådgive dig især når Du har et barn med en diagnose ( jeg formoder barnet med ADHD har fået sat en diagnose ) både mht. evt. aflastningsmuligheder men så sandelig også økonomiske muligheder evt. pleje/forældreorlov eller andre paragraffer der kan berettige hjælp til jer.
Angående din egen tilstand...Stressforårsaget depression der skyldes arbejdet, kan forelægges erhvervssygdomsudvalget i Arbejdsskadestyrelsen og kan under specielle omstændigheder give en anerkendelse som arbejdsskade, men .....det er meget,meget svært at få anerkendt psykisk sygdom som erhvervssygdom/arbejdsskade, PTSD er på fortegnelsen over arbejdsskader men det kræver jo diagnoser, hvilket enhver anmeldelse af arbejdsskade ender i. Enhver læge der konstaterer en arbejdsskade har anmeldelsespligt, men man kan og bør også selv anmelde en arbejdsskade man har konstateret. Læs mere på www.ask.dk søg med stress som søgeord.

Håber det her hjælper dig lidt videre

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 01:05   #6
Rossi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2008
Lokation: Randers kommune
Indlæg: 27
Styrke: 16
Rossi er ny på vejen
Hej Igen

Faktisk går mit spørgsmål på om kommunen gerne må modregne min midlertidige invalidepension i min kontanthjælp?

De siger at de gerne må fordi det er med løbende udbetaling. Hvis det var et engangsbeløb sagde hun at de ikke måtte. er det rigtigt?
Rossi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 01:40   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det vil jeg TRO, de må modregne, men det er da et "sjovt" spørgsmål, for hvordan kan man være så syg, at man kan få midlertidig pension, og så ikke samtidig få sygedagpenge, ledighedsydelse eller førtidspension?

Der er vist noget galt i din kommune.

Men du kan evt. se her om kontanthjælp og betingelser for at modtage penge.

Det må IKKE modregnes i sygedagpenge... så det er da mystisk.

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31061

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 01:42   #8
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Rossi
Undskyld, hvis jeg havde misforstået dit spørgsmål.
Der er et svar i en tråd her : http://www.k10.dk/showthread.php?t=7202
men det svar går på evhvervsevnetabserstatning fra arbejdsskadestyrelsen, hvad kommer din erstatning fra ? Hvis det er en forsikring for erhvervsevnetab, tror jeg reglerne kan være det samme, men jeg er ikke sikker. Måske er der nogen herinde på forum med en løbende forsikringsydelse for erhvervsevnetab der kender reglerne i så tilfælde.
Hvorfra din erstating kommer, er et væsentligt punkt, men er det fra arbejdsskadestyrelsen så find svaret jeg citerer fra FOA i den tråd jeg har linket til her i posten.
Håber det her giver dig mere brugbart svar så

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 13:04   #9
Rossi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2008
Lokation: Randers kommune
Indlæg: 27
Styrke: 16
Rossi er ny på vejen
Hej igen

Min midlertidige invalidepension kommer fra den arbejdsgiveradm pensionsordning jeg havde på mit tidligere arbejde. Vi kaldte den tabt erhvervsevne dengang.

Jeg har været på sygedagpenge siden sep 2006 så de vil jo gerne have mig videre nu. Men min sagsbehandler vurdere at jeg ikke kan komme i arbejdsprøvning igen (var i feb 08 men det gik slet ikke pgs stress) fordi det kan skade mig (undersøgelse fra maj 08)

Men undersøgelserne pejer også på at ingen behandling er prøvet (kommunen vil ikke hjælpe mig) og de mener jeg kan få det bedre af behandling.

Så pt er jeg for syg til ar arbejde men for rask til stort set alt andet.

Da jeg snakkede med dem på kommunen snakkede de ikke noget om arbejdsskade eller andet. Det eneste de byggede det på var de løbende udbetalinger kontra et engangsbeløb.

Jeg faldt også over den tråd du henviser til Neurosmølf det er derfor jeg ville høre om der var andre der havde nogen erfaring eller viden på området de ville dele med mig
Rossi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ang Invalidepension. lynge60 Alt det andet 19 30-11-2014 14:15
Modregning af midlertidig invalidepension i kontanthjælp yeenzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 04-09-2013 09:45
Invalidepension Cirkel Alt det andet 3 16-01-2013 21:28
invalidepension hmxenm Alt det andet 4 21-07-2011 08:43
ftp/ invalidepension knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 10-12-2008 20:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension