K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2010, 18:29   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Fleksjobbere skal arbejde mere!

"Ansatte i fleksjob skal presses til at arbejde mere. Og så skal de ikke længere have fuld løn samtidig med, at de er på nedsat tid. Det anbefaler en analyse, bestilt af arbejdsmarkedsstyrelsen. Fleksjobforeningen kalder det en misundelseskampagne."

http://www.hk.dk/aktuelt/nyhedsarkiv...l_arbejde_mere

Øhhh...NÅ!

véd de overhovedet hvad de taler om! der må absolut være tale om en misundelseskampagne.

De burde skamme dem
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 19:04   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser

véd de overhovedet hvad de taler om! der må absolut være tale om en misundelseskampagne.

De burde skamme dem
Tydeligvis aner de overhovedet ikke hvad de taler om, hvis de gjorde det blandede de vel ikke efterlønnen ind i det.

"- Målet med fleksjobordningen har været at skabe udvikling af den ansattes arbejdsevner. Men ordningen lever ikke op til sine egne intentioner. Der er hverken fokus på udvikling før eller efter tilkendelse af efterlønnen, siger direktør Hans Bach fra Discus. "
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 19:46   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tja hvad kan man sige, er mere forbavset over at der gik så længe inden ideen opstod, det er jo hvad vi herinde for en stor dels vedkommen har spået om ville ske i flere år...

Nu kommer det spændene så , vil S , SF og de RV sælge de syge for at bevare et forlig ?????
  Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 22:37   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
kan huske jeg fik avide ang flexjob så gik det ud på at man skulle seo m man kunne arbejde mere og mere det er snart 4 år siden hvis ikke længere sagde ja ja klap heste ner sgu en grund det hedder op til 20 tiemr med 2/3 tildskud idioter faldt ikke i god jord
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 00:51   #5
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
De risikere jo bare at få mange flere sygmeldinger.

Jeg kan i hvert fald ikke arb. mere end de 22,5 time jeg har nu.

Jeg ved nu ikke om det ikke er min tidligere arb.giver der er skyld i at jeg i dag er i flexjob, det vil jeg da mene, har ødelagt højre arm og skulder af at pakke chokolade på arkord.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 01:31   #6
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Det jeg hører var/er: det skal ikke kunne lade sig gøre at tjene omkring kr. 600.000,- om året som fleksjobber... -og det er såmænd meget rimeligt i min obtik

Så jeg vil forsat sove trygt og godt

.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 05:01   #7
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Det stemmer ikke overens med nedenstående, der siger at fleksjobbere skal arbejde, mindre og førtidspensionen skal defacto afskaffes for alle under 40.:

http://www.berlingske.dk/danmark/hoe...s-fra-fleksjob

De mennesker der har en meget høj fleksløn skal føres fra fleks til ordinær beskæftigelse.

NB læg især mærke til at der lægges op til at fleks skal kunne tilkendes for arbejdsevne under 12 timer.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 09:34   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Besynderligt at fleksjob kun kan tilkendes, når ARBEJDSEVNEN ER VARIGT NEDSAT,
HVORDAN kan de så forvendte at der skal ske en FORBEDRING af arbejdsevnen EFTER tilkendelse?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 10:23   #9
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Ganske rigtigt besynderligt, Popia.

Men som Direktør Hans Bach for Discus siger:
"Intentionen var ikke borgertilfredshed, men udviklingsperspektiver, sådan at mennesker der ikke er i stand til at arbejde på normale vilkår får brugt deres arbejdsevne. Kriteriet for fleksordningen har ikke været tilfredse borgere,.."

Vi er mange herinde, der udmærket er klar over, at de politiske vinde ikke stræber eft. "tilfredse borgere" blandt folk på overførselindkomst, sikke et samfund vi så ville få.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 12:24   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Det jeg hører var/er: det skal ikke kunne lade sig gøre at tjene omkring kr. 600.000,- om året som fleksjobber... -og det er såmænd meget rimeligt i min obtik

Så jeg vil forsat sove trygt og godt

.
Tja nu er jeg så ikke flekser mere (heldigvis tror jeg nok )

Men kan da ikke lade være med at tænke på om ikke det er lidt naivt at sove roligt om natten pga den høje løn...

Læg mærke til hvor tit politikere og medier siger 700.000 kr og 600.000 kr og op til en million ....

Så sidder folk hjemme i stuen arbejder 37 timer for 20.000 kr og tænker AHVA kan de det ... og så bliver den så dejligt spiselig når de går ind og regulere i fleksloven ...

Hvordan kan det være at man glemmer at fortælle at de mennesker der tjener 700.000 IKKE får refunderet ud af de 700.000 .

Det er jo sådan at

Citat:
For fleksjob oprettet efter 1. juli 2006 kan løntilskuddet højst beregnes ud fra en løn på 404.480 kr. (2007) på årsbasis eller 210,23 kr. (2007) på timebasis. Det betyder i praksis, at man som lønmodtager i fleksjob godt kan aftale sig frem til en løn, der ligger over 404.480 kr. på årsbasis, men virksomheden vil maksimalt få et løntilskud fra kommunen på 269.653 kr., hvis der gives et løntilskud på 2/3. Herudover gives tilskud til udgifter til ATP samt eventuelle udgifter til andre arbejdsgiverbidrag. Da loftet er beregnet ud fra en fuldtidsansættelse, er det timelønnen på 210,23 kr. (2007), der skal lægges til grund for beregningen af lønloftet for deltidsansatte.
jeg ved godt at det er en høj løn og at det er mange penge i refusion men det er sg godt nok milevidt væk fra de beløb der nævnes hele tiden i medierne ..

og løsningen er så at alle arbejder det de er visiteret til for Dagpengesatsen og det de så kan arbejde mere end det de er visiteret til skal have en smule ekstra...

Det gør man officielt for at "ramme" de højt lønnet fusker ... (som jeg ikke helt tror på findes i så fald er det sq ikke mange ) men hvem er det man virkelig rammer er det ikke dem der arbejder på overenskomst løn på 20.000 som nu pludselig skal arbejde for mindre og som jo så vitterlig er den svage gruppe (den gruppe som man er bange for at de stærke med de store lønninger trænger væk fra ordningen ? ) hvor mange her i fleksjob med en lille overenskomst mæssig løn (som jo er den der tæller ) vil kunne arbejde 5 timer mere om ugen for at komme bare op i nærheden af den overenskomst mæssige løn ?? ja jeg undre mig bare ....

Næææ kast de høje tal ud og lad være med at oplyse fakta så bliver det så dejligt spiseligt for folk , for de ved jo ikke at der ikke bliver refunderet ud fra 700.000 og vi kan jo ikke lave en regl for kun de stærke gode flekser så vi rammer bare bredt ....

Så var jeg stadig flekser så ville jeg nu ikke sove så trygt
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
EL: Virksomhedsafgift skal sikre fleksjobbere arbejde Webmaster K10 Nyheder 0 26-04-2012 06:40
S og SF forslag om 1 time mere arbejde Kaftbyen Politik og Samfund 18 16-05-2010 10:51
Fleksjobbere bliver sat til det hårde arbejde Stella Det er da strengt ! 2 16-03-2009 18:36
"Mere velfærd kræver mere arbejde" Arbejdsmarkedskommissionen @PerChr Fremtiden for fleksjob og førtidspension 7 17-08-2008 01:24
Kommission: Vi skal arbejde mere Stella Politik og Samfund 0 23-04-2008 12:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension