K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2011, 14:05   #1
sarrau
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Lokation: horsens
Alder: 66
Indlæg: 6
Styrke: 0
sarrau er ny på vejen
Thumbs down indstilling efter pag.18

Jeg har nu været i sagsbehandling i snart 3 år med 3 arbejdsprøvninger
en psykologerklæring som siger arbejdsprøvning og flexjob ikke er mugligt (2010)

en speciallæge erklæring som siger ingen arbejdsevne (2011)

enspeciallæge erklæring fra psykritiater som siger ingen arbejdsevne og yderlige forsøg vil forværre min situation.(2011)

men sagsbehandleren vil ikke gå videre fordi lægekonsulenten fokusere på en gammel speciallæge erklæring som (SOM BARE SKAL REDE RØVEN PÅ FORSIKRINGEN) siger der er lidt arbejsevne tilbage (2010)



Hvor kan man få hjælp til at finde ud af om det er efter bogen

HUGO
sarrau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 14:13   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du kan selv søge en §17
du kan ikke miste noget hvis du er uden indtægt eller på kontanthjælp
ved afslag skal de give en begrundelse og du kan anke din sag efterføglende
alså kigger beskæftigelsesankenævnet på din sag, i daglig tale BAN
tro mig kommunerne prøver med alle midler og undgå en pension i dag

problemet der ikke er nogen regler om en sagsbehandler skal indstille til penison
så der er ikke nogen regler de skal overholde
de bestemmer helt selv
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 14:22   #3
sarrau
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Lokation: horsens
Alder: 66
Indlæg: 6
Styrke: 0
sarrau er ny på vejen
tak for svaret er jo lidt nervøs for hvad de kan finde på
der er jo ingen hjælp eller rådgivnig man kan hendvende sig til
den speciallægeerklæring fra forsikringen er den ældste af dem alle

hilsen hugo
sarrau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 15:18   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sarrau Se meddelelser
men sagsbehandleren vil ikke gå videre fordi lægekonsulenten fokusere på en gammel speciallæge erklæring som (SOM BARE SKAL REDE RØVEN PÅ FORSIKRINGEN) siger der er lidt arbejsevne tilbage (2010)
Eller også "glemmer" din sagsbehandler, at give lægekonsulenten de nye lægepapirer, så lk reelt kun ser de gamle lægepapirer.

Hvis du er på kontanthjælp, eller intet får fra kommunen, så kan du søge om førtidspension i henhold til §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Hvis du vælger denne løsning bør du aflevere en skriftlig ansøgning på kommunen, aflever den ved skranken og bed om en kvittering på, at de har modtaget den.
Så har de 3 mdr. til at træffe en afgørelse, som du evt. kan anke.

Du behøver blot at skrive:

"Jeg ønsker at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

M.v.h. navn og cpr.nr.
"

Hvis du ikke skriver "på det foreliggende dokumentationsgrundlag" vil den køre på samme måde som en §18, og kan tage årevis.

"På det foreliggende dokumentationsgrundlag" betyder, at din sag vil blive afgjort på grundlag af de ting der allerede ligger i din sag, kommunen vil ikke indhente noget nyt, men du må godt selv komme med nye ting (f.eks. lægepapirer) lige til den dag afgørelsen skal træffes.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 16:44   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sarrau Se meddelelser
Jeg har nu været i sagsbehandling i snart 3 år med 3 arbejdsprøvninger
en psykologerklæring som siger arbejdsprøvning og flexjob ikke er mugligt (2010)

en speciallæge erklæring som siger ingen arbejdsevne (2011)

enspeciallæge erklæring fra psykritiater som siger ingen arbejdsevne og yderlige forsøg vil forværre min situation.(2011)

men sagsbehandleren vil ikke gå videre fordi lægekonsulenten fokusere på en gammel speciallæge erklæring som (SOM BARE SKAL REDE RØVEN PÅ FORSIKRINGEN) siger der er lidt arbejsevne tilbage (2010)



Hvor kan man få hjælp til at finde ud af om det er efter bogen

HUGO
Det er en god idé som de andre siger at søge en §17 på det foreliggende, hvis du altså ikke har noget at miste, er på sygedagpenge f.eks., men det formoder vi ikke !!?

En anden ting du kan gøre og som måske er hurtigere og mere intens er; at maile til jobcenter chefen om din afklaring, med kopi til din sagsbehandler eller omvendt. Du kan skrive at du er uforstående overfor hvorfor der er stilstand i din sag. Du er både helbredsmæssigt og arbejdsmæssigt afklaret og efterspørger kun hvad der videre skal ske.

Jeg formoder at lægekonsulenten er i mod indstilling til ftp. pga. den gamle special lægeerklæring, der er jo så kommet andre efter og dette kan du jo ligeledes gøre jobcenterchefen opmærksom på hvis du vil.

Det går sandsynligvis hurtigere at gøre dette, ruske op i sagerne, fremfor at søge en §17, så jeg ville flette en mail sammen med de spørgsmål jeg har. Hvis du føler at den kun skal til din sagsbehandler, så er det det, men "makker hun ikke ret", så skal den rundt i systemet. Dette være sig jobcenterchefen, økonomi og erhvervsudvalgschefen og borgmesteren, de kan sagtens være cc. hvis du føler der mangler handling i din sag.

Held og lykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 18:15   #6
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 61
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sarrau Se meddelelser
Jeg har nu været i sagsbehandling i snart 3 år med 3 arbejdsprøvninger
en psykologerklæring som siger arbejdsprøvning og flexjob ikke er mugligt (2010)

en speciallæge erklæring som siger ingen arbejdsevne (2011)

enspeciallæge erklæring fra psykritiater som siger ingen arbejdsevne og yderlige forsøg vil forværre min situation.(2011)

men sagsbehandleren vil ikke gå videre fordi lægekonsulenten fokusere på en gammel speciallæge erklæring som (SOM BARE SKAL REDE RØVEN PÅ FORSIKRINGEN) siger der er lidt arbejsevne tilbage (2010)



Hvor kan man få hjælp til at finde ud af om det er efter bogen

HUGO
Ved ikke om du er på kontanthjælp uden forsørgelse eller ?
Men som de andre siger er du uden forsørgelse eller på kontanthjælp så kan løsningen være en § 17 på forliggende grundlag, er din ressourceprofil færdig ?

Hvis det er din sagsbehandler der siger til dig at h*n ikke kan vil indstille til en § 18 pga gamle papir og der så er kommet nye til , så kunne det være en ide at skrive til hende...
noget ala ..


Citat:
Jeg har forstået på dig at du ikke vil indstille til en førtidspension efter § 18 ud fra speciallæge papir der er lavet i 2010, dette stiller jeg uforstående overfor da der jo efterfølgende ligger to nye som begge er lavet her i 2011 og som begge fastslår der ikke er nogen arbejdsevne tilbage.

Jeg ønsker at få på skrift fra dig at det forholder sig sådan og jeg ønsker at vide hvorfor det er at der lægges mere vægt på en gammel erklæring kontra to nye.

Dette ønsker jeg belyst inden jeg træffer en beslutning om at søge førtidspension efter § 17 på forliggende grundlag.

Samtidig gør jeg opmærksom på retssikkerhedsloven hvori der står skrevet.

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning.


Jeg ønsker at vide hvordan man er kommet frem til at vægten ligges på gamle papir og ikke de nye, dette ønsker jeg oplyst for at få min sag ud af det dødevand den er i nu.

med venlig hilsen

nogen gang kan man være heldig at få dem igang ved at de opdager at man ikke bare agter at læne sig tilbage og vente på dem ...

og alt er bedre end bare vente .. held og lykke :-)
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 20:06   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
; at maile til jobcenter chefen om din afklaring, med kopi til din sagsbehandler eller omvendt.
Her er problemet bare, at en almindeligt brev/mail (altså ikke en klage) til jobcenterchefen meget hurtigt vil lande på sb's skrivebord, uden at jobcenterchefen har gjort en hujende fis ved det.

Derfor er det netop meget vigtigt, at man, hvis man vil klage til jobcenterchefen, gør det meget tydeligt, at der er tale om en klage.

Så send brevet/mailen til sb, vent en uge eller to, hvis der så ikke er kommet svar klages der til jobcenterchefen.

Gør som Basco skriver, brug hendes forslag til et brev/mail, hvis du så ikke får svar klager du til jobcenterchefen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 22:51   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis man søger pension på foreliggende grundlag, er det MEGET VIGTIGT, at man vedlægger bilagsliste, på div dok. som læge, arbejdsprøvning mv.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 10:17   #9
sarrau
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Lokation: horsens
Alder: 66
Indlæg: 6
Styrke: 0
sarrau er ny på vejen
hej enteneller !!!


jeg har kopieret dit foreslag til brev og skrevet navn og personnr.
jeg er dig meget taknemmelig for det
håber det vil rykke bare lidt op i dem
syntes det er uartigt at tilsidesætte både psykriater og overlæge i arbejdsmedicins
endog temelig detalierede udredninger.

mange tak og hilsen Hugo
sarrau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 14:25   #10
sarrau
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Lokation: horsens
Alder: 66
Indlæg: 6
Styrke: 0
sarrau er ny på vejen
hej Basco jeg sendte "dit" brev i mandags og er i dag kaldt til "jobsamtale" den 10/10
så det er da tegn på der sker noget.
jeg har en journalist fra tv2syd der meget gerne vil filme det møde men ved ikke om jeg syntes det er en go ide. jeg er med i en række udsendelser om hjemløse så det er et led i den række hilsen hugo

"skal nok opdatere her"
sarrau er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange tilkendelser efter §18 indstilling panti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 34 01-12-2011 21:12
Ansøgt efter §17 – sagsbehandlet efter § 20 - afgørelse efter § 17? Mitochondrie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 12-11-2011 01:10
indstilling til ftp. dennishj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 15-11-2009 00:10
Indstilling til ftp. Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 23-09-2009 18:56
Om §18 og indstilling Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 19-12-2008 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension