K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2009, 12:07   #101
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Permand Se meddelelser
Det gør nu også mig lidt bange så mange som har været "Fraværende" på venstrefløjen. De kunne have stoppet det.
Det tænkte jeg faktisk også på... men der er også en del DF'ere der ikke var til stede... alt i alt, hvis VKO beslutter på forhånd at det skal stemmes ned, så burde de lige så godt bare melde det ud på forhånd, og lade være med at spilde oppositionens tid og kræfter!

Jeg er heller ikk ehelt inde i den afstemningspolitik der, men hvad med dem der så ikke stemmer? tæller de så slet ikke med, og er det rimeligt, at de så har lov til at blive væk fra afstemninger? det er da ikke specielt demokratisk, hvis en mases holdning ikke kommer med, blot fordi de ikke "gider" deltage.
  Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 12:09   #102
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af bla-bla Se meddelelser
" Jeg ser frem til, at vi får evalueringen og dermed en endnu større viden om, hvordan vi bedst hjælpe de syge mennesker tilbage på arbejdsmarkedet."
Hmm... "de syge tilbage på arbejdsmarkedet"?

Var det ikke meget bedre at lade de syge blive raske først? Hvad har ændret sig siden de tider, hvor enhver havde retten til at blive rask før et tilbagevenden til sit arbejde?

Er sygdom ikke længere en sygdom? Eller er det endnu et forbandet forsøg på at spare på sygdomsbehandling og i stedet at sende syge mennesker i arbejde, før de er raske nok til det? Og hvad med senfølger af underbehandlede eller ubehandlede sygdomme, senfølger der vil dukke op senere i livet? Hvilken "omskoling" skal kunne så "afhjælpe" disse?

Personligt håber jeg inderligt, at jeg dør hurtigt og smertefrit inden jeg bliver søgt tvunget ind i umyndiggørelse og uværdig behandling i tilfælde af evt. alvorlig sygdom. Sikken en tak for et langt liv med sild og slæb for at fylde statskassen op med penge - "de" hellere bruger på at føre krige, leje private fly til ministrene eller finansiere ambitiøse politikere deres internationelle karriereræs, fremfor at sikre sine borgere i sygdom og ulykke.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 12:12   #103
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
I debatten i Folketinget var der en, der mente, at der burde gøres noget ved arbejdsmiljøet, så man kunne FOREBYGGE, at folk blev syge.

Det blev naturligvis overhørt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 12:12   #104
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Alle er ikke altid til stede, når der stemmes.

Jeg mener at have læst, at de "aftaler" det sådan, så ikke alle behøver at være til stede, så stemmerne bliver "fordelt" forholdsvis.

Øv, jeg kan ikke forklare det.

Altså det vil sige lige som sofavælgere? at de bare generelt ikke tæller med fordi de placeres procentvis i forholde til de stemmer der ER givet?

Dette giver jo ikke noget reelt billede af en samlet politisk mening om et emne, hvis der f.eks. er er flertal af S politikere fraværende... så bliver nogle af deres stemmer jo automatisk givet til højrefløjen, selv om de måske havde stemt til venstre!?

Synes det er utroligt, at man ikke engang kan lave det obligatorisk, at ALLE 179 medlemmer befinder sig i deres "stemmeboks" når der skal stemmes om noget... det virker mest af alt som om man som politiker bare render rundt og forholder sig til det man gider og interesserer sig for, og resten kan rende og hoppe...

At Hjort ikke engang kan møde op, og stemme FOR hans eget l*** synes jeg er meget kritisabelt... men overraskende? nope...
  Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 12:16   #105
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
I debatten i Folketinget var der en, der mente, at der burde gøres noget ved arbejdsmiljøet, så man kunne FOREBYGGE, at folk blev syge.

Det blev naturligvis overhørt.

Ja, for det koster jo ekstra penge for virksomhedernes direktørers i forvejen spækkede tegnedrenge... Er man borgerlig politiker slår man høreapparatet fra, hver gang noget koster penge.
  Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 12:17   #106
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Hvad der dog falder mig noget underligt er, at Claus Hjort og Öslem slet ikke har været til stede!

Claus Hjort vil måske ikke stå ved sine forsøg?... og hvorfor er Öslem ikke dukket op og lægge stemme til imod sigerne!?
Claus Hjort Frederiksen er udeblevet fra afstemningen fordi det denne gang ikke skal være hans "skyld" (og asnvar).

At Öslem er udeblevet skal ses i sammenhæng med dagens nyhed SF sadler om - historisk støtte bag forsvaret eller SF klar til historisk forsvarsforlig, hvor hensynet til de syge må vige for hensynet til SFs udvikling frem til at være et "ansvarligt" parti, der "kvalificerer" sig derved til at blive betragtet af de (vaklende) "blå" vælgere som værende et "regeringsmoden" politisk parti.

Dette er grunden til at Öslem er udeblevet fra afstemningen!
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 12:21   #107
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg ved ikke, om det er derfor, hun ikke var der, men hvis det ikke kan undgås at sende unge mænd i krig, så er det da godt, hvis de kan få nogle flere penge til sikkerhedsudstyr, så de ikke skal dø, fordi de kun er udstyret med en skovl.

Der har jo været mange skriverier om, at de mangler udstyr.

Men jeg bryder mig IKKE om krig... og brug af milliarder til krigsmateriel.

Men hvis det ikke kan være anderledes.

Hvis SF kan sikre, at een ung mand mindre dør pga. manglende udstyr, så fint med mig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 12:35   #108
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
SF er bare politisk taktiske i øjeblikket... som Tante Ana selv pointerer, så er de efter de vaklende blå vælgere, og jeg tør æde min hat på, at når de kommer i regeringen, så bliver de første der brokker sig over at SF ikke lever op til forventningerne disse blå vælgere der er krøbet over...

SF har gang i et meget stort strategisk spil, for at få vendt op og ned på magten i DK, og i mine øjne gør de det absolut mest rigtige de kan gøre... ved godt at det på nogle af os kan virke lidt mystisk, men jeg vælger at være naiv og tro på, at det er et taktisk indfald for at styrke den samlede venstrefløj som et godt alternativ...

og kan lidt forsvarspolitik blive "solgt" på bekostning af at de kommer til magten og gør noget ved uligheden i DK... så er jeg game!

Bare vent... inden 1½ år, kan statsministeren godt begynde at slå ordet "stress" op i ordbogen, og begynde at finde "løkkepillerne" frem
  Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 12:46   #109
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jeg ved ikke, om det er derfor, hun ikke var der, men hvis det ikke kan undgås at sende unge mænd i krig, så er det da godt, hvis de kan få nogle flere penge til sikkerhedsudstyr, så de ikke skal dø, fordi de kun er udstyret med en skovl.

Der har jo været mange skriverier om, at de mangler udstyr.

Men jeg bryder mig IKKE om krig... og brug af milliarder til krigsmateriel.

Men hvis det ikke kan være anderledes.

Hvis SF kan sikre, at een ung mand mindre dør pga. manglende udstyr, så fint med mig.

Lodret uenig. Danmark kunne nøjes at sende hospitalskibet under Koreakrigen. Danmark har ikke deltaget i Vietnamkrigen. Forskellen mellem den gang og nu er, at dengang havde vi ikke en statsminister, der gerne ville bevise sit venskab med USAs præsident, og derved at lette sin egen, personlige karriere ude i den store verden.

Selvfølgelig kan det undgås, at gå i krig. Det kræver "kun", at der stemmes imod forslaget (om at gå i krig). At Fogh har brugt direkte løgn til at "overbevise" Folketinget, er den side af sagen, der aldrig har været underkastet en effektiv granskning. Det er for anden gang denne mand slipper for tiltale for politisk uredelighed i dansk politik. Det så jeg helst SF beskæftige sig med, fremfor at understøtte et projekt, fra starten iværksat på et falskt grundlag.

Hvorfor skal hensynet til den danske soldat, der frivilligt havde bestemt sig for at deltage i krigshandlinger udenlands - veje over hensynet til en borger, der ufrivilligt har været udsat for sygdom og ulykke? Er denne borger mindre værd, end en sund og rask ung mand, der havde truffet sit eget valg om at udsætte sig for fare, ved at deltage i en krig?

SF og Öslem har solgt ud og har valgt side, ved at ofre den enkelte borger. Hvordan man end vender og drejer det.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 12:55   #110
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
SF er bare politisk taktiske i øjeblikket...
Havde det ikke været for de mange personlige, menneskelige tragedier, der følger med "forsøget" i at sende tusinder af syge mennesker u-raske ud i stress og fornedrelse - var jeg 100% enig.

Men der er altså en pris, der er for høj at betale, særlig når valutaen udregnes i stress, tårer, håbløshed, magtesløshed og fattigdom! Så er der ikke noget at sige til, at systemets embedsfolk skal forskanse dem bag panserglas når de forvalter disse love, der styrter flere og flere ud i elendigheden.

En udeladt stemme er altid en stemme for flertallet!
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advarsel Job og førtidspension ErikD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 06-04-2011 00:03
Advarsel!!!! Ragdoll Det er da strengt ! 21 17-04-2009 12:00
Advarsel stenbuk Din historie 2 12-05-2008 22:29
ADVARSEL!!! Willis nhg21 Din historie 0 03-01-2007 14:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension