K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2012, 16:23   #31
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
der var en aldi medarbejder der engang - stk tid siden fortalte mig at hun ikke fik nær så meget som vores medarbejder der er ufaglært og han får 25000 kr og hun var på leder nivau..om hun var 1 el.anden leder ka jeg ikke huske...
MTVRV1

JA det er som om man skal give sin erstatning og de penge man evt har til kattens værn...el.er man ikke solodarisk....det virker lidt mærkeligt..

dvs at da jeg fik min erstatning og det mdr beløb jeg får skal doneres - ja sådan virker det for andre i den her tråd..

jeg vil da ha lov at nyde det - som jeg nu engang ka...og venstremand el.ej...sådan virker det også...er det ask der har afgjort at jeg har mistet 75 procent erhversevne og ikke jeg lille kone og det er kommunen der har tilkendt mig ftp...og har man evt betalt til nogen forsikringer - ja så har man vel også ret til at få...
jeg ka godt unde andre noget..
ja og vores hus er jo ikke så meget værd - som mange andre steder selvom det er 24o kvadratmeter og der er 3 ha..og for os er det noget billigere at bo der end at bo til leje - fordi min mand altid har boet der...men det er jo vores valg og vi elsker vores hus og det sønderjydske..tvivler på man ka få meget bolig på østerbro for vores mdr pris..

jeg føler mig ærlig talt lidt jagtet engang imellem

stribe ftp 2o1o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 16:25   #32
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Ja jeg synes I alle sammen er nogle kyllinger, jeg selv, ej forsørger på kontanthjælp/særlig ydelse, har en del hjemmehjælp, kan ikke gå meget mere end 300 meter nu, da jeg skulle i fogeden, blev jeg hentet af politiet, ikke fordi jeg var eftersøgt, næ fordi jeg ikke kan komme med det offentlige, da jeg ikke kan klare de der ryk det giver ved nedbremsninger og opstart, nå men skal jo aflevere regnskab til fru dommer (kun helt alm regninger som husleje, el, gas, medicin, licens, transport som jeg ikke har bedt om) hun talte sammen og kom frem til jeg lever af UNDER 400 kr per måned, for alle de penge, der bærer jeg samfundet med 24 timers smerte *******, æder 27 stærke smertestilende piller, så hver måned har jeg da masser af penge til at ligge til side for at kunne afbetale de over 300.000 kr jeg nu skylder væk 
Glemte jeg, at fortælle jeg ingen forsikringer har som kan hjælpe mig, og at den skade jeg har, ER en arbejdsskade i hele europa, men at i Danmark acceptere man den ikke som en arbejdsbetinget lidelse, da man mener, at det de andre lande der forkert på den.. Museskader tog under 3 år fra den blev beskrevet, til den kom på listen over arbejdsbetinget lidelser, kunne det være noget med at dem der får lidelser på listen, kunne havde en chance for selv at få den lidelse ... Hmm... Ja jeg vil gerne bytte med folk, som synes det helt okay at folk lider, bare de gør det i stilhed, eller det okay at der er nogen som går sulten i seng, hvad jeg har prøvet et par gange eller 3, ikke med vilje, der nok bare kommet en uforset udgift, det sker jo ikke særligt tit med alle de penge man får i danmark 
Ja jeg haft det samme arbejde i 21 år og ja jeg tjente rigtig mange penge til sidst, men det da hvis også den eneste grund til jeg efter 13 års skade ikke er helt død i nu 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 16:26   #33
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
karo..

det ka du ha ret i...men el.har folk ingen mulighed for at møde til det de skal...jeg ville hellere end gerne ha haft bus og tog konstant...så på den måde bliver der jo også gjort forskel...herude skærer de bare ned og samtidig snakker de om at de vil ha folk til at tage det bus og tog mere...men hvor er de...
det er også lidt skræmmende
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 17:04   #34
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
12.000 efter SKAT!!

Og ville hellere ''ligge over et arbejde'' og tjene det dobbelte.

Min søn arbejder på MacDonalds og er lavt lønnet, og han har 19.000 udbetalt EFTER SKAT.

Så ikke engang dér matcher førtidspensionen med en almen lav løn set med netto-brillen på.

- de jobs jeg selv har haft på hånden (som jeg desværre ikke kunne tage pga sygdom) har pga manglende uddannelse heller ikke været høje, og der lå jeg mellem 24.000 og 26.000 BRUTTO.

Man kan vel også sælge sig selv for billigt???
Shit han har en god løn så. Det kan du da ikke mene er et lavt løns job med 19k udbetalt så? Min kæreste arbejde nat, og har 15 k udbetalt, som uddannet social og sundhedshjælper
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 17:16   #35
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg er meget enig med trådstarter!

Det er nok ret vigtigt at huske at førtidspensionister ikke kan ses som en samlet gruppe. Der er pokkers til forskel på om man er enlig eller gift/samelvende med en rask person, der er i stand til at bære en løn hjem.
Eller hvad ens udgangspunkt var, da man fik tilkendt fp. Nogle har jo levet i årevis uden forsørgelse og dermed opbrugt alt hvad der evt. kunne være af formue eller endnu værre: været nødt til at stifte gæld.
Det er IKKE fordi jeg synes at fp'er, der er så heldige at have ægtefælle, der tjener godt, eget hus(e), bil(er), anden formue etc. skal krybe langs muren eller undsige sig at modtage fp, men det skader jo ikke, at vi der er lidt (eller meget) heldigere stillede end nogle, er klar over, at alle ikke nødvendigvis har det lige så godt som en selv...det svarer jo til, at vi nogle gange herinde efterlyser at raske (politikere fx) har indlevelsesevne nok til at sætte sig ind i, hvordan det er pludselig at blive ramt af sygdom og evt. stå foran en årelang kamp mod det offentlige system...

Så ja, selvom vi udemærket kan være taknemmelige for, at vi dog trods alt har et veldfærdssamfund her i DK, betyder det ingenlunde at det ikke kunne være bedre. Det kan gøres meget bedre, og det er man altså nødt til at råbe op om engang imellem. Jeg mener i hvert fald ikke, at sådan som vi har det i det her land, er så godt som det overhovedet kan blive - vi må ski godt sætte barren lidt højere...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 17:41   #36
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Tænk på alle de dejlige rabatter man kan få på førtidspension, i sidste ende går det nok lige op med et mellemklasse job hvad økonomi angår.

Jeg var for eksempel godt træt af at betale 104 i svømmehallen, når min veninde på pension skal give 41, det skal ikke opfattes som misundelse, men man skal altså lige tænke på at man som pensionist bliver taget økonomiske hensyn til.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 17:44   #37
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Der hvor det går galt stribe, det er når du sidder midt i dit rige overklasse liv med biler, huse og rejser og fortæller os andre på førtidspension, der ikke har råd til en skid, hvor godt, vi allesammen har det i Danmark.

Og du føler dig jagtet. Det er du også, men du beder selv om det. Og her på sitet er det provokerende holdninger du har - for mange mennesker.

Og du forklarer og forklarer, om dine forsikringer du får ekstra og hvor nødvendige alle dine indkomstbestemte goder er, og hvor stor dit hus er og hvor mange hektarer i har. Jeg er glad på jeres vejne, men kan du ikke vise lidt respekt?

Mennesker må være lige så rige de vil og køre rundt i biler imellem deres huse lige så meget de vil, når de ikke er ude og rejse, men de skal ikke samtidig fortælle mig, hvor godt de synes, jeg har det.

Førtidspensionister har ingen fagforening og vi har ikke råd til, at advokater varetager vores interesser. Vi kan stemme til folketingsvalg. Nååå nej, det galdt så ikke denne gang, hvor vi fik en lang næse.

Et samfund skal måles på, hvordan man behandler de svageste. Regeringen og hele blå blok på nær DF vil skære i førtidspensionen.

Hvad i alverden er det der foregår?

Sikke ét menneskesyn. Og Danmark har ufattelig mange penge, og det er altid en prioritering, hvad man vil bruge dem til.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 17:48   #38
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Der hvor det går galt stribe, det er når du sidder midt i dit rige overklasse liv med biler, huse og rejser og fortæller os andre på førtidspension, der ikke har råd til en skid, hvor godt, vi allesammen har det i Danmark.

Og du føler dig jagtet. Det er du også, men du beder selv om det. Og her på sitet er det provokerende holdninger du har - for mange mennesker.

Og du forklarer og forklarer, om dine forsikringer du får ekstra og hvor nødvendige alle dine indkomstbestemte goder er, og hvor stor dit hus er og hvor mange hektarer i har. Jeg er glad på jeres vejne, men kan du ikke vise lidt respekt?

Mennesker må være lige så rige de vil og køre rundt i biler imellem deres huse lige så meget de vil, når de ikke er ude og rejse, men de skal ikke samtidig fortælle mig, hvor godt de synes, jeg har det.

Førtidspensionister har ingen fagforening og vi har ikke råd til, at advokater varetager vores interesser. Vi kan stemme til folketingsvalg. Nååå nej, det galdt så ikke denne gang, hvor vi fik en lang næse.

Et samfund skal måles på, hvordan man behandler de svageste. Regeringen og hele blå blok på nær DF vil skære i førtidspensionen.

Hvad i alverden er det der foregår?

Sikke ét menneskesyn. Og Danmark har ufattelig mange penge, og det er altid en prioritering, hvad man vil bruge dem til.
synes godt om.....
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 18:09   #39
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Der hvor det går galt stribe, det er når du sidder midt i dit rige overklasse liv med biler, huse og rejser og fortæller os andre på førtidspension, der ikke har råd til en skid, hvor godt, vi allesammen har det i Danmark.

Og du føler dig jagtet. Det er du også, men du beder selv om det. Og her på sitet er det provokerende holdninger du har - for mange mennesker.

Og du forklarer og forklarer, om dine forsikringer du får ekstra og hvor nødvendige alle dine indkomstbestemte goder er, og hvor stor dit hus er og hvor mange hektarer i har. Jeg er glad på jeres vejne, men kan du ikke vise lidt respekt?

Mennesker må være lige så rige de vil og køre rundt i biler imellem deres huse lige så meget de vil, når de ikke er ude og rejse, men de skal ikke samtidig fortælle mig, hvor godt de synes, jeg har det.

Førtidspensionister har ingen fagforening og vi har ikke råd til, at advokater varetager vores interesser. Vi kan stemme til folketingsvalg. Nååå nej, det galdt så ikke denne gang, hvor vi fik en lang næse.

Et samfund skal måles på, hvordan man behandler de svageste. Regeringen og hele blå blok på nær DF vil skære i førtidspensionen.

Hvad i alverden er det der foregår?

Sikke ét menneskesyn. Og Danmark har ufattelig mange penge, og det er altid en prioritering, hvad man vil bruge dem til.
du må åbenbart være meget misundelig
vi er alså mange på K10 som har været i arbejde i mange år og har købt hus og så videre.
samt har forsikringer i gennem vores tildligere arbejde eller en privat forsikring

skulle vi så ikke have en krone i førtidspension, fordi vi har arbejdet og betalt rigtig mange penge i skat.

NEJ Danmark har netop ikke mange penge, der er et underskud på 100 mio om året. det dur bare ikke

men at S og SF tager pengene fra de svage og giver til de rige
samt pålægger afgift på afgift som gør at ens pension bliver meget mindre
afgifter på mad el og så videre

så synes du heller skulle skyde skylden på vores regering
som er den nye omvendte Robin Hood
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 18:11   #40
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, jeg troede, seriøst, at det lavest lønnede i DK var MacDonalds - de har måske oppet sig siden sidste debat?

Det er rigtig nok mtv, min søn er vist maneger på MacDonalds - han er i øjeblikket på kursus til 2 assistent, så stiger lønnen lidt igen.

Det skal også lige nævnes (for god orden skyld), at min søn ikke har et 8-16 job. Han arbejder mest om natten (fra sen aften til formiddag) og i alle weekender, og har alle helligdage og tager også tjansen når de andre melder sig syge.....

Utroligt han kan holde til det - synes også han har tabt sig en del siden han er flyttet hjemmefra
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension