K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2012, 17:39   #11
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls;

Hvilken paragraf er det præcis de mon vil sende dig ud i? (revurderingssag? eller bare tilbud?)

Tilføjelse:[/B
Vær dog klar over, at såfremt de selv mener tilbuddet har været rimeligt, kan du risikere at miste ledighedsydelse.... Så derfor bør lægen med indover. (hvis lægen mener du absolut ikke må arbejdsprøves, så burde du stå i match 3 = passiv). Se f.eks. det at man kan miste ledighedsydelse i lov om aktiv beskæftigelsesindsats § 74b stk. 4: https://www.retsinformation.dk/forms...id=140126#Kap7
Jeg ved ikke hvilken paragraf de vil sende mig ud i, men årsagen er, at jeg ikke længere kan klare mit fleksjob på 10 timer, og sb vil undersøge muligheden for pension.

Jeg er i matchgruppe 3, i hvertfald i følge min rp
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 19:01   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Jeg ved ikke hvilken paragraf de vil sende mig ud i, men årsagen er, at jeg ikke længere kan klare mit fleksjob på 10 timer, og sb vil undersøge muligheden for pension.

Jeg er i matchgruppe 3, i hvertfald i følge min rp
Synes næsten du kan prøve at spørge sagsbehandleren om det... Hvilken paragraf de har tænkt sig at du skal sendes ud i arbejdsprøvning. Det kunne godt tyde på revurdering. Men du er jo egentlig først ledig snart.... Synes godt de kan vente lidt til der er gået nogle måneder. (revurderingen er mellem 12-18 måneders ledighed.)

Det kunne tyde på de tager en paragraf, som lyder "opstået tvivl om rådighed..."... Den synes jeg er utrolig træls... Men de ved jo at du er syg og er i match 3, så burde de vurdere, om de overhovedet må "aktivere" dig. For ved match 3 er det normalt, at man ikke må sendes ud i noget tilbud...

Lovgivning her om match:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=139870

Du er i målgruppe 7 (§ 2 nr. 7)

På arbejdsmarkedsstyrelsens hjemmeside er der en fin folder om match (den er også i flere tråde her på K10).

Man kunne jo sige nej til arbejdsprøvningen med begrundelsen, at man er i match 3, og så at der jo står, at du først bør prøves af, når du har været på smertecentret... Det er min tanke... Men igen få lægen med indover.. TILFØJELSE: og huske endelig at beskrive i dybden, hvorfor du mener, at det du skal i arbejdsprøvning er urimeligt.

Sidst redigeret af curls; 15-06-2012 kl. 19:12.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 07:56   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Enig med Curls.

Hvis de mener at de IKKE kan kan bruge en afklarende arbejdsprøvning, fordi du afvendter smerteklinik, bør de således afvendte.

Du skal jo ikke aktiveres, med have bedømt din rådighed for fleks, fremover.

Hvis de ikke kan tage stilling til nedsatte timer, evt pension, kan de jo heller ikke bruge den til noget andet.

Skriv og få skriftlig svar af din sagsbehandler.
Husk at spørge til LOV §§§.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 08:59   #14
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Jeg mener du skal tage imod en arbejdsprøvning nu for at du ikke selv kommer til at trække sagen i langdrag.

Hvis arbejdsprøvningen slet ikke går, på ser det jo noget anderledes ud fra den anden side af skrivebordet, end hvis du nægter.

Det er ikke sikker du ikke magter jobbet, det er faktisk ikke til at vide.
Når du så er afklaret på smerteklinikken er det kun er spørgsmål om at tilpasse arbejdssituationens timetal, som jo godt kan være =0

På nuværende tidspunkt mener jeg bare det er om at komme afsted og vise hvad du ikke kan, ellers forhaler du bare selv din pensionssag.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 16:58   #15
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Tak til jer alle for rigtig gode og brugbare svar og links

Jeg har nu fået forfattet en skrivelse til sagsbehandler, hvor jeg bl.a. spørger efter hvilken paragraf de vil sende mig i arbejdsprøvning. Jeg spørger også om de fortsat vil sende mig ud nu, hvor lægekons. har vurderet, at jeg ikke er færdigbehandlet.

Jeg har også endnu engang nævnt, at smertecentret jo allerede har oplyst, at de ikke vil kunne øge min arbejdsevne.

Det med matchgruppe 3 har jeg ikke taget med i denne omgang - vil lige se om jeg kan nå sb uden at have trukket det helt stor skyts, men bliver det nødvendigt trækker jeg det frem...

Puha, jeg synes godt nok det er barskt, at jeg hele tiden er nødt til at være sådan på dupperne ... Ville jo allerhelst bare gerne have lov til at være syg og tro på, at systemet var der for mig i stedet for nærmest ind imellem at være min modstander. Øv, men det kender mange af I andre jo alt til

Gode hilsner fra frup
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 07:13   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det svar du gerne skulle have, er at de vil acceptere en ny afklaringsforløb af din arbejdsevne, selvom du afvendter forløb på smertecenter.

Altså et forløb, og grundlag, hvorefter der kan træffes afgørelse om evt fleks eller pension.

DVS at formål, netop er afgørende, her.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆÆÆLP kimfei Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 25-04-2013 07:27
Hjææælp? ADHD :/ Blondinesille De Unge 22 20-06-2012 19:28
Boligindskudslån??? Hjææælp MissMurphey Den nyttige viden vi alle har 19 03-04-2011 16:01
Hjææælp Gunell Alt det andet 11 13-04-2010 18:37
HJÆÆÆLP santos Alt det andet 10 07-04-2008 15:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension