K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2011, 17:55   #11
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kimmik Se meddelelser
Hej Sibt

Jeg siger jo ikke du er ask.
Men det er da mærkligt at de nedsætter det fra 50 % til 40% bare fordi man skal have det udbetalt.
Nej jeg er ikke tilfreds med deres afgørlse,fordi for 1 år siden skulle jeg have 45% udbetalt og 30% løbene men dette var også forkert igen igen.
Men det bliver selvføglig anket dette her med de 40% af min fagforining

Men tror mere og mere at de bare sidder og rafler om hvad man skal have i %.
Jeg har ingen tidliger arbejdskader af betyning men det mente forsikringselskabet så det har været inde og vende ved retlægerådet i 2006 hvor jeg fik medhold.

Det var så 3 gang de har vurderet forkert.

mvh kimmik
Jeg forstår udmærket at du er ked af det og meget utilfreds, især hvis du har oplevet fejl flere gange. Du skal naturligvis klage og anke hele vejen, men bare være klar over at et forsikringsselskab har den samme ret - Nogen gange får borgeren ret, andre gange forsikringsselskabet, og de fleste gange bliver en truffet afgørelse fastholdt.

Men meget tit, har folk totalt misforstået begreberne og får blandet det hele sammen. Kommunen og ASK arbejder simpelthen ikke med det samme, og f.eks har ASK intet med arbejdsprøvninger at gøre, ej heller med bevilling af revalidering/fleks/pension og kan simpelthen ikke træffe en endelig afgørelse FØR man ved folks fremtidige evne til at tjene den løn man havde før arbejdsskaden/ulykken, det er jo klart man ikke får erhvervsevnetab som jo er indtægtstab, hvis ikke man har mistet indtægt eller mistet indtægt af betydning - lige nu skal det anerkendes med et indtægtstab på mindst 15 % PLUS en mèngrad på 5% eller mere, før man kan gøre sig håb om udbetaling. ASK kan i nogle tilfælde træffe en midlertidig afgørelse alt efter hvordan den enkelte sag ser ud, men man må vente på den endelige til man er helt afklaret i kommunen og man ved noget endeligt om den fremtidige indtægt.

ASK bruger diagnoser til mèngrad, hvor kommunerne IKKE bruger hverken diagnoser eller mèngrad til noget som helst - kommunerne er totalt ligeglade med dine sygdomme/handicap, da de bruger begrebet ARBEJDSEVNE, kun hvis den evne er skadet/mangler får man bevilget revalidering/fleks/pension.

Sager i ASK ER komplicerede, og mange ting spiller ind - rigtig mange, f.eks forudbestående sygdom/skader og hvor sandsynligt er det lige man var blevet syg/skadet alligevel, hænger det hele sammen eller hvordan.

Jeg har kun oplevet en rimelig sagsbehandling i ASK, selv om jeg er på venteår nr. 6 - fordi kommunen IKKE kunne snøvle sig færdig, og min advokat måtte rykke 7, ja SYV gange, før man gad sende akter til ASK så en mèngrad kunne fastsættes, lige nu venter jeg på erhvervsevnetab og det kræver at SKAT GIDER sende akter om mine indtægtsforhold, lige p.t er SKAT rykket 6, ja SEKS gange og der sker bare intet - SKAT er staten, men er ikke et hak bedre end kommunen - havde kommune og Skat orden i deres sager, så havde ASK bedre arbejdsbetingelse - ASK bruger enorme ressourcer og tid som går fra sagsbehandling, bare for at indhente oplysninger fra kommune og stat, som vil skrubskide på breve og rykkere fra ASK - hm, lyder velkendt for borgere med kommunesager.

Klag og ank din sag, naturligvis skal du gøre det - ASK kan sagtens lave fejl, men som regel har folk galt fat i begreberne og skælder ud på de forkerte.

God idè med fagforening og advokat, det kan aldrig skade.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 18:57   #12
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej Sibt

Ja jeg kender det og vente og vente 6 år er osse lang tid og arbejdsprøvning efter arbejdsprøvning.Jeg håber du snart bliver afsluttet fordi man går sgu og bliver helt rundtosset med de kommuner.Men jeg mener jo bare at ASK jo afgøre ud fra hvad man kan i arbejdsprøvninger det skriver de jo selv på deres hjemmeside,selvføglig er jeg meget skuffet over deres afgørlse.Held og Lykke fremover.

mvh Kimmik
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 03:26   #13
Danmark
Banned
 
Danmarks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 71
Styrke: 0
Danmark er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sibt Se meddelelser
Jeg forstår udmærket at du er ked af det og meget utilfreds, især hvis du har oplevet fejl flere gange. Du skal naturligvis klage og anke hele vejen, men bare være klar over at et forsikringsselskab har den samme ret - Nogen gange får borgeren ret, andre gange forsikringsselskabet, og de fleste gange bliver en truffet afgørelse fastholdt.

Men meget tit, har folk totalt misforstået begreberne og får blandet det hele sammen. Kommunen og ASK arbejder simpelthen ikke med det samme, og f.eks har ASK intet med arbejdsprøvninger at gøre, ej heller med bevilling af revalidering/fleks/pension og kan simpelthen ikke træffe en endelig afgørelse FØR man ved folks fremtidige evne til at tjene den løn man havde før arbejdsskaden/ulykken, det er jo klart man ikke får erhvervsevnetab som jo er indtægtstab, hvis ikke man har mistet indtægt eller mistet indtægt af betydning - lige nu skal det anerkendes med et indtægtstab på mindst 15 % PLUS en mèngrad på 5% eller mere, før man kan gøre sig håb om udbetaling. ASK kan i nogle tilfælde træffe en midlertidig afgørelse alt efter hvordan den enkelte sag ser ud, men man må vente på den endelige til man er helt afklaret i kommunen og man ved noget endeligt om den fremtidige indtægt.

ASK bruger diagnoser til mèngrad, hvor kommunerne IKKE bruger hverken diagnoser eller mèngrad til noget som helst - kommunerne er totalt ligeglade med dine sygdomme/handicap, da de bruger begrebet ARBEJDSEVNE, kun hvis den evne er skadet/mangler får man bevilget revalidering/fleks/pension.

Sager i ASK ER komplicerede, og mange ting spiller ind - rigtig mange, f.eks forudbestående sygdom/skader og hvor sandsynligt er det lige man var blevet syg/skadet alligevel, hænger det hele sammen eller hvordan.

Jeg har kun oplevet en rimelig sagsbehandling i ASK, selv om jeg er på venteår nr. 6 - fordi kommunen IKKE kunne snøvle sig færdig, og min advokat måtte rykke 7, ja SYV gange, før man gad sende akter til ASK så en mèngrad kunne fastsættes, lige nu venter jeg på erhvervsevnetab og det kræver at SKAT GIDER sende akter om mine indtægtsforhold, lige p.t er SKAT rykket 6, ja SEKS gange og der sker bare intet - SKAT er staten, men er ikke et hak bedre end kommunen - havde kommune og Skat orden i deres sager, så havde ASK bedre arbejdsbetingelse - ASK bruger enorme ressourcer og tid som går fra sagsbehandling, bare for at indhente oplysninger fra kommune og stat, som vil skrubskide på breve og rykkere fra ASK - hm, lyder velkendt for borgere med kommunesager.

Klag og ank din sag, naturligvis skal du gøre det - ASK kan sagtens lave fejl, men som regel har folk galt fat i begreberne og skælder ud på de forkerte.

God idè med fagforening og advokat, det kan aldrig skade.
Samarbejd mellem kommunen og ask. ( Fastholdesescentret ) ja . og intil nu er 53, kommuner i landen arbejder sammen. Fastholdsescentret og kommuner arbejder sammen ,hvordan skader borge skal vendt tilbage til arbejdsmarken.

På anden mode kommunen og ASK, de har intern samarbejd med hinanden.

Problemen er hvorfor nå man ringer til ASK, de siger at nå kommunen er afklart med din sager så kiger vi din tabt ehrvevnen med endeligt afgørelse.

Selvom du er afklart i kommunen og du får førtidspension ask. kiger ikke på din sager .Måske du skal vent i 3 eller 4 år mere . Ask , de vil gerne at skader sager bliver på parkeringpladsen .

Ask lever fejl og venter tider med vilje. fordi eksistere ikke noget institutioner som hjælper skader borger i mod ask beslutninger .Ask er selv ankestyrelsen .
Danmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bent Bendtsen, "legeven" er korrupt lejesoldat! buster Politik og Samfund 4 13-10-2011 19:12
Arbejdskadestyrelsen Ukken Alt det andet 1 12-08-2011 10:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension