K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2014, 13:05   #1
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
thailandsk statsborger ?

kan jeg som førtidspensionist med den mellemste ordning fra før 2003, blive thailandsk statsborger, i så fald hvad kræver det, kan jeg osse beholde min bolig her hjemme vis jeg osse bliver borger der nede?.
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2014, 13:29   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Der bliver vist åbnet op for dobbelt statsborgerskab i Dk, måske får det betydning.

Men ved ikke om Thailand har samme mulighed.

Så du ikke behøver at frasige dig dit danske statsborgerskab.. det ville jeg nok være betænkelig ved.. men kender ikke de eksakte regler.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2014, 11:55   #3
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Det er stort set umuligt at blive thaistatsborger, du skal tale flydende thai, du skal kunne svare på alt ang thai historie, du skal have en ret stor formue/ fast indtægt samt helst være gift med en thai og en masse andre ting jeg ikke lige husker
jo for resten skal du fejlfrit kunne synge den thailandske national sang hvilket de tager meget seriøst.

Thailand tillader dobbelt statsborgerskab lige som Danmark lige er begyndt på/ er som lovforslag?
Boligen kan du vel godt beholde, adressen kun hvis du er der mere end 6 mrd om året

Husk også hvis du får pension så får du kun grund pensionen med dvs 57.000 kr mindre om året
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2014, 14:20   #4
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af henrikb Se meddelelser
Det er stort set umuligt at blive thaistatsborger, du skal tale flydende thai, du skal kunne svare på alt ang thai historie, du skal have en ret stor formue/ fast indtægt samt helst være gift med en thai og en masse andre ting jeg ikke lige husker
jo for resten skal du fejlfrit kunne synge den thailandske national sang hvilket de tager meget seriøst.

Thailand tillader dobbelt statsborgerskab lige som Danmark lige er begyndt på/ er som lovforslag?
Boligen kan du vel godt beholde, adressen kun hvis du er der mere end 6 mrd om året

Husk også hvis du får pension så får du kun grund pensionen med dvs 57.000 kr mindre om året
jeg for pension den mellemste før 2003 , ifølge udbd mister jeg intet. jeg for 13764 med boligstøtte , den kunne jeg jo sefølig godt forstille jeg mistede vis jeg fik thailandsk statsborgerskab, efter min viden sku du ikke kunne synge deres national sang men har læst et sted man kan blive borger for 140.000 bath men det er bare hvad jeg har læst kan ikke lige huske hvor.

hvad mener du med grund pensionen med dvs 57.000 kr jeg for 136.000 om året
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2014, 14:34   #5
MNO
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2014
Lokation: Århus
Indlæg: 11
Styrke: 0
MNO er ny på vejen
Du skal bo min. 6 mdr. om året i DK for at beholde din pension.
MNO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2014, 14:36   #6
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MNO Se meddelelser
Du skal bo min. 6 mdr. om året i DK for at beholde din pension.
nej, jeg må rejse et halvt år tage hjem igen og så tage afsted igen, da jeg ikke har været ude at rejse i mens jeg har fået min pension og da den igen er fra før 2003 må jeg være væk 1 år
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2014, 11:53   #7
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Det er korret hvis man SØGER så kan man få lov en enkelt gang til at rejse væk i et år og stadig beholde sin pension (kræver stadig adresse i Danmark) men ellers må man ikke rejse mere end knap 6 måneder pr år ellers er man ikke længere dansk bosiddende
nogen snyder selvfølgelig og rejser alligevel men de bliver stille og roligt taget alle sammen
efetr de nye regler 2013 så er det ikke længere tilladt som pensionist at bosætte sig i Thailand med sin fulde pension og selv om de nye pensioner kun har et beløb så har sataten opfundet at det består at en grund pension og et tillæg på 57.000 kr dette tillæg ryger hvis man bosætter sig i Thailand

Nu skriver du jo ikke så meget om hvad du gør men enten snyder du med at rejse mere end du må eller du kan have thai adresse og være flyttet før 2013

Citat:
Oprindeligt indsendt af mistereu Se meddelelser
nej, jeg må rejse et halvt år tage hjem igen og så tage afsted igen, da jeg ikke har været ude at rejse i mens jeg har fået min pension og da den igen er fra før 2003 må jeg være væk 1 år
Her er så hvad der nøjagtig skal til


To qualify to apply for Thai citizenship, the applicant must meet the following criteria:

He or she must be 18 years old or older and also have reached legal majority in his or her country of origin.

He or she must be of good behavior and background. The following will be checked: criminal record; political background; involvement with illegal drugs and, in the case of Vietnamese applicants, personal behavior.

If working in Thailand, he or she must have an income of at least 80,000 baht a month or have paid taxes in the year the citizenship application is made of 100,000 baht or more.

If living in Thailand for “reasons of humanity” such as being marriage with a Thai people or having a Thai-born child or having graduated from a university in Thailand, he or she must have an income of at least 30,000 baht a month and be able to prove that he or she has paid taxes in Thailand for at least three years.

He or she must have lived in Thailand contunously for at least five years before applying.

The applicant must know the Thai language, including speaking, listening and understand, be able to sing the National Anthem and Sanserm Phra Baramee and pass an interview in Thai with government officers.

Points are awarded to applicants on the following basis: Age and education, 25 points; Occupation, 35 points; Length of residence in Thailand, 10 points; Relationship with Thai people and Thailand, 10 points; Thai language knowledge, 10 points; Personality, 10 points.

Applicants must score a total of at least 50 points in order to qualify for consideration. They must also have two guarantors of their behavior and assets. These guarantors must not be relatives.

Documents applicants must supply are;

Five copies of passport

Five copies of documents verifiying address in Thailand

Five copies of work permit

Five copies of house registration

Five copies of marriage registration (translated into Thai)

Two copies each of ID cards and house registrations of two people who guarantee the applicant’s behavior and assets.

Copy of birth certification, ID card or passport of a wife or husband and children, if any. If the applicant has changed names or surnames, documents relating to these must also be provided.

Documents showing income tax paid over the past three years.

In the case of applicant being a director or partner in a limitewd liability company or partnership, documents verifying that company taxes have been paid for three years.

Two copies each of company or partnership registration, licenses, lists of shareholders, value-added taxes and other related documents of the organization the applicant works at.

Two documents verifying occupation from the organization where he or she works. Salary and position of the applicant must be stated, and the documents must be signed by an authorized person in that organization.

Two documents verifying the applicant’s educational background and those of his or her children, if any.

A document verifying bank accounts, and showing they contain a minimum of 80,000 baht.

A document verifying donations to charity. These should total not less than 5,000 baht and the money must have been donated a long time ago – not just a time to support the citizenship application.

A dozen photographs, 2.5x2.5 inches in size, showing the applicant dressed politely.

A document verifying that the applicant has reaches majority according to the laws in his or her country of origin.

Applicants must present all original documents in person, along with an application fee of 5,000 baht fee. Bangkok-resident applicants should go to the Nationalization Office, Special Branch, Royal Thai Police, the 5th building, Phraram 1 Rd, Kwang Bangmai, Pathumwan Bangkok.

Residents outside Bangkok should apply to the Provincial Police.

Documents will be sent to the relevant authorities for checking. The officers will present those documents to higher ranking officers.

The Interior Minister is the final authority for the decision. There is no exact timetable for consideration – it depends on the length of the checking process.

Last year 48 people applied for Thai nationality. Ten received approval from the Minister of Interior. ”
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2014, 12:08   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hold da op. Lidt af en opgave. Har du ikke mulighed for "blot" at rejse til Thailand i de legale tidsrum og bevare dit tilhørsforhold til DK? Men hatten af, hvis du går i gang med dette projekt.

Jeg ville nok tjekke en ekstra gang, om jeg vil kunne tage pensionstillægget med til Thailand. Der kan selvfølgelig være lavet ny aftale, som ikke fremgår af borger.dk

Det ikke at kunne få pensionstillægget med til mange lande, har jo været gældende for pensionister før 2003 og nu også for pensionister efter 2003, idet man har besluttet, at en del af pensionsbeløbet udgøres af "tillægget".

Sidst redigeret af stampe; 12-07-2014 kl. 14:33.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2014, 14:31   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det fremgår at du skal have boet i landet 5 år før du kan søge om statsborgerskab, så du skal starte med at flytte permanent til Thailand først..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2014, 14:45   #10
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mistereu Se meddelelser
nej, jeg må rejse et halvt år tage hjem igen og så tage afsted igen, da jeg ikke har været ude at rejse i mens jeg har fået min pension og da den igen er fra før 2003 må jeg være væk 1 år
....ja du må prøve det af en gang op til et år derefter hvis du vælger af flytte og for pension fra før 2003 for du kun grundbeløbet for du pension efter 2003 mister du 57.000 om året så det koster al sår lidt på bundlinjen og det koster lidt at leve her ....forsat god weekend..
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension