K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2010, 08:35   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Jobcentre sender flere ledige ud i gratis arbejde

"Fagbevægelsen anklager virksomhedspraktik for reelt at være gratis arbejdskraft"

http://politiken.dk/erhverv/ECE11282...ratis-arbejde/

"Virksomhedspraktikken er skabt til dem, der har lyst til eller brug for at skifte branche. Hvis en smed vil skifte til social- og sundhedshjælper for eksempel«, siger LO’s næstformand, Lizette Risgaard.

»Det skal ikke bruges af arbejdsløse, der er parat til at påtage sig et ordinært job, så bliver der tale om gratis arbejdskraft og dermed erhvervsstøtte. Det skal arbejdsløse ikke bruges til,« siger hun."

Jamen, herre jemini -har vi nogen sinde været i tvivl om at det er sådan virkeligheden er!

Det er da i den grad også konkurrenceforvridende!

-men godt nok meget for sent at fagbevægelsen råber op! "mor er ikke vred, mor er skuffet" -over fagbevægelsen!
De har svigtet deres medlemmer i mange år, så der er jo nok en grund til at de mister medlemmer!

Ja, det er min mening!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 09:52   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Fin artikel, som sønnen min skal læse :-)

Han er ledig IT-supporter, og jobcenteret vil også have ham i VP, jeg tordner løs om gratis arbejdskraft, intet job bagefter, virksomhederne lukrerer o.s.v.

Han siger at det jo giver lidt erfaring, det kan komme på CVet, han vil ikke være på tværs o.s.v.

Jeg brokker mig også over arbejdsprøvningen her i kommunen, hvor der pakkes sokker, bøger, linealer o.a.

Sådanne pakkejobs, der typisk tager 14 dage pr. enhed, kunne gives til de unge, der gerne vil tjene en skilling, til førtidspensionister, der kan klare det lille job hjemme fra o.s.v.

Konkurrenceforvridende er nemlig lige ordet.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Læge: Kommuner sender syge i arbejde Pyt Politik og Samfund 0 28-09-2013 13:50
SF: Giv ledige flere penge til transport Webmaster K10 Nyheder 0 30-12-2009 13:20
Hårdt arbejde sender flere i fleksjob gh72 Politik og Samfund 0 20-08-2009 08:55
Endnu flere svage ledige!!!??? zuza Politik og Samfund 0 20-08-2007 22:10
Risiko for flere ledige fleksjobbere zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 24-05-2007 18:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension