K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2009, 23:51   #1
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Fyn forespørgsel!

Hej Derude i det ellers så dejlige fynske land.

Vil høre om der er andre fra fyn der har haft noget med et firma der hedder Job Inwest V/ Johnny West Hansen at gøre i forbindelse med flexjob og komunnen osv.

Hvis du selv har eller skulle kende til andre så kontakt mig endelig er meget interesseret i at høre om jeres historie/r og møde med dette firma!

På forhånd super tak

Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 01:39   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kender ham ikke selv men der ringede en klokke da jeg så hans navn -..

http://www.fyens.dk/article/580030:S...en-broed-loven

Kunne lyde som om det er ham ikk
  Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 07:25   #3
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Kender ham ikke selv men der ringede en klokke da jeg så hans navn -..

http://www.fyens.dk/article/580030:S...en-broed-loven

Kunne lyde som om det er ham ikk
Hej Hejdien,

Jooo den er god nok ;-) Jeg har godt nok læst artiklen du linker til ;-) Og har fundet lidt mere skriveri om ham, og hans firma der til tider hedder Job Inwest og andre gange Jobfyn. Jeg er selv i en kontakt med J.W.H lige nu..Heldigvis af tidligere erfaringer havde jeg taget mine forholdsregler denne gang ;-); men Jeg forventer at det slet ikke er forbi endnu! Forventer brev fra kommunen i dag eller imorgen til samtale evt straf osv.

Derfor fik jeg den ide´ at se om der var andre der evt kendte personligt til den kære Johnny west Hansen og hans forskellige firma´er og såkaldte "metoder"

Men igen tusinde tak for dit link

Kh

Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 09:34   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tror faktisk at www.ladk.dk har noget om ham ellers kender de måske til ham, prøv at tjekke over ved dem også
  Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 10:03   #5
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
TJEK I SELSKABSREGISTRET APS AS. ETC ETC .............det er jo det mærkligste man kan beskæftige sig med
rundt omkring i de små kroge er der rigeligt med ammo og hente....snuuuus og du skal finde.

mvh eders ace dk.
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 10:57   #6
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Hej Hejdien og ace dk,

Prøvede lige på www.ladk.dk. der kunne jeg ik lige finde noget!..Men super tak for linket ;-).

Ace dk!..Sorry...er ik liige med på hvad du prøver at lede mig ind på, men er sikker på der må være noget spændene om ham derude!.. Det er nok bare mig der ik forstå din hentyding desværre..hvis du lyster og har tid...kast endelig en ledetråd mere ;-)

Tak for hjælpen begge 2

Kh

Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 11:17   #7
Lilli Susanne
Elsker at være her på K10
 
Lilli Susannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2009
Lokation: tilflytter til Slagelse
Alder: 67
Indlæg: 68
Styrke: 16
Lilli Susanne er ny på vejen
Jeg sendte din forspørgelse

Hej Peter

Jeg sendte din forspørgelse vidre ovre på lad., idet at jeg mener at have læst derovre engang i tidernes morgen om manden.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter Simonsen Se meddelelser
Hej Derude i det ellers så dejlige fynske land.

Vil høre om der er andre fra fyn der har haft noget med et firma der hedder Job Inwest V/ Johnny West Hansen at gøre i forbindelse med flexjob og komunnen osv.

Hvis du selv har eller skulle kende til andre så kontakt mig endelig er meget interesseret i at høre om jeres historie/r og møde med dette firma!

På forhånd super tak

Peter
Lilli Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 11:20   #8
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Hej lilli Susanne,

Tusinde tak for det :-) Hvor skønt. Håber det giver noget med tiden *S*

Igen mange tak for hjælpen.

Kh

/Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 12:37   #9
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Til Xxxxxx Xxxxxx


Henvisning til "JOB INWEST.

Som et led i den beskæftigelsesrettede indsats har Svendborg Kommune indgået et samarbejde med "JOB INWEST".

I den anledning skal det hermed meddeles, at du er henvist til "JOB INWEST" v. Johnny W. Hansen med henblik på iværksættelse af tilbud jvf. den aftalte jobplan.
Rent praktisk betyder dette, at du telefonisk vil blive kontaktet af Johnny w. Hansen for aftale om et møde hjemme hos dig, hvor i sammen kan drøfte det videre forløb.
Iht. Lov om aktiv socialpolitik, § 13 stk. 3, er det en betingelse for at modtage kontanthjælp, at man tager imod et rimeligt tilbud om beskæftigelsesindsats . Dette betyder, at du er forpligtet til at deltage i forløbet med "JOB INWEST", og at udeblivelse eller manglende deltagelse kan få betydning for fremtidig udbetaling af kontanthjælp.
Din jobplan er d.d. fremsendt til "JOB INWEST".
Hvis du har spørgsmål til ovenstående, er du velkommen til at kontakte mig på telefon 63 21 57 28. Jeg træffes dagligt i telefontiden mellem kl. 9.00 og 10.00.


Job inWest Bjørnemosen 41 F 5260 Odense S. Tlf. 2258 7405

Til Xxxxxxx Xxxxxx
Du skulle have fået beske fra Svendborg Kommune om at jeg vil kontakte dig for at få et møde med dig vedrørende din jobsituation.
Jeg vil gerne have lov til at komme på besøg hjemme hos dig Den 05.12.05. kl. 11.00
Skulle du være forhindret kan du kontakte mig på tlf. 2258 7405


Venlig hilsen


Jobkonsulent Johnny W. Hansen

[email protected]


--------------------------------

Omstridt job-firma fortsætter

Af Frede Jakobsen
PROTEST: Politikere vil drøfte sagen, før embedsmænd laver kontrakt med Job inWest
SVENDBORG: Socialpolitikere i Svendborg Kommune sætter hælene i:Kommunens socialforvaltning skal ikke bare indgå ny kontrakt med det omstridte private job-firma, Job inWest.

Først skal kommunens samarbejde med Job inWest til politisk drøftelse i Socialudvalget, mener to af udvalgets medlemmer, socialdemokraterne Torben Jensen og Hanne Skaalum.

Embedsmænd i Socialforvaltningen er igang med at forhandle ny kontrakt med Job inWest - efter en fire måneder lang prøveperiode.

Det var firmaet Job inWest - og dets ejer og eneste ansatte Johnny West Hansen - som med Socialforvaltningens velsignelse krævede adgang til kontanthjælpsmodtageres private hjem for dér at tage en snak om job-muligheder,

En række kontanthjælpsmodtagere følte sig truet til at lukke firmaet ind - for ikke at miste retten til kontanthjælp.

Da Fyens Stiftstidende omtalte fremgangsmåden, blev den undsagt af bl.a. formanden for Socialudvalget, Chris-tian Kaastrup (S).

Og da sagen blev rejst i Folketinget slog beskæftigelsesministeren fast, at fremgangsmåden var ulovlig.

En af de kontanthjælpsmodtagere, som var i kontakt med Job inWest, var Susanne Christensen. Efter en indrapportering fra firmaet til Socialforvaltningen blev hun frataget sin kontanthjælp. I flere måneder måtte hun låne hos venner og bekendte for overhovedet at overleve. Nu har Det Sociale Nævn på Fyn underkendt Svendborg Kommunes beslutning - og Susanne Christensen har fået pengene efterbetalt.

Kontrakten med Job inWest udløb med udgangen af februar.

Gruppeleder Erna Sø, Svendborg Kommune, oplyser, at samarbejdet med Job inWest har været evalueret på et ledermøde, og at der er enighed om fortsat at bruge firmaet.

- Samarbejdet har levet op til vores forventninger, siger hun uden endnu at ville oplyse, hvad resultatet af Job inWests arbejde er.

Hun oplyser, at sagen formentlig skal på som et orienteringspunkt på næste møde i Socialudvalget.

Nul og niks, siger to af Socialudvalgs-medlemmerne.

- Der skal ikke indgås nogen ny kontrakt, før vi har haft lejlighed til at diskutere sagen, siger Torben Jensen.

- Det, jeg ind til nu har hørt om hans fremgangsmåde, giver ham ikke et godt skudsmål. Der har været masser af undskyldninger for firmaets metode bagefter. Men dem kan jeg ikke bruge til noget, siger Torben Jensen.

Hanne Skaalum er helt enig.

- Den sag skal vi som politikere vurdere. Det er os, der sidder med ansvaret i sidste ende. Så det skal ikke blot være som en orientering på vores møde. Det skal være et egentligt punkt på mødet, siger hun.

Socialudvalget holder sit næste møde onsdag den 15. marts
Omstridt job-firma tages op


Af Frede Jakobsen
JOBSKABELSE: Politikerne skal tage stilling til ny kontrakt med firmaet Job inWest
SVENDBORG: Det bliver Svendborgs socialpolitikere - og ikke embedsmændene, som der var lagt op til - der skal tage stilling til, om det omstridte firma, Job inWest, fortsat skal arbejde med kontanthjælpsmodtagere.

Firmaet Job inWest - der består af én mand, Johnny West Hansen - er blevet stærkt kritiseret for at kræve samtaler med kontanthjælpsmodtagere i deres eget hjem. Hans metode - som kontanthjælpsmodtagere fandt an-stødelig - var godkendt af Socialforvaltningen.

Ikke blot kontanthjælpsmodtagere, men også flere af Svendborgs socialpolitikere kritiserede kraftigt metoden. Og beskæftigelsesministeren dømte den direkte ulovlig.

Brevet fra Socialforvaltningen til kontanthjælpsmodtagerne om at lukke Johnny West Hansen ind i deres hjem blev derefter trukket tilbage.

Job inWest blev hyret af Socialforvaltningen med kort varsel sidste efterår - på en fire måneders kontrakt, som udløb med udgangen af februar.

Forvaltningen var indstillet på at forlænge kontrakten med firmaet - på grund af dets resultater med at få folk væk fra kontanthjælpen. Men flere politikere krævede i sidste uge at få sagen på dagsordenen i Socialudvalget.

Det kommer den på onsdag - på den lukkede dagsorden. Med en anbefaling fra forvaltningen om at forlænge kontrakten med Johnny West Hansens firma resten af året - fordi resultatet af hans arbejde vurderes som "tilfredsstillende".

Det tilfredsstillende resultat præsenteres for politikerne: I alt er 46 kontanthjælpsmodtagere blevet henvist til Johnny West Hansen - først og fremmest kontanthjælpsmodtagere, som ud over arbejdsløshed også har andre problemer.

Seks af dem har Job inWest angiveligt fået i arbejde eller uddannelse, otte er kommet i beskæftigelse med løntilskud, seks har været til arbejdsprøvning, syv er sygemeldte, ni er vurderet "ikke klar" til arbejde/uddannelse, seks har ikke ønsket arbejde/uddannelse. Og så er fire kategoriseret som "andre".

Det er dét resultat, forvaltningen anser for så tilfredsstillende, at den ønsker kontrakten forlænget.

Politikerne får i redegørelsen til gengæld intet at vide om, hvad kontrakten med firmaet Job inWest koster kommunen.

PS - Google på Job inWest
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 12:42   #10
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kimse Se meddelelser
PS - Google på Job inWest
Hej Kimse,

Tusinde tak for dit indlæg. Har haft seriøst gang i Google og andre ting...Kender derfor godt det omtalte i dit indlæg. Derfor jeg netop søger heinde for at finde folk der må ha været i kontakt med Johnny West Hansen ;-)

Men super tak for det..Kunne jo nemt ha sket jeg ikke havde fundet det *S*

Skide godt

Kh

/Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forespørgsel!!! Lotus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 14-10-2009 14:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension