K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2009, 11:37   #21
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej alle,

Jeg mener at du dobar vil få særlig ydelse og ikke starthjælp, hvis du bliver visiteret som fleksjobber.

Der står det her i loven:

Særlig ydelse

§ 74 i. Personer, der ved visitationen ikke har ret til ledighedsydelse, og som har en indtægt, der er mindre end det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 2, er berettiget til en særlig ydelse, mens de venter på et fleksjob. Personer under 25 år er dog kun berettiget til særlig ydelse, hvis indtægten er mindre end de beløb, der kan udbetales efter § 25, stk. 1, nr. 3 eller 4.

Stk. 2. Ydelsen efter stk. 1 udgør forskellen mellem den pågældendes indtægt og det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 2. For personer under 25 år udgør ydelsen efter stk. 1 forskellen mellem den pågældendes indtægt og det beløb, der ydes efter § 25, stk. 1, nr. 3 og 4.


§ 25 kommer ind på, hvor meget man får i kontanthjælp, og da ydelsen på starthjælp er mindre end kontanthjælp, vil jeg derfor tro, du vil få særlig ydelse, hvis du bliver visiteret som fleksjobber. Det kommer så an på, hvor meget, man får nu.

Se mere her: http://www.adir.dk/sw24122.asp

Dobar du kan også spørge din sagsbehandler, hvor meget i ydelse, du vil få.

Hov zuza har da ellers svaret meget godt i går aftes dobar. Se hvad zuza har skrevet igår kl. 23.35. Hun har også set på de samme love, som jeg har kigget på.

Sidst redigeret af curls; 21-11-2009 kl. 11:42.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 13:43   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og jeg holder med Zuza og Curls prøvede at forklare det igår men blev selv så forvirret at jeg droppede det ...

Men jeg hælder også til særlig ydelse da starts hjælpen jo er lavere end kontanthjælpen i § 25.

Men som du selv skriver dobar så er der mange meningen og ideer og ingen af os kan sige det 100 % sikkeret så hvis jeg var dig så ville jeg mandag ringe til kommunen og spørger ad , og kom gerne tilbage med svaret her så kan vi alle blive klogere... syntes vi at det lyder vanvittigt hvad kommunen siger så kan vi jo altid prøve at sende spørgsmålet til arbejdsmarkedsstyrelsen ,...
  Besvar med citat
Gammel 23-11-2009, 15:04   #23
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Starthjælp

Starthjælp og fleksjob
Når en person visiteres til fleksjob, men ikke umiddelbart ansættes i et sådan, vil personen modtage ledighedsydelse, såfremt betingelser for at opnå denne ydelse er opfyldt.

Personer, der ikke opfylder betingelsen for ledighedsydelse, har mulighed for at opnå kontanthjælp/starthjælp.

Personer, der forud for visitationen til fleksjob modtager starthjælp, opfylder ikke betinge for at modtage ledighedsydelse.

Disse personer vil derfor i perioden frem til ansættelse i et fleksjob eller ved arbejdsløshed mellem to fleksjob fortsætte på starthjælpsydelsen.
Efter ansættelse i et fleksjob i 9 måneder inden for de seneste 18 måneder har personen optjent ret til ledighedsydelse i tilfælde af arbejdsløshed.

Personer, som modtager kontanthjælp umiddelbart inden visitation til fleksjob modtager kontanthjælp i stedet for ledighedsydelse på samme måde som personer på starthjælp modtager starthjælp i stedet for ledighedsydelse.

Problemet i forhold til personer på starthjælp er derfor især, at der gives en meget lav ydelse.

Den særlige ydelse udgør forskellen mellem din indtægt og den kontanthjælpssats, du ville være berettiget til, her starthjælp.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2009, 15:38   #24
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
hej

hvad siger du ti det.

Betingelser for at få særlig ydelse
Det er en betingelse for at få særlig ydelse, at du:

er fyldt 25 år og har en indtægt, der er mindre end kontanthjælpssatsen for personer, der er fyldt 25 år (voksensatsen for ikke-forsørgere) eller
er under 25 år og har en indtægt, der er mindre end kontanthjælpssatsen for personer under 25 år (ungesatsen) for enten ude– eller hjemmeboende.


du vil sige at jeg er ikke omfattet af den love.
mvh dobar
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2009, 21:36   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tak Kimse og dobar det ser sådan ud

Der står jo helt konkret at hvis man er på starthjælp vil man fortsætte på starthjælp
  Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 10:15   #26
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
hej

jeg skrev til kommunen igår og fik svar idag.

der er kopy fra e-mail.


Du har stillet et spørgsmål om ydelse ved overgang til fleksjob.

Hvis din kontanthjælp brutto er under 9.505 kr. mdl.

( f.eks. pga starthjælp ) vil du få særlig ydelse som udgør

Brutto 9.505 kr. mdl.

( vejledende fordi der er fradrag for forskellige andre indtægter )


dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 14:50   #27
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej hvor er det godt ikke fordi du bliver millionær men lidt mere bliver der dog og nu ved vi det her på siden hvis der skulle komme en mere med det spørgsmål så tak for at du lige ville komme ind og skrive det til os
  Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 14:56   #28
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
hej

vi skal hjælpe hinanden mere som muligt med oplysninger...

så vi ved nu sikker hvad kan man få efter starthjælp
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
særlig ydelse alhk Alt det andet 14 04-06-2012 20:11
Særlig ydelse?? Road66 Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 13 08-02-2012 10:01
Særlig ydelse Pædagogen Alt det andet 8 03-12-2011 13:26
særlig ydelse ozzi Alt det andet 0 22-09-2011 12:29
Visiteret til fleksjob/hidtidig ydelse/tilbagekøb af pensionsopsparing/særlig ydelse Annette Christensen Spørgsmål ang fleksjob 3 24-07-2007 22:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension