K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2009, 23:09   #1
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Boligstøtte

Jeg vil meget gerne vide mere om, at når en person bliver ny tildelte en førtidspension og kommer fra kontanthjælp.

Så vil der altid være en måned uden boligstøtte i overgangen mellem de to ordninger. Dette er meddelt ved en bevilling af førtidspension, at sådan er loven.


Det jeg efterlyser, er om der er en herinde som kender denne overgangs regel, eller selv har oplevet det.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 23:29   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kender ikke reglen, men kan da blive helt svedt blot ved at læse om den!!

Tror ikke jeg ville kunne betale husleje hvis ikke jeg fik boligsikring/boligstøtte den måned - får man så dobbelt måneden efter (for jeg ville da blive nødt til at låne beløbet et eller andet sted)?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2009, 00:17   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Lov og lov...he-he

Man kan få beregnet sin boligstøtte HVER måned, hvis man har svingende indtægter.

En anden ting er, at nogle har fået forudbetalt kontanthjælp, mens førtidspension er bagudbetalt.

Det er måske derfor, man siger, at "indtægten" er høj den måned og derfor ikke er berettiget til boligstøtte.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2009, 00:30   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vil det så sige, at hvis kontanthjælpen er bagud betalt, så er man berettiget til boligstøtte/kontanthjælp i overgangs fasen???

Sorry, hvis jeg ikke er den hurtigste hest på brædtet, fniiis.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2009, 15:19   #5
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Kontanthjælpen er ikke forudbetalt, så det må være hip som hap om der er tale om bagudbetalt eller forudbetalt. Når regnestykket er, at der mangler en månde boligstøtte i indtægten.

Derfor efterlyste jeg en hurtig grunden til dette ? :-)). Således jeg var fri for at skulle læse på samtlige love som dækker boligstøtte.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2009, 20:35   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
I "gamle" dage var kontanthjælpen forudbetalt. Se tråden her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=8395


Men du efterlyste en, så måske Flemming Leer svarer dig, når/hvis han ser tråden her.

Ellers kan du læse mere her om forudbetalt kontanthjælp.
Citat:
Således jeg var fri for at skulle læse på samtlige love som dækker boligstøtte.
Jeg slog plat eller krone, og du "tabte", så der er ikke andet for end at klø på med læsningen, hvis ingen andre melder sig.

Men et tip er at skrive eks. 10 søgeord på Google i eet hug, så letter det måske læsearbejdet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 01:22   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kimse Se meddelelser
Jeg vil meget gerne vide mere om, at når en person bliver ny tildelte en førtidspension og kommer fra kontanthjælp.

Så vil der altid være en måned uden boligstøtte i overgangen mellem de to ordninger. Dette er meddelt ved en bevilling af førtidspension, at sådan er loven.


Det jeg efterlyser, er om der er en herinde som kender denne overgangs regel, eller selv har oplevet det.

Er sgi ikke lige helt frisk her på denne tid men vil se om jeg kan finde noget om det i morgen, syntes det lyser underligt , kender efterhånden mange der er blevet førtidspensionister fra kontanthjælp og har aldrig hørt om den problematik før ...

Men hvis vi alle søger i div love så må det kunne lade sig gøre at finde noget om det...

det er oplyst skriver du , er der ikke henvisning til hvor i loven det står i den oplysning ....

Dem jeg kender som er kommet på førtidspension og som havnede i det hul har bare fået til hvad der svarede til en måneds kontanthjælp og derfor boligsikring efter den....
  Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 11:48   #8
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Tak for svar.

Sagen sendes til kommunen som en klagesag, så vil der nok komme et svar og en løsning på problemet.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligstøtte!?! Ofret Alt det andet 19 01-07-2013 17:14
boligstøtte fredlyhus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 03-04-2013 20:48
FTP, søge boligstøtte ? Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 20-12-2012 17:41
Boligstøtte? Tullepigen90 Dit og Dat 1 06-02-2011 19:52
Boligstøtte. eldorado Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 09-05-2008 07:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension