K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2009, 23:01   #1
odiedog
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2008
Indlæg: 15
Styrke: 17
odiedog er ny på vejen
bistands og pleje tillæg

Hej
Jeg er kommet i klemme vedr disse tillæg. Jeg har idag modtaget: brev vedr. påtænkt afslag på bistandstillæg.
Jeg modtager højeste førtidspension, har hjemmehjælp hver dag og jeg har ledsagerordning.
Jeg har været på kommunen og udfylde samtaleskema, men sagsbehandleren skrev ikke de ting ned som jeg sagde, jeg er derfor på papireret mindre syg. Jeg har oplyst nogle af ee ting jeg har brug for hjælp til, både praktisk og personligt.
I brevet står der: De behov som Bistandstillægget er beregnet til at dække, er bistand til personlige fornødenheder, som fx hjælp til personlig hygiejne, bistand ifm måltider af og på klædning og toiletbesøg. Det forudsættes, at behovet for hjælp ikke dækkes via andre offentlige ordninger, f.eks. via hjemmeplejen.
Vedr. plejetillægget har jeg brug for overvågning 24 timer ved sygdom men det er vanskeligt at skrive hvor ofte det er men jeg har sagt 1-2 gange pr måned, jeg har før fået at vide at det er en individuel beslutning.
vedr. bistandstillæg har jeg også nævnt en masse praktiske ting jeg har behov for, jeg er kørestolsbruger udenfor men kan gå med krykke indenfor, men jeg kan ikke selv finde ting frem eller bære ret meget. Jeg har brug for hjælp til dele af alle opgaver.
Jeg troede det var til folk der havde brug for bistand og håndsrækninger i hverdagen.
Skal jeg så bare lade være med at nævne de ting i en anke, det er selvfølgelig også nemmere for det er da svært at forklare. Er personlig hygiejne ikke bad og jeg får også hjælp til sokker, er det ikke påklædning. Når jeg modtager hjemmehjælp hver dag og selv kan gå på toilettet er det så for dumt at anke?

Jeg synes bare; jeg har ingen hjælp eftermiddag og aften og de skriver selv at jeg modtager massiv hjælp fra hjemmeplejen, de mangler bare at skrive at det kun er om formiddagen, og jeg bliver ikke mere rask efter kl. 12.
odiedog er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2009, 00:02   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
altså, jeg har ingen styr på div §§ men dit indlæg fortjener lige lidt opmærksomhed,
jeg har lært herinde på k10 at vi skal anke alt, og skrive alt med i anken som kan tælle med.
og ville det ikke være skønt, hvis vi blev raske af deres(kommunen og chf) skøre ideer om at som for dig, efter kl. 12 er du nok mindre syg.. og at jeg f.eks bliver rask af at komme i aktiveringer og midste indtægt...
jeg håber du får lidt flere og klogere svar.. men sender dig masser af varme tanker
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2009, 00:50   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej Odiedog, jeg ville også ønske, jeg kunne svare dig på, hvad du har krav på, her og nu; men det er for mange år siden jeg var inde i den del af lovgivningen (ca. 15 år siden) og der er sket så meget siden da, så jeg vil nødig rådgive dig med noget forkert.

Men du skal ikke bare lade dig nøje, for som du selv skriver, er du jo ikke mere rask efter kl. 12. !!

Også dengang, prøvede kommunen at krybe uden om den hjælp, min eks'er havde brug for (han sad også i kørestol og fik også kun hjemmehjælp ), så der var kamp til stregen med kommunen; men vi fik da nogle ting igennem, så du skal i din anke bare skrive på ...

Andet kan ikke betale sig

De varmeste hilsner Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2009, 23:25   #4
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Mange kommuner udsender fiktive massebreve vedr:

Et påtænkt stop på bistandstillæg og det samme for §34 særlig hjælp til boligudgifter.

Der kan ud af et sådan kommunalt brev, ses at de også kalder en person for både Birgitte og Lene i samme brev, så det er beviset på at det er et massebrev de sender ud for at spare.

Dem som ikke klager, jaaa de penge er jo sparet i kommunen, og dem som kan bevise deres ret til ydelsen, får lov til at beholde deres ydelse efter en lang klagesag.

Hvad gør du - du klager straks og beder om en henvisning til hvilken lov de påtænker at efterleve og som muliggør et stop af hjælpen og lægger sagen ud på nettet, som en hjælp til alle andre. Igen som hårdt mod hårdt.

Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2009, 00:02   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg har også modtaget et brev i den stil..
jeg kan godt forstå det jeg læser, men jeg fatter ikke en bjælde af hvad det betyder..
ej heller min mand...
og vi har endda gået i danske skoler..

jeg får kontanthjælp som gift forsørger, har 2 børn min mand ikke er far til...

jeg tror jeg valgte at forstå det sådan at jeg ikke kommer til at få en ændring.. men er ikke sikker på om det er fordi jeg helst vil forstå det sådan..

jeg forstår godt at mange opgiver og ikke klager over det, for det er ikke nemt at forstå indholdet...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2009, 17:05   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej
Jeg kender ikke rigtig ordene bistandstillæg og plejetillæg, men jeg har et link, som har gode oplysninger om, hvilke hjælp, man kan få, når man er førtidspensionist:

https://www.borger.dk/Emner/Pension/...r/default.aspx

Ellers kan du måske prøve at søge efter en anden paragraf? Jeg tænker på Merudgifter §100. Her kan man også få penge til hjælp til håndsrækninger. Der skal dog være udgifter svarende til 6.000 kr. årligt. Du kan læse mere om Merudgifter §100 her:

http://www.social.dk/ministeriets_om...20merudgifter?

Eksempler på merudgifter, der kan være omfattet:

Medicin – hjælp til den del af egenbetalingen af den tilskudsberettigede medicin, der ikke dækkes efter sygesikringsloven.
Befordring i fritid
Befordring til og fra arbejde
Befordring til og fra uddannelse
Handicaprettede kurser
Beklædning
Daglige og nødvendige håndsrækninger
Indskud i en af kommunen anvist lejebolig og andre udgifter



Håber du finder ud af det...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2009, 23:18   #7
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
For at ingen skal tro noget andet, så betyder påtænkt, at kommunen vil stoppe for hjælpen. Hvis ikke der fremsendes en klage eller gøres modstand.

Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2009, 02:12   #8
odiedog
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2008
Indlæg: 15
Styrke: 17
odiedog er ny på vejen
Jeg er ikke tilkendt tillæggene. Jeg har søgt om bistands eller pleje tillæg, er der nogen der kender reglerne for tilkendelse eller hvad der skal ligges vægt på, nu Jeg har besluttet at anke,
odiedog er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tillæg til SU Abraxus Politik og Samfund 13 13-08-2013 08:26
Døende får ikke den mest basale pleje sun-lady Politik og Samfund 5 24-02-2011 22:17
Fratagelse af personligt tillæg? buster Alt det andet 16 09-02-2011 11:19
Nyt tillæg og kontanthjælpsloft jm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-03-2006 19:46
Nyt tillæg og kontanthjælpsloft jm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-03-2006 11:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension