K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2010, 11:30   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullee Se meddelelser
Jeg vil gerne høre om der er nogen herinde på K10 der ved noget om - om der er grænser for hvor mange aktiveringer kommunen må sende EN ud i ? nu taler jeg IKKE om arbejdsprøvninger. Jeg er fleksjobber.

Tullee
Hvis du er visiteret til fleks så er det under loven om aktiv beskæftigelsespolitik du er ude i og der står sådan her om det ..


Citat:
§ 42. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, og som enten har behov for en afklaring af beskæftigelsesmål, eller som på grund af mangelfulde faglige, sproglige eller sociale kompetencer kun vanskeligt kan opnå beskæftigelse på normale løn- og arbejdsvilkår eller med løntilskud, kan få tilbud om virksomhedspraktik på en offentlig eller privat virksomhed.

Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, og som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse efter §§ 74 og 74 i efter lov om aktiv socialpolitik, kan få tilbud om virksomhedspraktik.

Stk. 3. Tilbuddet gives med henblik på at afdække eller optræne personens faglige, sociale eller sproglige kompetencer samt at afklare beskæftigelsesmål.

§ 43. Personer i virksomhedspraktik er ikke omfattet af de for lønmodtagere gældende regler fastsat i henhold til eller ved lov eller ved kollektiv overenskomst m.v.

Stk. 2. Personer i virksomhedspraktik er uanset bestemmelsen i stk. 1 omfattet af arbejdsmiljølovgivningen og lov om forbud mod forskelsbehandling på arbejdsmarkedet.
Bemærk lige at du er en §2 nr 7 når du er flekser ..

Og at din aktivering skal bestå af som skrevet Tilbuddet gives med henblik på at afdække eller optræne personens faglige, sociale eller sproglige kompetencer samt at afklare beskæftigelsesmål.

Det vil sige at når man sendes ud så kan man gøre sig selv en kæmpe tjeneste ved at bede om at få en kontakt (bede = forlange) og at det i den kontrakt skal fremgå tydeligt hvordan praktikken kan afdække eller optræne en ...

læg også mærke til ..

Citat:
§ 44. Et tilbud om virksomhedspraktik kan have en varighed, der udgør op til

1) 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 1,

2) 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2,

3) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2, hvis personen ikke har erhvervserfaring, har langvarig ledighed eller i øvrigt har vanskeligt ved at opnå beskæftigelse med løntilskud, og

4) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 3-5 og 7.


Stk. 2. For personer, der er omfattet af stk. 1, nr. 3 og 4, kan perioden efter en konkret vurdering forlænges op til 26 uger. Hvis personen herefter ud fra en konkret individuel vurdering har særligt behov for en længere periode, kan perioden forlænges yderligere.

Stk. 3. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, og som har fået en jobplan efter § 28, stk. 2, kan varigheden fastsættes ud fra en konkret, individuel vurdering af det i jobplanen fastsatte behov for optræning.
Der er ikke noget om hvor mange gange man kan sende du i aktiv loven men kan se at nogen flekser høre at de skal ud i 17 uger , eller til de finder job , en af jer som er det må meget gerne sætte ind hvad der står i det brev i har fået, der skal følge et brev med krav om aktivering og i det brev SKAL det fremgå hvad formålet er og hvor længe man skal være der ...

Og så vil jeg da lige se om FCV - J har noget andet for det er det lovstof jeg har kunne finde om det og det harmonere ikke med det som flekser oplever pt ..

Derudover så er det en hammer dårlig ide at begynde at sidde og bruge pb til at hjælpe hinanden med sådanne ting som det her , en masse viden vil gå tabt på den måde og en masse vil sidde og ikke kunne få svar på de spørgsmål som måske er lige akkurat magen til ...

Jeg er udmærket klar over at det engang i mellem kan være nødvendigt med en mere privat omgang hvis der er person følsomme oplysninger men i det store og hele så er det altså nødvendigt at vi har så meget som muligt ude i det åbne , der kan sidde mange med den samme problematik som ville kunne have god gavn af at læse ALLE svar ...

Så husk lige at hvis mere og mere rykker i det lukkede person til person så vil K10 miste sin mening som en hjælpe side
  Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 11:55   #12
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Tusind tak Hejdien.

Så har jeg/ vi vist fået svar på ALT vedrørende aktivering som fleksjobber.

Hvor er det bare supert at der er så mange herinde på K10 som sidder inde med den slags parat viden - endnu en gang tak for hjælpen.

Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 12:23   #13
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Nej piger..

I har ikke fået alt med. Jeg er flexer på kontanthjælp, og som den ene af jer også opereret for to diskusprolapser. Desværre med dårligt resultat, og kroniske smerter. Derudover har jeg haft en hjerneblødning.

Jeg er i aktivering tre timer om ugen ca.....er steget i morfinforbrug, og går nu med krykke, fordi jeg ikke kan mærke mit højre ben mere.

Jeg tror de sender alle ud nu...uanset.

Jeg har aldrig raskmeldt mig, og har ellers været sygemeldt i de sidste to år. Gad vide og håber de stopper før jeg sidder i kørestol...
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 13:12   #14
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Hej Lizzy.

Sorry - jeg svarede bare ud fra mit eget synspunkt og de par stykker mere som ønskede den samme viden som jeg - netop om der var var grænser hvor hvor mange gange ens kommune måtte sende EN ud i aktivering? og det synes jeg - at jeg har fået et klart svar på i forbindelse med Hejdien´s indlæg :-)

Jeg ved slet ikke om det er andre regler der gælder når man er på kontanthjælp som flexer og samtidig er sygemeldt?.

For mig lyder det som om du burde have en FP med tilbagevirkende kraft.

Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 13:17   #15
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
No need to be sorry
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 14:28   #16
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Du har ganske ret, Hejdien, så vidt som overhovedet muligt skal indlæggene helst ud i det "åbne landskab" i stedet for private mails - det har jeg godt overvejet...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 17:04   #17
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hva med pratik hvor mange gange må man blive sendt i firma praktik, må man sige nej
er det nogle der kender de regler
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 15:32   #18
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Er du Jobklar ?.

Kære Arbejdsmarkedsstyrelse
Hvorfor er der pligt til at modtager af kontant- og starthjælp som er visiterte til fleksjob SKAL placeres i match 2 eller 3 efter § 6. Stk. 7.

Med hvilken grund må modtager af kontant- og starthjælp ikke blive sat i match 1 som alle andre jobklare fleksjobber SKAL efter § 6. Stk. 6.

Med venlig hilsen
Fleksjobber Foreningen
------------------------------

Kære Fleksjobberforening
Arbejdsmarkedsstyrelsen har modtaget din e-mail om den nye match-model og betydningen for fleksjobvisiterede kontanthjælpsmodtagere.
Du spørger i din e-mail, om denne målgruppe skal flyttes fra § 2, nr. 3, til § 2, nr. 2, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats for at være omfattet af matchgruppe 1.

Arbejdsmarkedsstyrelsen kan hertil vejledende oplyse følgende:
Udgangspunktet i den nye match-model er, at fleksjobvisiterede borgere, der modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse, placeres i match-gruppe 1.

Baggrunden for dette er, at fleksjobvisiterede borgere er en del af det arbejdskraftpotentiale, der inden for en kort tidshorisont kan bidrage på arbejdsmarkedet sammen med de øvrige grupper i match 1.

Fleksjobvisiterede borgere, der modtager kontanthjælp, skal matches som øvrige kontanthjælpsmodtagere. Det betyder, at fleksjobvisiterede borgere, der modtager kontanthjælp, skal i matchgruppe 2, i og med at de ikke vurderes at være arbejdsmarkedsparate og dermed ikke er omfattet af krav om at bekræfte aktiv jobsøgning mv.

Hvis disse personer, som andre fleksjobvisiterede, blev indplaceret i matchgruppe 1, ville de - på grund af, at de modtager kontanthjælp - skulle bekræfte aktiv jobsøgning mv. Dette skyldes, at det ikke it-mæssigt er muligt at udskille denne persongruppe fra andre personer, der modtager kontanthjælp og alene har ledighed som problem.

Med den nye matchmodel skal personer, som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse således matches forskelligt fra fleksjobvisiterede borgere, der modtager kontanthjælp.

Du kan læse mere om matchsystemet på Arbejdsmarkedsstyrelsens hjemmeside www.ams.dk.
Med venlig hilsen
Mette Frandsen
5. kontor, aktiv beskæftigelsesindsats for udsatte grupper
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 16:12   #19
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Tillæg til sidste indlæg :-)

Personer på ledighedsydelse er jobklar ved at de skal i match 1.

Efter § 24 kan ledige fleksjobber aktiveres indtil de ikke mere modtager ledighedsydelsen. Eller kan der tolkes noget andet?.

§ 24. Stk. 5. Tilbud til personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, og som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse, kan ikke række ud over den dato, hvortil personen er berettiget til ledighedsydelse eller særlig ydelse efter lov om aktiv socialpolitik.

Høre gerne din mening.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktivering mck88 Spørgsmål ang fleksjob 4 01-03-2011 10:57
Aktivering Tullee Alt det andet 23 18-11-2010 11:39
Aktivering Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 08-08-2010 19:41
aktivering frklarsen Spørgsmål ang fleksjob 72 10-12-2009 23:55
§17 og aktivering? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 25-11-2009 16:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension