K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2014, 21:19   #1
n0rgaard
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 17
Styrke: 11
n0rgaard er ny på vejen
Værdi på bil?

Hej alle.

Min kæreste, har modtaget denne email fra vores kommune efter vi har sendt dokumentation ind vdr. gensidig forsørgelsespligt. Hvordan skal jeg lige forstå det? Betyder dette virkelig at hvis hendes bil er over 10.000 værd at jeg ikke kan få kontanthjælp?

"Af manglende dokumentation på formue for at kunne fastslå din samlevers fortsatte berettigelse til kontanthjælp, har vi brug for følgende yderligere dokumentation på dine formueforhold:
- Dokumentation for værdien af din bil Seat Ibiza med
reg.nr.: XX XXXX
(kan rekvireres på et autoriseret autoværksted).

Tak på forhånd
n0rgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 23:23   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Umiddelbart.....

Kære N0rgaard

Lyder som hul i hovedet. Men intet kan overraske mere.

Mon de offentlige nu fremover vil kræve at de autoriserede bilforhandlere nu skal til at vurderer borgernes gamle biler, gratis.

Og borgerne skal bruge tid på dette pjat, når kommunerne selv med et klik kan få en ca pris på http://www.bilbasen.dk/brugt-bil

Lad os hører nærmere om hvad i vælger at gøre.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-01-2014, 01:02   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af n0rgaard Se meddelelser
Hej alle.

Min kæreste, har modtaget denne email fra vores kommune efter vi har sendt dokumentation ind vdr. gensidig forsørgelsespligt. Hvordan skal jeg lige forstå det? Betyder dette virkelig at hvis hendes bil er over 10.000 værd at jeg ikke kan få kontanthjælp?

"Af manglende dokumentation på formue for at kunne fastslå din samlevers fortsatte berettigelse til kontanthjælp, har vi brug for følgende yderligere dokumentation på dine formueforhold:
- Dokumentation for værdien af din bil Seat Ibiza med
reg.nr.: XX XXXX
(kan rekvireres på et autoriseret autoværksted).

Tak på forhånd
Som par må i have formue på 20.000 kr.

Arbejder hun??

Det kan vel ikke være ulovligt for arbejdede mennesker der betaler skat mm, at de nu ikke må have en bil fordi kæresten er på kontanthjælp??

Forstår heller ikke hvis en eventuelt arbejdende kærestes formue, skal blandes ind i kontanthjælpen........

Sidst redigeret af Ninja; 22-01-2014 kl. 01:07.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2014, 09:26   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er den gensidige forsørgerpligt der rammer.. hvor I først skal leve af fælles formue.

Bilen må have en værdi af 20.000, og I har brug for en vurdering af evt salgspris fra en bilforhandler eller lignende.

Det er så op til den enkelte sagsbehandler at vurdere om I skal sælge bilen hvis den er mere værd, og købe en billigere og leve af differencen.

Så få en vurdering og skriv en begrundelse hvorfor den evt ikke bør sælges og hvor nødvendig den er i forhold til at bibeholde jobbet.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2014, 13:21   #5
n0rgaard
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 17
Styrke: 11
n0rgaard er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Som par må i have formue på 20.000 kr.

Arbejder hun??

Det kan vel ikke være ulovligt for arbejdede mennesker der betaler skat mm, at de nu ikke må have en bil fordi kæresten er på kontanthjælp??

Forstår heller ikke hvis en eventuelt arbejdende kærestes formue, skal blandes ind i kontanthjælpen........
Ja, hun har fast arbejde og bilen står i hendes navn.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det er den gensidige forsørgerpligt der rammer.. hvor I først skal leve af fælles formue.

Bilen må have en værdi af 20.000, og I har brug for en vurdering af evt salgspris fra en bilforhandler eller lignende.

Det er så op til den enkelte sagsbehandler at vurdere om I skal sælge bilen hvis den er mere værd, og købe en billigere og leve af differencen.

Så få en vurdering og skriv en begrundelse hvorfor den evt ikke bør sælges og hvor nødvendig den er i forhold til at bibeholde jobbet.
Bilen har en værdi over 20.000 kr. Men af gode grunde, er den også billigere for hende, da den står i god stand og er 1 år gammel. Dvs. billigere i benzin da den kører længere på literen, ikke skal repareres på. Men det er de jo ligeglade med.

Min kæreste har kontaktet ydelseskontoret som har fortalt at jeg ikke kan få nogen ydelse, da bilen har en værdi over 20.000 kr.

Vi tror at den står til omkr. 90-100.000 kr. Hun står desuden i gæld til den, da hun betaler den på afdrag forholdsvist billigt, så det er jo ikke fordi hun har købt og betalt den fuldt ud.

Men det betyder så at jeg ikke kan få nogen ydelse. Ved ikke helt hvor meget at dette her jeg kan kapere. Står i arbejdsvurdering og har været igennem flere udredelser ved div. psykologer og psykiater. Min diagnose er bipolar affektiv sindslidelse, men det har vel ikke noget at sige. Må indrømme jeg føler mig lettere frustreret! Har forsøgt at få fleksjob igennem længere tid, men de trækker det godt nok langt ud.
n0rgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2014, 13:59   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Værdien af bilen er evt. salgspris oplyst fra forhandler minus restgælden i bilen..

Så har bilen en salgsværdi af 100.000 og en tilbageværende gæld på 80.000 er bilens friværdi 20.000, og det er ikke værdien, men friværdien der bruges.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2014, 17:15   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er det i skal skrive, at den ved kontant salg ikke har nogen værdi pga. rest gæld, hvis i skulle ud og sælge den kontant ville i ikke få 80000.- for den og altså ingen fri værdi, med mindre hun har privat løn hun har købt bil for, for så er kommunen ligeglade, det skal være et billån med pant i bilen.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2014, 18:36   #8
n0rgaard
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 17
Styrke: 11
n0rgaard er ny på vejen
Bilen kostede: 129.000 (med omkostninger og AC kostede den 144.000) Vi skylder 119.000 stadigvæk. Men så vidt jeg ku forstå, får jeg nada nul og nix nu.
n0rgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2014, 18:44   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af n0rgaard Se meddelelser
Men så vidt jeg ku forstå, får jeg nada nul og nix nu.
Dette skal du bede om at få PÅ SKRIFT.

Hvis jeg skylder to millioner væk - er jeg så millionær???

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2014, 18:51   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af n0rgaard Se meddelelser
Bilen kostede: 129.000 (med omkostninger og AC kostede den 144.000) Vi skylder 119.000 stadigvæk. Men så vidt jeg ku forstå, får jeg nada nul og nix nu.

Hvis bilen har kostet det for et år siden og der stadig skyldes 119.000 så er der højst sandsynligt under 20.000 i friværdi, måske er den endda mindre værd end restgælden..

Det er ikke nyprisen du skal gå ud fra, men hvad en bilhandler vil give for den så der er plads til at han kan tjene på den.. og så skal gælden trækkes fra, da der sikkert er pant i bilen.

Så måske har du spurgt forkert eller hun har ikke haft styr på det.

Gå til en forhandler og få et skriftligt bud på hvad bilen er værd, og vedlæg så papirer fra banken om restgæld og pant.

Og godtgør at bilen er nødvendig for at blive ved med at oppebære en indtægt i husstanden.

Så tænker jeg ikke at den får betydning for kontanthjælpen.

http://ams.dk/~/media/AmsRegionSite/...formuepdf.ashx
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension