K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2013, 09:50   #1
dyring
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 20
Styrke: 12
dyring er ny på vejen
afslag på REVA / omkostninger til advokat

Hej
Jeg har nu endeligt fået mit andet afslag på revalidering. Da jeg ikke føler mig korrekt behandlet af mit Jobcenter, overvejer jeg at sætte en advokat på sagen. Advokat skriver til mig at : Jobcenter har undladt at gøre flere tiltag i min sag, og vil gerne føre min sag.
Spørgsmålet er så bare....hvad mon sådan noget kommer til at koste mig??
Advokats timepris er over 3000 kr. og jeg har ingen forsikring som kan dække advokatbistand/retshjælp.
dyring er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 09:55   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja det er der jo kun din advokat, der kan svare på. Du kan da spørge om, hvad denne forventer af timer, men det kan jo variere med mindre du kan få en maxpris. Måske har du mulighed for selv at finansiere en omskoling istf betale til advokaten.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 09:59   #3
dyring
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 20
Styrke: 12
dyring er ny på vejen
Min advokat kunne ikke sige noget specifikt. Derfor håber jeg at nogle her på K10 vil dele deres erfaringer.
dyring er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 17:17   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal da klage over det afslag....og der kan du skrive hvad det er du ikke mener at blevet gjort ordentligt i din sag...

Ang advokat....så kunne et alternativ måske være den retshælp der findes rundt omkring....

Jeg kender dog ikke meget til det...men ved da at flere herinde har brugt disse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 20:05   #5
dyring
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 20
Styrke: 12
dyring er ny på vejen
Jeg har klaget...både over mit første afslag..og efterfølgende også i min partshøring..og vil også klage nu over sygedagpengestoppet..jeg tror bare først der sker noget når en advokat tager sig af det, og det er hvad der skal ske med hensyn til afslaget på min reva...er der nogle der har erfaring med brug af advokat?
dyring er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 20:53   #6
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Som en med erfaring fra "den anden side af bordet" vil jeg ikke anbefale dig en advokat.

Jeg har aldrig set en som faktisk kendte til lovgivningen på området og som dermed var til en reel hjælp. Jeg har derimod ofte set dem gøre mere skade end gavn i en sag.

Du skal heller ikke forvente at et jobcenter ændrer afgørelsen bare fordi der er en advokat på sagen - Jobcentrene frygter ikke advokater generelt.

I stedet skal du sætte dig ned og beskrive med egne ord hvorfor du mener at kommunens afgørelse er forkert, og så skal Beskæftigelsesankenævnet nok vurdere din sag i sin helhed. Husk de er ikke bundet af de punkter som du nævner i din klage, og tjekker automatisk at formaliteterne er overholdt - det er derfor ikke nødvendit at du hele tiden henviser til love og bestemmelser og praksis.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 21:01   #7
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dyring Se meddelelser
Min advokat kunne ikke sige noget specifikt. Derfor håber jeg at nogle her på K10 vil dele deres erfaringer.
Kan advokaten ikke sige noget specifikt så er det fordi der intet øvre loft er....

Jeg vil give andre ret i at en advokat ikke nødvendigvis kan føre noget godt til en sag.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 10:28   #8
dyring
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 20
Styrke: 12
dyring er ny på vejen
Okay har nu besluttet ikke at bruge advokat i min sag. Vil nu selv forsøge at anke i min sag. Jeg er blevet anbefalet at fokusere min anke vedr. retssikkerhedslovens §7, da jeg mener kommunen ikke tilstrækkeligt har taget stilling til, om der er behov for foranstaltninger for at bringe mig tilbage til arb. markedet. Er der nogle der der kender til denne paragraf, og måske kan forklare lidt mere om hvad den i praksis betyder.
dyring er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 11:08   #9
neemos
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2012
Indlæg: 33
Styrke: 13
neemos er ny på vejen
ellers overvej en privatrådgiver, det har jeg personligt været rigtig glad for.
neemos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 11:11   #10
dyring
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 20
Styrke: 12
dyring er ny på vejen
OK, hvor finder man så en god rådgiver, og hvad koster sådan en?
dyring er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
REVA ette74 Alt det andet 40 14-06-2012 21:50
Reva...G....... wind At søge førtidspension 0 06-01-2012 10:49
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
reva 5 år, afslag på flex og nu kontanthjælp Alias Alt det andet 10 24-10-2010 20:17
reva muntha Spørgsmål ang fleksjob 32 24-07-2008 12:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension