K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2012, 04:27   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Urent trav i statsforvaltningen?

Faldt lige over denne på avisen.dk

Et langt indlæg om urent trav i statsforvaltningen og om en lægekonsulent som bliver omtalt som dødslægen osv

Citat:
Livsfarlig lægekonsulent ansat i Beskæftigelsesankenævnet hvor han laver falske lægejournaler for Staten i ankesager om fleksjob og førtidspension.
Flere ministre kender til sagen, men vil ikke gribe ind trods ulovlighederne
Citat:
Er lægekonsulenter opfundet af staten for at spare?
Retningslinjer der ikke er lov, ligner et simpelt smuthul, lavet til kommunerne med det ene formål fortsat at snyde folk for ydelser de er berettiget til, ved omfattende misbrug af lægekonsulenter - det er organiseret svindel i stor stil.
Det er kun til kommunekassernes fordel, at lave regler for lægekonsulenter, der ikke er retligt bindende.
Kilde: http://avisen.dk/blogs/karinafrederi...ger_36191.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 08:52   #2
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Rystende læsning i den artikel.

Vi må konstatere at borgerne overhovedet ingen retssikkerhed har.

De pisser jo på folk.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 09:02   #3
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
d 18/5 2010 kl 09.05 stjal en ansat ved BAN syd 26 akter fra en sag
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 15:33   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
d 18/5 2010 kl 09.05 stjal en ansat ved BAN syd 26 akter fra en sag
Er det denne sag du snakker om eller er det noget helt andet....evt et link eller uddybende forklaring..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2012, 11:36   #5
wind
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Kbh omegn
Indlæg: 122
Styrke: 15
wind er ny på vejen
Ja og det hele vender sig indeni mig
__________________
Husk : Handling gir forvandling !
wind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2012, 11:58   #6
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Håber skribenten af blogindlægget og hendes veninde får noget tv på - de sidder jo inde med masser af dokumentation, så nogle billedmedier burde kende deres plads.

STÅ SAMMEN OG STÅ FREM - KUN SÅDAN FÅR VI BREMSET ULOVLIGHEDERNE!

I øvrigt interessant, fordi jeg har en lille sag, der lige er videresendt til - Statsforvaltningen - med en forventet behandlingstid på 9-10 måneder.......
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 21:49   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
...den ene af de to i artiklen er Lotte68, vil jeg mene!

Både Lotte 68 og undertegnede har haft "fornøjelse" af Kim Engfred i BAN.

Kim Engfred er ikke frataget sin atorisation, derfor kan han, fuldt lovligt, bl.a. have virke som lægekonsulent i BAN.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 22:35   #8
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
irrelevant

Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...den ene af de to i artiklen er Lotte68, vil jeg mene!

Både Lotte 68 og undertegnede har haft "fornøjelse" af Kim Engfred i BAN.

Kim Engfred er ikke frataget sin atorisation, derfor kan han, fuldt lovligt, bl.a. have virke som lægekonsulent i BAN.
husk nu at "lægekonsulenter" ikke laver lægefagelig virksohed i følge
sundhedsstyrelsen det betyder at de ikke behøver autorisation
man behøver IKKE autorisation for at læse op af en lægeerklæring eller for den sags skyld at forfalske indholdet ,det klares helt fint uden autorisation,
selv jeg selv kan da saktens forfalske en indholdet lægeerklæring selv om jeg ikke er læge MEN hvis jeg er læge så kan jeg jo nemmere bortforklare hvis jeg "kommer til" at forfalske indholdet "jeg skrev jo bare min mening og glemte at fortælle at det er slet ikke det som står i erklæringen"
og glemte så lige de 22 love og regler der samtidigt bliver overtrådt når kommunen
eller BAN så bruger de forkerte oplysninger i sagen

Sidst redigeret af einstein; 11-10-2012 kl. 22:43.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 22:49   #9
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...den kringlede lovgivning - eller rettere sagt mangel på lovgivning - omkring lægekonsulenter medfører ikke, at man vil ansætte læger uden autorisation i konsulentstillinger.

Mister man sin autorisation - uanset om man er kloakmester eller læge - så er alle ansættelsesdøre lukkede.

...men er ellers enig med dig, Einstein :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 23:10   #10
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
Een stor løgn

Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...den kringlede lovgivning - eller rettere sagt mangel på lovgivning - omkring lægekonsulenter medfører ikke, at man vil ansætte læger uden autorisation i konsulentstillinger.

Mister man sin autorisation - uanset om man er kloakmester eller læge - så er alle ansættelsesdøre lukkede.

...men er ellers enig med dig, Einstein :-)
Jeg er kommet frem til at al den snak i medierne om at der ikke findes lov
ang."lægekonsulenter" er en stor løgn! FORDI at ALLE mennesker i danmark
SKAL overholde loven også "lægekonsulenter" begrebet "lægekonsulenter findes simpelthen ikke i lægeloven det betyder at man kan IKKE skrive en lægefagelig udtalelse som "lægekonsulent" for det er der ikke noget der hedder i følge loven man kan derved kun skrive en lægefagelig erklæring
enten som læge og så skal man overholde autorisationsloven!!
ELLER som ikke læge og så er det alligevelle ulovligt.(kvaksalveri)
et menneske har IKKE ret til at overtræde gældene lov bare fordi at personen
har en stillingsbetegnelse der ikke er direkte beskrevet i loven(den sad)
i øvrigt så har jeg fundet ud af at når kommunen begrunder en afgørelse med at deres konsulent har vurderet lægeligt det ene eller det andet så er afgørelsen direkte ulovlig fordi at en afgørelse skal have hjemmel i lov og det har den kun hvis den lægefagelige påstand er autoriseret ! ,og det er IKKE tilfældet hvis den er kreeret af en "lægekonsulent" da en lægekonsulent
IKKE har autorisation overfor en person som ikke er vedkommenes patient
og sundhedsstyrelsen siger at klienten IKKE er patient hos lægekonsulenten
DERFOR har "lægekonsulenten" IKKE nogen autorisation overfor klienten i
feks.pensionssager i de tilfælde hvor konsulenten ikke har undersøgt borgeren .det er primært deri at bedrageriet ligger!!!! konsulenten er måske autoriseret i sig selv ,MEN konsulentens udtalelser er derimod IKKE autoriserede i de tilfælde hvor der ikke er et læge/patient forhold og det er der IKKE i de tilfælde hvor
konsulenten hverken undersøger eller behandler borgeren .(se Autorisationsloven ,§20Stk. 2 ) SÅDAN!!
end.

Sidst redigeret af einstein; 11-10-2012 kl. 23:32.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Tilføjelse til statsforvaltningen,hjælp! Leduce Alt det andet 3 23-11-2010 09:49
Svarfrist efter afgørelse fra Statsforvaltningen! Cocio Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 24-02-2010 09:27
Yes - afgørelse fra Statsforvaltningen :-) Mella Politik og Samfund 9 02-08-2009 20:42
statsforvaltningen ingen personale hvad gør man så,når man har anket og pjuske Alt det andet 5 02-07-2009 12:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension