K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2013, 23:22   #101
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Der er noget jeg ikke helt forstår (jeg har altså ikke fårt læst hele tråden) men hvis man en enlig med et barn gifter sig med en enlig ,så laves der en beregning - hvordan laver man den ? man siger to gange bistand med beregner man som to forsøger eller en forsøger og en enlig i beregningen
De vil beregne det som en forsørger, og en enlig med mindre at modparten også har børn.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mileo Se meddelelser
Ja....supersus..

Så må vi da håbe, at vi om ikke andet, måske kan få et katalog at vælge mænd ud fra?

Vil da gerne have en med nogen lunde samme interesser.. holdninger og livssyn som jeg selv.....men det er jo nok...som så meget andet lidt utopisk..

Så må vi vel tage til takke med det vi får....


/Mileo
Hi hi tror ikke at vi får så meget at vælge imellem.... Men vi får nok en straf hvis vi siger nej til et tilbud om en mand... HI HI
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 23:39   #102
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mileo Se meddelelser
Så må vi vel tage til takke med det vi får....
Og det samme må han. ROTFL
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 23:40   #103
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Og det samme må han. ROTFL
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 00:32   #104
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
Ja jeg mister 6000 kr brutto mdr på det fordi jeg er gift og selvom han ikke er far til min søn..der får jeg ca 1230 kr mdr fra faderen og 2600kr i kvartal i alm børnepenge..... Vi sad og regnede på det,og med de boligpriser vi har her i området ville jeg ha en god sjat penge tilovers hvis jeg flyttede..ja tænk.jeg synes det er lidt underlig at tænke på..og vi har regnet alt med. Jeg forstår godt dem der ikke bare flytter sammen..på en måde er det jo mærkelig at min mand skal forsørge en andens mands barn.. Tror ikke der bliver mindre enlige i fremtiden..og det er ikke alle mænd der bare vil få ind og tage over
Ja det er jo helt åndsvagt for når du går så meget ned kan din indtægt jo ikke dække 1/2 husleje kost og kost til dit barn + institutionsplads længere men er afhængig af at din mand betaler differencen så rent faktisk lever i jo på hans nåde
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 00:51   #105
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm gad vide hvilke mænd det så er de vil beskikke til dette "job"....

Kunne da godt forstille mig der ville være en del som ville betakke sig for det job.....men selvfølgelig...men den rette straf for at sige nej....ja så går man jo med på hvad som helst ha ha
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 07:59   #106
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej


søsser98

det er nemlig korrekt..jeg lever af min mand..groft sagt og min søn...det synes jeg er lidt underligt i 2o13...

nej jeg vil ikke ku betale halvdel af husleje og udgifter og så sørge for lidt mad og tøj..og fritidsaktiviter mv til min søn...der er jeg længe stået af...trods vi ikke bor dyrt...
skulle jeg betale halvdelen,var der næsten ikke noget tilbage..sønnen ku ihvertfald ikke få dækket hans basale behov..man føler da lidt man er på nas...
søsser nu mærker min søn jo ikke noget til hverdag..det er jo ikke noget vi nævner og han får de ting han har brug for..min mand vidste jo det var en pak han gik ind til..og han elsker ham jo som sin egen..
synes bare det er grotesk at man blir straffet så hårdt...og jeg har det GODT..men der er garanteret nogle derude der lider under det og høre for det ved manden..
og ved godt nogle blir lidt sure nu - men sådan er det ikke ment...
men flyttede jeg i en bolig her i vores område har vi regnet ud,at jeg ville ku meget mere til mig selv..incl alt..huslejerne er jo ikke så store her..så selvom det er m.vand,varme,forsikringer,tlf,internnet,aktiviter mv..ville jeg stadig ha mere til rådighed..
og istedet for at fjerne forsørgelsespligten for sammenboende - gifte...ser det desværre ud til de vil udvide den..og er helt sikker på der så kommer flere enlige..mange vil da ikke flytte sammen med en - hvis de føler han-hun betaler det meste..og i det her spil er det ligegyldigt næsten hvad parti man nævner er de nok enige om gf bliver udvidet
men jeg blir ikke skilt...ikke for alt i verden:

mvh stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 09:14   #107
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
En blog fra Jyllandsposten. Hvor er det rigtigt...

http://jyttehammer.blogspot.dk/2013/...neagenter.html
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 10:25   #108
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Er der nogen af jer der har undret sig over at alle de medarbejdere man så i udsendelsen kun stod frem med "fornavn"...uden tilsløring af deres ansigt...

Alene det virker skummelt at de ikke bare står frem med fuldt navn og titel...

Folk vil jo have nemt ved at finde frem til hvem de er...så det giver ikke rigtig nogen mening....men det er måske for effekten af programmet at de gør det sådan...

Hvis det var fordi de frygtede folks reaktioner....så ville de vel sløre deres ansigter og kun bruge et opfundet navn...

Nåå det er måske kun mig der ikke forstår hvorfor man gør det på denne måde...

Lige en anden ting....

Gad vide hvordan de selvsamme sagsbehandlere og folk der arbejder på kommunerne ville have det hvis det nu var dem der var et krav imod at de skulle fortælle deres arbejdsgivere hvis de nu fandt en kæreste....eller de nu lånte en bil...

De kan jo lige så vel snyde med boligsikring og tilskud til børn osv.....og det er jo vores alles penge der betaler deres løn....og dem de evt ville snyde med...

Måske lige frem nogle arbejdsløse vil oprette en taskforce som kan tage rundt og følge efter diverse sagsbehandlere for at se hvem de nu får på besøg...og tage billeder af det...

Nogle arbejdsløse...de keder sig jo..

Gad vide om man kan anmelde en sagsbehandler via kommunens stikkerside....

Gad vide om det ville blive betegnet for "sort" arbejde...

Nåå jeg er meget meget træt og skal nok holde op nu
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 11:45   #109
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
http://www.odense.dk/topmenu/borger/...lt%20bedrageri

Link til siden ligger på forsiden af Odense Kommunes hjemmeside...

Jeg fatter ikke, hvordan anonyme anmeldelser kan være i orden... Det åbner jo en port på vid gab for folk, der har set sig onde på nogen, til at skade dem eller bare "drille" dem lidt... Og al den fokus, der pt er på socialt bedrageri, så kan nogen jo godt komme til at frydes lidt ved tanken om, at en forhadt nabo skal grilles på kommunen, som set på dr... Hvis folk observerer noget kriminelt, så må de stå ved det - med navn og adresse - og så må kommunen vælge at beskytte anmelderen ved at sværte navn og adresse.

I øvrigt var jeg SÅ harm over den måde sagsbehandleren legede "good cop, bad cop" med den formodede reelt enlige. Om jeg fatter, at det er lovligt, at de må det...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 12:01   #110
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Kunne være sjovt, at stille ministeren et spørgsmål eller to.... Hvor meget sex må en enlig forsørger få før hammeren falder, og hun er social bedrager ?

Måske de kunne få lidt røde ører inde i folketingssalen...


Gad vide hvad kontrolgruppen ville have sagt til den enlige mor hvis hun havde sagt nej jeg har ikke en kæreste, jeg har en bolleven ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Er der nogen af jer der har undret sig over at alle de medarbejdere man så i udsendelsen kun stod frem med "fornavn"...uden tilsløring af deres ansigt...

Alene det virker skummelt at de ikke bare står frem med fuldt navn og titel...

Folk vil jo have nemt ved at finde frem til hvem de er...så det giver ikke rigtig nogen mening....men det er måske for effekten af programmet at de gør det sådan...

Hvis det var fordi de frygtede folks reaktioner....så ville de vel sløre deres ansigter og kun bruge et opfundet navn...

Nåå det er måske kun mig der ikke forstår hvorfor man gør det på denne måde...

Lige en anden ting....

Gad vide hvordan de selvsamme sagsbehandlere og folk der arbejder på kommunerne ville have det hvis det nu var dem der var et krav imod at de skulle fortælle deres arbejdsgivere hvis de nu fandt en kæreste....eller de nu lånte en bil...

De kan jo lige så vel snyde med boligsikring og tilskud til børn osv.....og det er jo vores alles penge der betaler deres løn....og dem de evt ville snyde med...

Måske lige frem nogle arbejdsløse vil oprette en taskforce som kan tage rundt og følge efter diverse sagsbehandlere for at se hvem de nu får på besøg...og tage billeder af det...

Nogle arbejdsløse...de keder sig jo..

Gad vide om man kan anmelde en sagsbehandler via kommunens stikkerside....

Gad vide om det ville blive betegnet for "sort" arbejde...

Nåå jeg er meget meget træt og skal nok holde op nu
Hi hi så skal sagsbehandler + mand/kone vil også forsørge hinanden som ægtefolk FØR DE BLIVER GIFT, altså fra det tidspunkt hvor de snakker om at blive gift.. Den enlige mor mister jo bidraget fra det øjeblik de tager beslutningen om at flytte sammen....
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De Uperfekte - Program om kærlighed og handicaps Webmaster Politik og Samfund 5 29-01-2013 12:15
Program om sociale bedragere - Del 2 Abraxus Politik og Samfund 22 26-01-2013 18:41
Skal jagte sociale bedragere i udlandet Vej86 Politik og Samfund 30 19-07-2011 12:41
De største sociale bedragere er.........surprise: PiaCP Politik og Samfund 5 09-04-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension