K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2012, 21:52   #21
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Skyggepigen

Husk at få din tab af erhvervsevne erstatning på en kreditorbeskyttet konto, så skal du i hvert fald ikke bruge dem på SU lånet eller andre lån.
Om du kan få dem eftergivet, ved jeg så intet om.

Jeg betaler selv 1005 kr hver 2. måned.

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 09:44   #22
jenspinddk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
jenspinddk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Skyggepigen

Husk at få din tab af erhvervsevne erstatning på en kreditorbeskyttet konto, så skal du i hvert fald ikke bruge dem på SU lånet eller andre lån.
Om du kan få dem eftergivet, ved jeg så intet om.

Jeg betaler selv 1005 kr hver 2. måned.

Piamus
Erstatning for tab af erhvervsevne får hun nok ikke så meget af, hun har ikke været forsikret på den front.

De 200 kr. der bliver beskrevet er vel hvis gælden stadig er ved SU-styrelsen. Gælden er nu overgået til skat og de forlanger udfra hendes økonomi omkring 500 kr. pr. mdr.

Spørgsmålet er så nu om hun skal lave en eftergivelse? Og hvor meget bruger skat på hvad samlever tjener. Han har IKKE boet med hende fra su-lånets start. Men han har et fuldtidsjob og det skader vel eftergivelsessagen selvom han ikke er en del af hendes gæld...
jenspinddk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 11:52   #23
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jenspinddk Se meddelelser
Erstatning for tab af erhvervsevne får hun nok ikke så meget af, hun har ikke været forsikret på den front.

De 200 kr. der bliver beskrevet er vel hvis gælden stadig er ved SU-styrelsen. Gælden er nu overgået til skat og de forlanger udfra hendes økonomi omkring 500 kr. pr. mdr.

Spørgsmålet er så nu om hun skal lave en eftergivelse? Og hvor meget bruger skat på hvad samlever tjener. Han har IKKE boet med hende fra su-lånets start. Men han har et fuldtidsjob og det skader vel eftergivelsessagen selvom han ikke er en del af hendes gæld...
Jeg betalte stadig 200 kr. om måneden, da det overgik til skat.
Jeg var ikke sammen med min mand ved oprettelse af SU-gælden, så hans indtægter indgik ikke i beregningen. Udgifterne bliver delt i to, og så laver de beregningen ud fra det.

Jeg fik det delvis eftergivet - fordi vi sidder i billigt gammelt hus, så ikke så høje boligudgifter, som ved en lejebolig. Desuden ingen bil.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 15:24   #24
jenspinddk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
jenspinddk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo Se meddelelser
Jeg betalte stadig 200 kr. om måneden, da det overgik til skat.
Jeg var ikke sammen med min mand ved oprettelse af SU-gælden, så hans indtægter indgik ikke i beregningen. Udgifterne bliver delt i to, og så laver de beregningen ud fra det.

Jeg fik det delvis eftergivet - fordi vi sidder i billigt gammelt hus, så ikke så høje boligudgifter, som ved en lejebolig. Desuden ingen bil.
Må jeg spørger om hvor stor din su-gæld var? og hvilket år vi snakker om den delvis eftergivelse.
jenspinddk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 15:44   #25
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jenspinddk Se meddelelser
Må jeg spørger om hvor stor din su-gæld var? og hvilket år vi snakker om den delvis eftergivelse.
Den var på ca. 190.000, mener jeg. Fik det sat ned til 50.000 i december sidste år, så skal nu betale 700 kr. hver måned i 6 år, så er jeg gældfri.

Oprindeligt havde sat beløbet til 1.200 kr., men jeg klagede over det, da jeg ikke har de penge overhovedet. Og jeg snakkede så med en rigtig sød dame fra SKAT, og vi blev enige om de 700 kr. Hun kunne simpelthen ikke gå længere ned.

Desuden får jeg lidt penge frigivet, når sønnen starter i skole til august, da SFO satsen er lavere end børnehave. De skulle i princippet så være gået til at sætte beløbet til skat op, men det ville hun se igennem fingrene med, så vi fik de ekstra penge at gøre godt med.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 20:00   #26
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Jeg ved at brugere herinde indenfor de sidste 5 år har fået eftergivt SU-gæld med et pennestrøg, i samme øjeblik de kom på ftp.
Blot ved at indsende pensionsmeddelelsen.

Hvis det er ftp der ligger i kortene, uanset hvor langt ude i fremtiden det så bliver, ville jeg prøve at få hjælp til at lave et budget og så på baggrund af dette få det månedlige afdrag sat så langt ned som overhovedet muligt, i mellemtiden.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 20:14   #27
jenspinddk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
jenspinddk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Jeg ved at brugere herinde indenfor de sidste 5 år har fået eftergivt SU-gæld med et pennestrøg, i samme øjeblik de kom på ftp.
Blot ved at indsende pensionsmeddelelsen.

Hvis det er ftp der ligger i kortene, uanset hvor langt ude i fremtiden det så bliver, ville jeg prøve at få hjælp til at lave et budget og så på baggrund af dette få det månedlige afdrag sat så langt ned som overhovedet muligt, i mellemtiden.
Min veninde fik tilkendt førtidspension 1. Marts 2012. Har i sidste uge fået sin afbetalingsbeløb sat til ca 500 kr pr mdr.

Hun er så nu i tvivl om hun skal søge eftergivelse, eller må betale de 500 fremover.

Hendes su-gæld er på omkring 100.000.
jenspinddk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 21:00   #28
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Jeg ved at brugere herinde indenfor de sidste 5 år har fået eftergivt SU-gæld med et pennestrøg, i samme øjeblik de kom på ftp.
Blot ved at indsende pensionsmeddelelsen.

Hvis det er ftp der ligger i kortene, uanset hvor langt ude i fremtiden det så bliver, ville jeg prøve at få hjælp til at lave et budget og så på baggrund af dette få det månedlige afdrag sat så langt ned som overhovedet muligt, i mellemtiden.
Jeg søgte kort efter, jeg fik min ftp. Men den blev ikke bare slettet, så de ser altså på økonomi uanset hvad.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 21:01   #29
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jenspinddk Se meddelelser
Min veninde fik tilkendt førtidspension 1. Marts 2012. Har i sidste uge fået sin afbetalingsbeløb sat til ca 500 kr pr mdr.

Hun er så nu i tvivl om hun skal søge eftergivelse, eller må betale de 500 fremover.

Hendes su-gæld er på omkring 100.000.
Der kan vel ikke ske noget ved at søge. Hun kan jo højst få et nej.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2012, 01:22   #30
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
tråd fra 2010 om gældssanering, SU-gæld m.m.

Det er værd at læse hele tråden...

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13572
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eftergivelse af SU-Lån Tsobo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 24-01-2013 20:20
Ansøgning om eftergivelse MissSwitchie Dit og Dat 26 20-08-2012 09:12
Eftergivelse af SU-lån MissSwitchie Dit og Dat 25 08-02-2012 02:33
Eftergivelse... mimse Dit og Dat 11 11-05-2008 16:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension