K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2011, 22:24   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pallepunk Se meddelelser
Vovse .... det har jeg også tænkt mig .... denne gang skal det bare være, der er grænser for hvad man kan holde til og skal finde sig i .... jeg er glad for at jeg har lægen med ...
Ja, det er rart med en god læge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 13:08   #12
pallepunk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 45
Styrke: 14
pallepunk er ny på vejen
Nu har jeg lige talt med min leder på min arbejdsplads, jeg fortalte at jeg stadig var sygemeldt og at grunden til dette var smerter i benene og ryggen, som måske kan
opstå på grund af at jeg har det psykisk dårligt på mit arbejde, som forventet kunne hun
slet ikke se nogen problemer, hun mente det gik så godt også selv om hun selv mere eller mindre har frataget mig nogle arbejdsopgaver ... jeg sagde ikke så meget andet end at jeg jo fastholdt min sygemelding, jeg gider ikke snakke så meget omkring mit arbejde med hende, da hun jo ikke forstår min situation ...
pallepunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 14:39   #13
pallepunk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 45
Styrke: 14
pallepunk er ny på vejen
Jeg går jo stadig sygemeldt og jeg er kommet til at tænke på noget .... Jeg havde jo tænkt mig at kontakte min jobkonsulent for at fortælle ham at jeg er sygemeldt, men så tænker jeg, hvorfor skulle jeg dog det???? Skal han ikke først kontaktes når og hvis jeg bliver arbejdsløs, eller skal han være en del af forløbet i en sygemelding???? Grunden til at jeg spørger at jeg helst ikke vil have ham med nu, jeg er bange for at han vil begynde med at der skal holdes møder og hvad ved jeg, de andre gange jeg har talt med ham, har han jo givet udtryk for at det bedste ville være hvis jeg blev på min arbejdsplads, hvilket han jo på sin vis har ret i, men det var det han gik mest op i, ikke så meget det der var galt derude og så'en ... men, skal jeg kontakte ham eller hvad???? Nogen der ved det ??????
pallepunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 14:48   #14
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Op med hovedet du skal nok klare den
Du er allerede igennem det sværeste at tage beslutningen
Jeg syntes ikke at du skal kontakte ham her og nu , du er sygemeldt,
Slap af og kom til dig selv og lad roen falde på dig, det virker som om at du er igang med at køre dig op, det gør alting meget værre (det ved jeg af personlig erfaring)
DU ER SYGEMELDT SLAP AF OG FALD TIL RO ALLERFØRST så kan du senere tage initiativ til et eller andet hvis du føler behov og ingen har kontaktet dig forinden
Når man er sygemeldt har man ikke pligt til andet end at blive rask, vil nogen dig noget ved de hvor at du er

Sidst redigeret af viggo; 13-08-2011 kl. 14:54.
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 23:47   #15
pallepunk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 45
Styrke: 14
pallepunk er ny på vejen
Tak Viggo,

Dejligt svar ... jeg er bare i tvivl om jeg har pligt til at kontakte jobkonsulenten, jeg mener jo selv ikke at jeg burde have det, men man ved jo aldrig ....
pallepunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2011, 10:43   #16
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Jeg var i flexjob i mange mange år og sygemeldte mig snesevis af gange jeg har aldrig ringet til nogen jobkonsulent i den forbind
Du har efter min bedste overbevisning ikke pligt til at ringe til nogen ud over din arbgiver når du aflev din sygemelding
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2011, 15:04   #17
pallepunk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 45
Styrke: 14
pallepunk er ny på vejen
Tak igen Viggo,

Jeg har dog informeret min læge og han har sagt at det er fint at jeg har sygemeldt mig og næste skridt skal tages af arbejdsgiver ...
pallepunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2011, 15:21   #18
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
God ide at du har indraget lægen, det forebygger vrøvl senere
Alt efter hvilken overenskomst du kører efter har arbgiver ret til at kræve en lægeattest efter en periode Det er intet problem lægen er involveret
Normalt skal arbgiver selv betale attesten, gider du ikke bøvle med det betaler du bare selv , det er 3-400 kr og de gælder som regel 3 uger ad gangen
Gør dig selv en tjeneste lad være at forklare undskylde dig selv i tlf hvis arbgiver ringer op (dialog med arbgiver er godt men
Oplever du forsøg på presseri bare en gang så lad være efterfølgende at tage tlf når at du kan se at det er arbgiver der ringer (nummerviser)

Så jeg vil foreslå dig at forsøge at slappe helt af og falde til ro
Det er det bedste du kan gøre for dig selv
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2011, 17:02   #19
pallepunk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 45
Styrke: 14
pallepunk er ny på vejen
tak igen Viggo ... jeg vil følge dine råd ...
pallepunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2011, 21:02   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg følger med i tråden, stadigvæk, og jeg kan ikke lade være med at tænke, om ikke kommunen har ret til, at vide, at du er sygemeldt.

Måske det afhænger af hvor du får penge, fra nu mens du er sygemeldt.

I fleksjobpjecen fandt jeg dette:
"Under sygdom

Personer, der modtager ledighedsydelse, bevarer retten til at modtage ledighedsydelse under sygdom. I disse situationer er kommunen forpligtet til at foretage opfølgning efter reglerne i lov om sygedagpenge.
"

Jeg forstår udmærket din manglende lyst til, at involvere jobkonsulenten, men det vil jo være pokkers surt hvis det giver dig problemer senere hen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stor beslutning kalona Spørgsmål ang fleksjob 11 02-12-2010 01:21
Beslutning om FTP bibo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 09-05-2010 22:02
Pensionsnævnet til beslutning bibo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 30-04-2010 17:48
Jeg har taget en stor beslutning. KatrineB Alt det andet 5 21-03-2010 23:07
Jeg har taget en beslutning! Maybe Alt det andet 4 05-12-2009 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension