K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2012, 20:03   #11
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Vel egentlig ok, hvis en kommune revurderer. Personen har måske fået sin arbejdsevne helt eller delvis tilbage. Det er jo fuldstændig individuelt, hvor mange timer man skal arbejde for at tjene de 70.000.
Joh, men det skal da så være ved samme beløbsgrænse, der vurderes. Men det er det måske i virkeligheden også - grænsen på de 69800, er jo grænsen for hvornår der begynder at ske træk i FP´en.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 21:36   #12
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
med de nye regler så burde der jo ske en revurdering af ens pension hvis man magter at arbejde mere end to timer om ugen
Ja jeg ved godt de ikke snakker om det endnu men nu skal det første trin jo lige på palds så kan man begynde med alt det andet, de siger jo selv formålet er at få så mange som muligt ud på arbejdsmarket og væk fra pensionen.
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 21:46   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Vel egentlig ok, hvis en kommune revurderer. Personen har måske fået sin arbejdsevne helt eller delvis tilbage. Det er jo fuldstændig individuelt, hvor mange timer man skal arbejde for at tjene de 70.000.
Jo jo helt fint at de skal revurdere hvis folk får det så godt at de kan blive selvforsørgende...

Men det kan man da ikke bestemme ud fra et beløb...

Der findes jo mange måder at tjene penge på....også som ikke gør at du har fået et bedre helbred....eller at du absolut skal ud og lægge en masse timer i det...

Aktier, obligationer, hjemmesider osv osv...

Mange af disse måder at tjene penge på....det kræver jo ikke at man har fået et bedre helbred...

Og da vi nu i samfundet har lavet nogle regler som siger at man må tjene op til 69.00 kr.....ja så giver det ikke mening at nogle laver andre regler....og da slet ikke ud fra et beløb....

Men lad os nu se om disse regler findes....eller om det er noget de har "sagt" mundtligt til en borger som har spurgt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 22:20   #14
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Nej , det bliver lidt svært at bestemme ud fra beløb og timetal...

Jeg maler billeder, portrætter bl.a...et portræt tager mig måske 2 timer at male og det kan jeg sælge for 4000, men så kan jeg måske bruge flere år, af x antal minutter eller timer, på et andet portræt,som jeg kan sælge for det halve....

Og det gør ikke mit helbred bedre... og det foregår i mit eget hjem....så hvem skal vurdere det?

Så Web...kan kun give dig ret


/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 22:53   #15
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af flexjober Se meddelelser
med de nye regler så burde der jo ske en revurdering af ens pension hvis man magter at arbejde mere end to timer om ugen
Ja jeg ved godt de ikke snakker om det endnu men nu skal det første trin jo lige på palds så kan man begynde med alt det andet, de siger jo selv formålet er at få så mange som muligt ud på arbejdsmarket og væk fra pensionen.
Jeg tror du er på sporet af det rigtige svar... det er kun pensionister fra før 2003 der er fredede... resten vil være i farezonen for en revurdering efter kommunens forgodtbefindende ved arbejde over 2 timer ugentligt...

De beløb man må tjene udover pensionen har intet med revurdering at gøre... men en grænse for hvornår der trækkes 30% af pensionen ved indtægt udover...

Det er timerne der tæller... effektive timer... så man kan godt arbejde 10 timer hvis det stadig vurderes at det er under 2 timer effektivt...
Det vil i sidste ende være kommunen der vurderer om man kan blive selvforsørgende i fleksjob... og hvis de vurderer det så kan de gøre som de vil...

Det er megafarlige regler der er på vej


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 23:21   #16
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Jeg tror du er på sporet af det rigtige svar... det er kun pensionister fra før 2003 der er fredede... resten vil være i farezonen for en revurdering efter kommunens forgodtbefindende ved arbejde over 2 timer ugentligt...

De beløb man må tjene udover pensionen har intet med revurdering at gøre... men en grænse for hvornår der trækkes 30% af pensionen ved indtægt udover...

Det er timerne der tæller... effektive timer... så man kan godt arbejde 10 timer hvis det stadig vurderes at det er under 2 timer effektivt...
Det vil i sidste ende være kommunen der vurderer om man kan blive selvforsørgende i fleksjob... og hvis de vurderer det så kan de gøre som de vil...

Det er megafarlige regler der er på vej


...
der står at der vil kunne gives flex til ned til to timer ikke under
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 23:33   #17
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af havmanden60 Se meddelelser
der står at der vil kunne gives flex til ned til to timer ikke under
Ja det er jo det jeg skriver

Citat:
resten vil være i farezonen for en revurdering efter kommunens forgodtbefindende ved arbejde over 2 timer ugentligt...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 23:37   #18
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
[QUOTE=det må du undskylde -- misforstod det - ik undskyld
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 23:40   #19
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
[QUOTE=havmanden60;250600][QUOTE=det må du undskylde -- misforstod det - ik undskyld [/QUOTE]

Det er bare i orden






....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad må man tjene på førtidspension ?? henningv Alt det andet 10 23-05-2016 19:05
førtidspension hvad må man tjene henningv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 23-08-2013 13:57
Bestem hvad du vil tjene Hr. Kammeradvokat Webmaster Det er da strengt ! 5 27-10-2011 19:59
må hun tjene noget ? l-kold Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 23-03-2011 13:28
hvad må man tjene kandelsdorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 10-02-2011 00:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension