K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2012, 23:37   #1
Helich
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 39
Styrke: 12
Helich er ny på vejen
Forespørgelse ang pension

Hejsa
Jeg er ny herinde, jeg har et par spørgsmål, som jeg håber at der er nogle som kan hjælpe med at give et svar på
Jeg er blevet indstillet til en pension, hvor lang tid plejer der at gå fra man får det at vide til man modtager papir til parshøring?
Kan der gå op til flere mdr?
Er der nogle som ved om der bliver modregnet i pension når man får udbetalt tab af erhvervsevne?

Mange tak.
Helich er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 07:58   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helich Se meddelelser
Jeg er blevet indstillet til en pension, hvor lang tid plejer der at gå fra man får det at vide til man modtager papir til parshøring?
Er din rp (resourceprofil) du mener m.h.t. partshøring?

I så fald er der ingen faste frister for dette.

Bliv her, i din egen tråd, også med evt. nye spørgsmål, så er det nemmere for os andre at rådgive dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 22:26   #3
Helich
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 39
Styrke: 12
Helich er ny på vejen
opdatering af mit forløb

Hejsa Vovse
Jeg kan oplyse at min sag er gået meget hurtigt, så jeg skal ikke klage. Men selve forløbet har også taget lang tid.
Jeg får svar på min sag inden jul, så det er ok.
Men det er ikke et let system at finde rundt i, da man ikke får alt for mange oplysninger af kommunen.
God aften
Helich er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 07:55   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helich Se meddelelser
Men det er ikke et let system at finde rundt i, da man ikke får alt for mange oplysninger af kommunen.
God aften
Helt korrekt, det er derfor K10 er så vigtig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 10:29   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
som enlig må du tjene cirka 70000 kr ved siden af din pension før du bliver modregnet
derefter er det for hver 100 kr du tjener bliver du modregnet 30 kr i din pension
så du får helt sikkert noget ud af det, hvis du får tab af erhvervsevne ved siden af din pension.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 11:00   #6
Helich
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 39
Styrke: 12
Helich er ny på vejen
Jeg vil blive modregnet, da jeg har et stort tab af erhvervsevne, samtidig har jeg forsikringerne som også dækker. Samt opsparet pension hvor jeg vil kunne få noget hver mdr. Men jeg må jo tage den derfra. Jeg er ikke alene, så det skal udregnes fra hans indkomst også.
Helich er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 11:02   #7
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Kan du ikke få mest muligt af erhvervsevnetabet udbetalt på en gang - så indvirker de ikke på din pension og du skal ikke betale skat af det.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 11:16   #8
Helich
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 39
Styrke: 12
Helich er ny på vejen
Der vil blive udbetalt til 50% derefter hver mdr. men jeg har forskellige pensioner samt fra et forsikringselskab vil der blive udbetalt hver mdr, jeg kender ikke tallene endnu, jeg kan desværre ikke få alt det andet udbetalt af en gang, men sådan er det.
Heldigvis kan man så få meget af erhvervsevnen udbetalt på engang, for ellers havde det været træls. For man får det jo ved man har et stort tab, så er det lidt surt at man mister så meget af det, det er jo et plaster på såret for at man er kommet alvorlig til skade på sit job. Så kan man blive lidt "bitter" på systemet. Klart man skal bidrage til skat, men engang imellem kan det godt være for meget, jeg har betalt min del ved at betale over 55% hver mdr. Men jeg har også tjent pengene så det skal man jo ikke klage over. Man kan ikke få alt, så det drejer sig om at tænke positivt.
Helich er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 11:25   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
sådan er det også ved mig...5o procent udbetalt på engang og derefter løbende frem til pensionen..
jeg får som sagt også fra forsikring ,er ftp og gift og får 11600 kr brutto pr mdr..fra det offentlige
pga erstatningen har jeg lavet en stor pensionsopsparing,som jeg indbetaler til 1 gang årligt..det gør jeg får noget mere udbetalt..

man kan godt synes det er lidt træls man blir straffet fordi man har haft forsikringer el.får erstatning..men så tænker jeg på dem der kun har deres ftp..så er det her - trods modregning nu nr 1..
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 11:35   #10
Helich
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 39
Styrke: 12
Helich er ny på vejen
Jeg kan kun give dig ret Stribe, det er ikke sjovt for dem kun har deres pension, man er jo bare heldig ved at man har haft den mulighed for at have en ekstra pension og forsikring, der er mange som ikke har det.
Jeg havde mange kollegaer som ikke havde, da de mente at det aldrig var dem som kom til skade. Jeg var bare sådan skruet sammen, at have den indstilling at det også kunne ramme mig, ikke kun min nabo. Så derfor valgte jeg fra at jeg var helt ung at have disse forsikringer og pension.
Har også venner som må klare sig for deres pension, det er ikke sjovt.
Der er ikke meget til sjov.
Helich er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension