K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2010, 04:18   #1
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Flytte sammen med kæresten og økonomi

Jeg har brug for lidt hjælp, så håber at nogen af jer kan være behjælpelige.

Jeg er førtidspensionist på ny ordning. Kæresten og jeg har snakket om at flytte sammen.
Hvor vil jeg stå rent økonomisk hvis det skete? Han er på kontanthjælp og ikke i fare for at få skåret i den p.g.a. et psykiatrisk dagtilbud. Vil der være økonomiske konsekvenser for ham?
Og yderligere, hvor ville vi begge stå hvis han også fik ftp?

På forhånd tak.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 05:00   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
det vil få noget betydning for boligsikring osv men der skulle ikke få økonomiske konsekvenser for ham da jeg var på kontanthjælp det eneste vi mistedevar/eller min kærestes bolig sikring blev sat ned efter loft over kontanthjælp
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 06:19   #3
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
det vil få noget betydning for boligsikring osv men der skulle ikke få økonomiske konsekvenser for ham da jeg var på kontanthjælp det eneste vi mistedevar/eller min kærestes bolig sikring blev sat ned efter loft over kontanthjælp
Tak for svar. :-)

Hvad går loftet på kontanthjælpen konkret ud på?
Ved du noget om de økonomiske konsekvenser (for os) hvis han også kommer på ftp?
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 10:54   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
kan ikke huske desvære nogen år sidne jeg var på kontanthjælp. kunne bare huske min kæreste mistede noget boligsikring
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 12:58   #5
Mikael
Føler sig hjemme på K10
 
Mikaels avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Næstved
Alder: 60
Indlæg: 45
Styrke: 17
Mikael er rigtig godt på vej
Jeg har lige tjekket på borger.dk. Det ser ud til at din førtidspension vil falde med 2443 kr. om måneden hvis I vælger at flytte sammen.

Hvorfor det er sådan fatter jeg ikke, men det er grunden til, at min kæreste og jeg ikke flytter sammen.
__________________
"Didn't we have a lovely time the day we went to Brighton" - Citat: Erasure.

Sidst redigeret af Mikael; 17-01-2010 kl. 13:01.
Mikael er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 13:28   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mikael Se meddelelser

Hvorfor det er sådan fatter jeg ikke, men det er grunden til, at min kæreste og jeg ikke flytter sammen.
Det handler om om man er reelt enlig eller ej.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 14:11   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Agnes Marie Se meddelelser
Jeg har brug for lidt hjælp, så håber at nogen af jer kan være behjælpelige.

Jeg er førtidspensionist på ny ordning. Kæresten og jeg har snakket om at flytte sammen.
Hvor vil jeg stå rent økonomisk hvis det skete? Han er på kontanthjælp og ikke i fare for at få skåret i den p.g.a. et psykiatrisk dagtilbud. Vil der være økonomiske konsekvenser for ham?
Og yderligere, hvor ville vi begge stå hvis han også fik ftp?

På forhånd tak.
Når du er enlig førtidspensionist får du om måneden 16.285 kr.
flyter i sammen så vil det beløb blive sat ned til 13.842 kr

Det samme gælder så for din kæreste hvis han kommer på pension .

Hvad ang hans kontanthjælp så ved jeg ikke hvor længe han har været på kontanthjælp ..

men er han alene (ingen børn )så er loftet pt kr. 9.857 for samlevende
hvis han er alene er loftet på 13.096 loftet er det som man ikke kan overskride og det er inkl evt § 34 og boligsikring

Loftet betyder at de beløb jeg har skrevet er de beløb han max kan få inkl boligsikring ...

Så for at regne din boligsikring ud skal du på www.borger.dk og så skal du ligge jeres indtægter sammen din på 13843 og hans på 9857 og så skal du bruge størrelse og pris på jeres lejlighed og huske at krydse af at han er på kontanthjælp og du er førtidspensionist (efter 03) så vil det fremkomme af beregneren hvor meget i vil kunne få i boligsikring

Sidst redigeret af Hejdien; 17-01-2010 kl. 14:13.
  Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 16:44   #8
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Jeg har ingen ide om hvad §34 er for noget.
Han har været på kontanthjælp i en to-tre år vil jeg skyde på. Ingen børn.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Når du er enlig førtidspensionist får du om måneden 16.285 kr.
flyter i sammen så vil det beløb blive sat ned til 13.842 kr

Det samme gælder så for din kæreste hvis han kommer på pension .

Hvad ang hans kontanthjælp så ved jeg ikke hvor længe han har været på kontanthjælp ..

men er han alene (ingen børn )så er loftet pt kr. 9.857 for samlevende
hvis han er alene er loftet på 13.096 loftet er det som man ikke kan overskride og det er inkl evt § 34 og boligsikring

Loftet betyder at de beløb jeg har skrevet er de beløb han max kan få inkl boligsikring ...

Så for at regne din boligsikring ud skal du på www.borger.dk og så skal du ligge jeres indtægter sammen din på 13843 og hans på 9857 og så skal du bruge størrelse og pris på jeres lejlighed og huske at krydse af at han er på kontanthjælp og du er førtidspensionist (efter 03) så vil det fremkomme af beregneren hvor meget i vil kunne få i boligsikring
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 17:56   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
§34 er noget man kan søge når man har et meget lille rådighedsbeløb og en masse andet omstændigt .
Men har han været så længe på kontanthjælp så burde han have ramt loftet hvis det er det som det kommer til , og så er det bare at prøve at regne boligsikring ud med hans indtægt og din indtægt .. og så se hvad i kan få i boligsikring og så må i jo belsutte jer ud fra det
  Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 00:51   #10
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
§34 er noget man kan søge når man har et meget lille rådighedsbeløb og en masse andet omstændigt .
Men har han været så længe på kontanthjælp så burde han have ramt loftet hvis det er det som det kommer til , og så er det bare at prøve at regne boligsikring ud med hans indtægt og din indtægt .. og så se hvad i kan få i boligsikring og så må i jo belsutte jer ud fra det
Hej igen!
Og Undskyld for det meget sene svar. Min kæreste er ikke ramt af loftet pg.a. aktiveringstilbud. Han skal nu i gang med at søge ftp.

Vi har besluttet ikke at flytte sammen og jeg flyttede ind i en fin lejlighed for snart to måneder siden, han har dog tilbragt meget af sin tid i den i stedet for hjemme.
Jeg håber lidt at han måske kan finde botilbud. Han har brug for meget mere hjælp og støtte end den som jeg kan give ham.

Men tak for hjælpen alle! :-)
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytte sammen med FP'er?? Misse76 Dit og Dat 2 28-11-2012 19:55
At flytte sammen med et par Helpfreak Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 04-11-2012 17:57
Flytte sammen fynbojorg Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-03-2011 13:48
flytte fra kæresten nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 15-12-2010 17:20
førtidspension og flytte sammen??? lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 04-11-2009 00:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension