K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2009, 09:27   #1
Stinschen
Føler sig hjemme på K10
 
Stinschens avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 25
Styrke: 16
Stinschen er ny på vejen
"Hyggeligt" indlæg på debatside.

Dette er fundet på debatten på sol.dk... hmmmm!!! Hvad ligner det at skrive sådan noget? - håber ved gud ikke at det er sandt.

http://debat.sol.dk/show.fcgi?catego...osting=1633233
Stinschen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 10:11   #2
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Er helt enig. Håber sørme det er en joke.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 10:21   #3
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hej

Det er simpelthen for meget
Jeg har umiddelbart før jeg så denne tråd, lavet et indlæg i "alt det andet" omhandlende at nogen kan snyde sig igennem systemet.

Jeg synes det er forfærdeligt for alle der virkelig har behov for pension og som bliver nægtet dette...

Trist at der findes sådanne mennesker. Føj for den

Men håber at det er en dårlig påske-kedsomheds-joke...
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 10:44   #4
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Personen kalder sig "samfundsnaser", og skjuler intet... det er opsind hele lortet hvis i spøger mig... det er garanteret en person der blot skal ind og prøve at overbevise brugerne om, at disse typer findes... jeg tror ikke på det, kort og godt. Det er skuespil, og ikke andet.
  Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 11:03   #5
jose
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2008
Indlæg: 35
Styrke: 16
jose er ny på vejen
Eftertanke.

Jeg tænker på, hvordan f...., det kan lade sig gøre at snyde sig til FP.
Det tror jeg bare ikke på at man kan.
Her tænker jeg på, hvad jeg selv er gået igennem mht. diverse lægepapirer,
helbredsattest arbejdsprøvning o.s.v.
Jeg ved ikke, om jeg får pension. ( bliver søgt pt. )
Jeg bliver bare så ked af det, når jeg tænker på at det er sidste udvej for mig og at jeg selvfølgelig meget hellere ville være rask.
Så vedkommende som har skrevet at han/hun har snydt sig til en pension, tror jeg bare ikke på.
Og hvis det er rigtigt, må vedkommedes læge også have snydt.
Kærligst Jose
jose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 11:21   #6
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jo det kan sikkert godt lade sig gøre... men prisen man skal betale for det må være enorm, for du kan stort set kun få en FP på snydebasis, hvis du har et usynligt handicap, som ikke kan spores, og så skal du være hamrende dygtig til at lave skuespil.

Med det sagt, så er selv dette ikke noget man bare kan gøre på kort tid... det kræver undersøgelser af både den ene og anden art, samt arb. prøvninger osv. osv. osv... selvfølgelig vil en MEGET DYGTIG skuespiller som kender hele systemet og lovgivningen MÅSKE kunne gøre det hurtigt, men jeg tror ikke på at det er nemt... og det er ligefør at en så stor skuespiller præstation burde belønnes med et eller andet ... dog ikke FP.

Jeg tror personen i den debat, er en person der har været oppe at debatere i en anden tråd omkring førtidspension, og som ikke har kunnet få sin vilje med at overbevise debatørerne om at der findes en masse af disse typer, og bagefter er daffet ind under en falsk profil og har oprettet den tråd... navnet på debatøren lægger ikke skjul på noget som helst, og gør det heller ikke i det skrevne... ja vedkommende ligefrem håner andre for at arbejde røven ud af bukserne for at tjene penge til ham/hende.

Svineriet i mine øjne ligger i, at man prøver at give andre debattører et dårligt billede af en førtidspensionist, for dem der hopper på den, vil bare være skeptisk overfor alle førtidspensionister bag efter.

Jeg er i øvrigt ret sikker på, at en person der VITTERLIGT har snydt sig til en FP ikke ville riscikere at stille sig frem på den måde vedkommende her gør... man ville da nok holde sin kæft, og nyde sin svinestreg "under jorden" resten af sit liv vil jeg tro.

Der er bare SÅ meget i den tråd der skriger efter at blive røbet som fup...

Hvad jeg dog i stedet for finder mere sansynligt er den person der længere nedde i tråden taler om at være barn af tyrkiske forældre i DK, som så har fået en pension (berettiget) og så er flyttet til Tyrkiet hvor vedkommende ikk ebetaler skat af FP'en, og kan leve i sus og dus... DEN tror jeg på, og den burde stoppes øjeblikkeligt! ... Skatten bør aflægges i DK inden man får udbetalt FP'en, eller som minimum reguleres efter de forhold der er i det land man flytter til så det ikke blier en fordel at rejse ud af landet, og smide skattekronerne der i stedet for i DK.

I det hele taget har jeg aldrig helt forsået HVORFOR det skal være tilladt at tage en FP med til udlandet... hvis man ikke ønsker at bo i DK, og vil flytte, må man vel lige som vi siger her hjemme at "man må indordne sig under reglerne i det land man bor i" sige det samme i det land man som dansker flytter til... kan ikke helt forstå pointen i at man skal have denne "navlestreng" hjem til DK. Enten er man dansker, eller også er man ikke.

Sidst redigeret af Razmo; 17-04-2009 kl. 11:27.
  Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 11:43   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er helt klart nogen, der ikke kender reglerne og bare slynger beskyldninger ud.

"Anonym" skriver om en, der får "tilskud til over halvdelen af huslejen".

Det kan man IKKE få. Egenbetalingen er meget større.

Så lad være med at hoppe på limpinden.

Over 6.000... ja, men skal man så betale fysioterapi, medicin, osv., så er der ikke meget tilbage.

"Samfundsnasseren" burde også selv vide, hvor stort pensionsbeløbet er. Og det, der skrives, er forkert.

"Samfundsnasseren" burde også vide, at det ikke hedder boligydelse, men boligstøtte eller boligsikring, så det er løgn fra ende til anden.

Det er måske en hetz for at skabe mere ballade om førtidspensionister.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 17-04-2009 kl. 11:52.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 12:10   #8
Mikael
Føler sig hjemme på K10
 
Mikaels avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Næstved
Alder: 60
Indlæg: 45
Styrke: 17
Mikael er rigtig godt på vej
Jeg hiver lige denne her frem fra vores egne rækker:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=7192
__________________
"Didn't we have a lovely time the day we went to Brighton" - Citat: Erasure.

Sidst redigeret af Mikael; 17-04-2009 kl. 12:12.
Mikael er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 12:27   #9
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mikael Se meddelelser
Jeg hiver lige denne her frem fra vores egne rækker:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=7192
Ja den husker jeg udmærket... men her var tale om en anden problemstilling... nemlig en borger der ikke kunne overskue at skulle hele møllen igennem, når vedkommende så hvad andre må kæmpe med, og valgte at "pynte" på diagnoserne så man kunne få en hurtigere afklaring.

Den tråd handler efter min mening mere om en syg afklaringslovgivning end snyd hvis man spørger mig og er ikke at sammenligne med den debat på sol.dk.

Men bevares, det er ikke smart at snyde ellr pynte på nogen måde... og gør man det, burde man tie stille med det, så alle andre ærlige ikke skal skæres over en kam af de der bliver forargede over det og vil lave strammere lovgivning.
  Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 12:39   #10
Mikael
Føler sig hjemme på K10
 
Mikaels avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Næstved
Alder: 60
Indlæg: 45
Styrke: 17
Mikael er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Men bevares, det er ikke smart at snyde ellr pynte på nogen måde... og gør man det, burde man tie stille med det, så alle andre ærlige ikke skal skæres over en kam af de der bliver forargede over det og vil lave strammere lovgivning.
Det er netop det jeg tænker på. Et så populært forum som K10 kan jo også granskes af offentlige instanser - selvom det er temmelig svært at afsløre en anonym bruger. Men på baggrund af historien er det måske ikke så svært alligevel...
__________________
"Didn't we have a lovely time the day we went to Brighton" - Citat: Erasure.
Mikael er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Job-Blog indlæg nr. 30:r "Der skal fortsat kæmpes" Jan Jakobsen Politik og Samfund 1 06-04-2013 14:45
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension