K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2008, 15:50   #1
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Hurtig hjælp

Er med en dags varsel blevet indkaldt til speciallæge undersøgelse hos en Psykiater.

Kommunen spørger om de ting som de allerede har fået svar på og har ikke rigtigt evnet at forklare hvorfor jeg skal undersøges af en psykiater men fred være med det ellers stopper de jo bare mine penge.

Men kunne godt tænke mig at vide noget om manden. Oplysningerne er sparsomme på nettet.

Han hedder Gustav E Halberg og arbejder for tiden på Næstved sygehus Psykiatrisk center Nord.

Er der nogen der har nogen erfaringer med ham.

VH
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2008, 17:21   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, vi har ikke kendskab til ham men vi har haft lang tids kontakt med Næstveds børne og ungepsykiatri og vi har kun rosende ord tilovers for dem.

Håber også du vil få det indtryk -pøj pøj.

Dybt besynderligt at man ikke vil sige grunden til at du er indkaldt til denne speciallæge

Formoder at han er statsautoriseret når han er ansat på Næstved sygehus?
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2008, 20:09   #3
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Hurtig hjælp

Hej TJH
Du skal nok forberede dig på lidt af hvert.
Ihvertfald skal du vide at psykiateren uanset hvilken, stiller provokerende spørgsmål.
Det varer gerne tre timer uden pause.
Tag vand med ...hvis det er varmt.

Du skal heller ikke forvente andet end at få en overraskende diagnose...på: at du er psykisk syg "et eller andet" !
Det sker over hele landet.
Kommunerne sender os til psykiater og vi får skrækindjagende diagnoser.

Læs f.eks. denne tråd:

Ang. psykiater Eva Blach

Nu er alle psykiatikere ikke ens....
Så lad os håbe, at din...er lidt mere regelret end de andre !

Du skal ihvertfald ikke lade dig chokere...eller overrumple...du kan forvente lidt af hvert.

God vind og hold paraderne oppe
Lad os høre hvordan det går....
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2008, 22:48   #4
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
I sin tid for 2 år siden da jeg var hos en psykiater i forbindelse med min pensionssag kom der ingen provokerende spørgsmål.
Til gengæld gennemgik jeg en masse test, de spørgsmål som jeg blev udsat for var i stil med dem som hører til i forbindelse med ressourceprofillen.

Jeg fik heller ingen alarmerende diagnoser påhæftet. Men jeg fik en udtalelse som medførte en førtidspension.

Men ja undersøgelsen tog 3 timer inklusiv en rygepause.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2008, 23:11   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Også mig , jeg var også hos psykiater og det var hende der gjorde udslaget for at jeg fik et fleksjob og hun kaldte mig HELT normal (hvad der stadig forbavser mine omgivelser )

Også min undersøgelse tog en 3-4 timer og det hun lagde mest vægt på var sådanne ting som min iq om jeg var i normalområdet hun beskrev noget om mine sociale kompetancer (efter test) og noget om min hukommelse og koncentration .. dengang var der ikke så meget bøvl med min krop som i dag, så jeg tror det kommunen ville vide var om hvorvidt det var fleks eller en uddanelse der skulle satses på ...


Lige den psykiater du omtaler THJ har jeg fundet lidt om, men om der er to af dem i Danmark (altså psykiater ) eller om det er den samme som har virke i både KBH og Næstved ved jeg ikke,,,, i hvert fald kan jeg se at den ene har meget med ludomani osv at gøre ...
og der er også noget i forbindelse med en skønheds klinik

Husk til de test det er tilladt at sige fra hvis du ikke orker mere... held og lykke og lad os vide hvordan det gik

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 31-07-2008, 01:48   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg vil lige advare imod at udråbe alle psykologer, psykiatere som nogle forfærdelige mennesker....

Dorah....jeg ved godt at du har været meget uheldig i din sag men det er heldigvis stadig et fåtal af dem som opføre sig ala Eva Blach, Morten Birket-Smith osv

De fleste gør faktisk et ganske udmærket job...

Det er faktisk nemt at spotte de få....for de værste af dem...de fører sig frem alle steder....i medier, på nettet osv...så det er forholdsvis nemt at finde information om dem...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2008, 09:04   #7
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Tager en speciallægeundersøgelse hos en psykiater 3 timer???!!! Er det normalen? Min tog præcist 1 time og 15 min... Og så vil jeg gerne give Webmaster ret: der findes psykologer og psykiatere, der er ret, øhm, "specielle", men også rigtig mange gode, dygtige og engagerede behandlere, som gør et godt og seriøst stykke arbejde. Den psykolog jeg pt går til, er heldigvis en af de rigtig gode

THJ, jeg håber din samtale gik godt...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2008, 10:27   #8
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Jeg takker for mange gode indlæg.

Skal jo derop i dag. Vil melde tilbage når jeg ser hvad han har fundet på at skrive.

VH
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2008, 10:40   #9
Mikael
Føler sig hjemme på K10
 
Mikaels avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Næstved
Alder: 60
Indlæg: 45
Styrke: 17
Mikael er rigtig godt på vej
Jeg var også tilknyttet Psykiatrisk Center Nord indtil for et halvt år siden.

Jeg havde dog ikke Gustav Halberg (jeg havde Britta Winther, som bare er super), men kender et par stykker der havde ham. Det var godt nok under indlæggelse, men de var meget tilfredse med ham. Så det håber jeg også, du bliver.
__________________
"Didn't we have a lovely time the day we went to Brighton" - Citat: Erasure.
Mikael er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2008, 22:30   #10
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Han var flink men rasende uforberedt og havde samtalen med mig samtidigt med at han passede sin vagt på psykiatrisk skadestue ! hvilket var temmeligt forstyrrende.

Nå men nu vil jeg vente og se hvad han finder på at skrive, hans skud fra hoften var diagnosen udbrændt.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hurtig hjælp Mølgaard Alt det andet 6 04-04-2011 21:59
hurtig hjælp fra Jer Mølgaard Alt det andet 3 03-04-2011 22:40
hurtig hjælp. Mølgaard Alt det andet 2 24-09-2010 15:10
Hurtig hjælp!! Maj-Britt Alt det andet 5 23-03-2009 22:17
Hurtig hjælp søges. Lenep Alt det andet 3 30-11-2008 21:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension