K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2010, 12:27   #1
cyberstorm
Ved at vænne sig til K10
 
cyberstorms avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 17
Styrke: 15
cyberstorm er ny på vejen
Post Rabat listen

Her syntes jeg at vi skal skrive hvor vi med sikkerhed ved at vi kan få rabat som førtidspensionister jeg ved godt at der allerede er mange indlæg med diverse rabatter men der er ikke nogen der har samlet dem i en enkelt tråd og det er derfor jeg starter denne her tråd, så der må ikke komme bemærkninger om at det er godt, at der er andre tråde her inde og links til de andre tråde herinde.

Det som i kan komme med her er links til eller beskrivelser af hvor og hvordan man får rabat til diverse ting som førtidspensionist.

Som det mest kendte er nok DSB 65 kortet som man kan få gratis, på den lokale DSB station hvor der er biletsalg (ikke automat).
Man skal have følgende med for at få det.
1. pasfoto
2. Brev om tilkendelse af pension eller pension udbetaling oversigt
3. billede id ( pas, kørere kort eller andet)

Kortet er så gældende i 1 år og skal så fornys ved fremvisning af punkt 2.
__________________

Med Venlig hilsen.
Cyberstorm
cyberstorm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 12:40   #2
cyberstorm
Ved at vænne sig til K10
 
cyberstorms avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 17
Styrke: 15
cyberstorm er ny på vejen
Thumbs up Billede ID

Jeg er nok ikke den eneste i Danmark der ikke har et kørekort og der er nok også nogen der heller ikke har et pas og det koster jo ca. 700 kr for et pas lidt for meget for nogen men der er en anden måde og lidt glemt billede ID kort til en pris på 50 - 200 kr jeg fandt selv frem til det i en gammel artikel i Ekstrabladet og jeg vil nu fortælle jer om det her.

Det er kendt som Danske Pengeinstitutters ID-kort og måden du får det på er som navnet siger det i din bank selvfrølig.

Du skal bare have et pas foto med og så går du i banken og beder den søde bankassistent om et billede id til din bankkonto det kan godt være han/hun ikke kender til det med det er noget alle banker kan skaffe eller få lavet da der ikke er billede på dankortet mere prisen kan variere fra bank til bank det dyreste jeg har hørt om er 200 kr men det er stadig billigere end et pas eller kørekort det går så nok ca. 14 dage og så dumper der et fint lille billede id kort ind i postkassen til dig.

Størrelsen på det er det samme som et dankort hvilket gør det nemmere at have med altid end det store klodsede pas eller gamle kørekort.
__________________

Med Venlig hilsen.
Cyberstorm
cyberstorm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 15:07   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Roskilde dyrskue: http://www.roskildedyrskue.dk/Page-1421.aspx

35 kr. i rabat til pensionister (så gælder det vel også førtids.)
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 17:52   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
dejligt, med rabat, dét tror jeg vi alle kan bruge

-bare lige for at sige det, men vi har tidligere haft nogle tråde herinde om emnet: http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...nsionist+rabat

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...nsionist+rabat

-deri er også nogle ting at hente -meeeeen vi kan jo altid håbe at vi kan blive ved med at fylde på ikk´
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 22:06   #5
cyberstorm
Ved at vænne sig til K10
 
cyberstorms avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 17
Styrke: 15
cyberstorm er ny på vejen
BAD MÅSKE IKKE TYDELIGT NOK OM IKKE AT LINKE TIL ANDRE INDLÆG
Meningen med denne her tråd er ikke at henvise til gamle indlæg for at stige i graderne på forumet, men om at der kommer noget kvalitet i de indlæg man kommer med, hvis man kender til et tips eller en rabat så skriv hvor og hvordan
man får den ikke bare sådan noget.
Pizza rebus
15% rabat


Det skal heller ikke være for usikkert om det også gælder for førtidspensionister vi ved jo alle at folkepensionister få en masse rabat, på forskellige ting så bare fordi der står pensionist rabat er det jo ikke sikkert det gælder for os på førtidspension, så undersøg sagen selv, kontakt dem skriv til dem, ring til dem og så post det her hvad,hvor,hvordan og hvor meget rabat vi kan som førtidspensionister.
__________________

Med Venlig hilsen.
Cyberstorm

Sidst redigeret af Webmaster; 21-04-2010 kl. 05:38. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
cyberstorm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 05:49   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af cyberstorm Se meddelelser
BAD MÅSKE IKKE TYDELIGT NOK OM IKKE AT LINKE TIL ANDRE INDLÆG
Meningen med denne her tråd er ikke at henvise til gamle indlæg for at stige i graderne på forumet, men om at der kommer noget kvalitet i de indlæg man kommer med, hvis man kender til et tips eller en rabat så skriv hvor og hvordan
man får den ikke bare sådan noget.
Det var dog en ubehagelig tone du holder dig her....

Hvis du ønsker at folk evt skal have lyst til deltage i dine tråde...så vil jeg forslå dig at holde en bedre tone i dine indlæg...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 11:27   #7
Mikael
Føler sig hjemme på K10
 
Mikaels avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Næstved
Alder: 60
Indlæg: 45
Styrke: 17
Mikael er rigtig godt på vej
Jeg kører meget med bybus (Movia). Som førtidspensionist kører jeg til cirka halv pris med mit Boomerangkort.

Movia skal bruge et pasfoto og en kopi af pensionsmeddelelsen, og så skulle den være hjemme.
__________________
"Didn't we have a lovely time the day we went to Brighton" - Citat: Erasure.
Mikael er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 11:48   #8
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Nogle kan benytte LEDSAGERKORT. Det er et 'rabat-kort'.Det giver en masse rabet landet over- prøv og google.... -oftest museum, teater mm.. Også Givskud, ved jeg ;-)

Også DCU camping... Der er rabat ved indmeldelse!

Hvad med og bede webmaster lave en lang liste hvor der kun står det nødvendige? Altså så der står:

Sted rabat info
Roskilde dyrskue 35kr
pizza Rebus 15%
DSB tog kræver DSB65 DCU- medlemsskab ca 150kr Ekstra rabat på camping
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 11:49   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
mikael, fortæl fortæl lidt mere om dette Boomerangkort -det har jeg aldrig hørt om?

Hedder kortet sådan og gælder det over hele landet?

(vi har nemlig også Movia selskabet i vores område i Vestsjælland)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2010, 23:07   #10
Mikael
Føler sig hjemme på K10
 
Mikaels avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Næstved
Alder: 60
Indlæg: 45
Styrke: 17
Mikael er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
mikael, fortæl fortæl lidt mere om dette Boomerangkort -det har jeg aldrig hørt om?

Hedder kortet sådan og gælder det over hele landet?

(vi har nemlig også Movia selskabet i vores område i Vestsjælland)
Ja, det hedder Boomerangkort. Jeg opdager lige, på www.movia.dk, at Boomerangkort kun tilbydes på Sydsjælland - det virker ikke særlig logisk. Du kan eventuelt læse om Boomerangkort her: http://www.moviatrafik.dk/Priser/syd...erangkort.aspx, men det kan du sikkert ikke bruge til noget da du er fra Vestsjælland.

Du har tilsyneladende kun mulighed for at få et periodekort, og det kan du så også få med pensionistrabat, så du burde kunne hente lidt. Du kan læse om det her: http://www.moviatrafik.dk/Priser/ves...onistkort.aspx Det lader dog til, at det er lidt besværligt, så måske er det ikke umagen værd.
__________________
"Didn't we have a lovely time the day we went to Brighton" - Citat: Erasure.

Sidst redigeret af Mikael; 21-04-2010 kl. 23:12. Årsag: Tilføjelse af tekst.
Mikael er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
pas (rabat) knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 23-06-2014 19:05
Her er listen - farlig medicin i solen! Ninja Politik og Samfund 18 05-08-2012 13:27
Rabat Sdrj Alt det andet 1 12-11-2009 04:57
DSB Rabat Mariepigen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 08-12-2007 21:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension