K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2012, 06:59   #1
Syg stodder
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Syg stodder er ny på vejen
Psykorehabilitering

Jeg er ramt af depression. Den skyldes at jeg på grund af alder (60) er sat uden for arbejdsmarkedet, som jeg har været fuldtid aktiv i siden jeg var 14.

Desuden har jeg fået KOL og kronisk bronkitis. Jeg er konstant under observation for Cancer (prostata) og skal snart have den 3. biopsi.

Jeg er blevet ordineret Mirtazapin, som jeg tager mod min vilje, blot for at kunne få sygedagpenge.

Jeg går til psykolog fordi sagsbehandleren forlanger at jeg gør det sideløbende med indtagelse af medicin.

Sagsbehandleren forlanger nu også at jeg begynder hos en psykiater.

Det seneste sagsbehandleren har fundet på er at jeg skal på et 12 uger langt psykorehabiliteringsforløb hos Revacenter Nord i Næstved. Dette sted har ingen medicinere, psykologer eller psykiatere ansat... kun "revacenter-medarbejdere". Alligevel mener de, at kunne ruste mig til at komme tilbage på et arbejdsmarked, der ikke vil have mig.

Sagsbehandleren vil have at jeg giver Revacenter adgang til oplysninger fra min læge, psykolog, psykiater og så videre... det vil jeg ikke tillade (samtykke), kan jeg nægte det?

Min sygedagpengeperiode udløber sidst i august, og på det tidpunkt er jeg næppe blevet rask. Hvad kan jeg gøre for ikke at havne på kontanthjælp?

Jeg har ingen tillid til at Revacenter kan gøre andet end at trække penge ud af kommunen, og skaffe kommunen højere refusion. Desuden bliver jeg mere og mere angst ved tanken om at skulle derhen... mest fordi jeg ikke kan finde ud af hvad det er de tror de kan... de kan ikke oplyse det selv. Bortset fra at de har et eksempel med en kvinde på +50 som er glad (men stadig arbejdsløs) efter 12 uger med træning og gratis arbejde i 2/3 af tiden.

Min psykolog fraråder anden behandling end den han giver men min sagsbehandleren vil ikke så meget som ringe til ham. I stedet har hun ringet til min egen læge, og efterfølgende påstået at min egen læge anbefaler mig at gå til psykiater. (den "tilståelse" er sikkert ikke fremkommet ved ærlige metoder).
Syg stodder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 08:58   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
I forhold til de forskellige aktiviteter kommunerne kan finde på overfor sygemeldte, så er reva centrene de bedste der findes (og jeg har efterhånden en stor erfaring med disse).

Revacentrene trækker som sådan ikke penge ud af kommunerne, da de fleste af dem ER kommunale...

Du efterlyser muligheder for ikke at havne på kontanthjælp til august. Til det kan jeg kun sige at du havner på kontanthjælp længe inden, hvis du ikke deltager i det kommunen ønsker, for de lukker sagen på "manglende medvirken i egen sag".

Jeg syntes ikke jeg kan se hvilke tanker du selv har gjort dig, i forhold til de kommende måneder?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 10:25   #3
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 14
defrost er ny på vejen
Det kan altså være en fordel for dig i forhold til kommunen at tage imod tilbudet om en psykiater.
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 10:46   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
1
hvad er dit eget mål?
2
du bliver nødt til at arbejde med din sagsbehandler eller kommunen
3
hvis du tænker på fleks eller pension skal alle behandlingsmuligheder være udtømte

så kan lige så godt sige du har lang vej endnu
kan udmærket forstå du ikke har nogen tiltro til systemet, men derfor bliver du nødt til at samarbejde. kommunen skal have alle dine lægeoplysninger

men en arbejdsprøving på et reva, kan først bruges til noget når du er lægefagligt
udredt. da man føst kan vurdere din arbejsevne, når din tilstand er dømt varig

Men ja som de andre skriver, er det faktisk bedst og få udredt sin arbejdsevne på et reva center.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 11:02   #5
Klep
Banned
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2012
Indlæg: 48
Styrke: 0
Klep er ny på vejen
Du har vel betalt til efterløn?
Klep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 11:28   #6
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Syg stodder Se meddelelser
Det seneste sagsbehandleren har fundet på er at jeg skal på et 12 uger langt psykorehabiliteringsforløb hos Revacenter Nord i Næstved. Dette sted har ingen medicinere, psykologer eller psykiatere ansat... kun "revacenter-medarbejdere". Alligevel mener de, at kunne ruste mig til at komme tilbage på et arbejdsmarked, der ikke vil have mig.

Sagsbehandleren vil have at jeg giver Revacenter adgang til oplysninger fra min læge, psykolog, psykiater og så videre... det vil jeg ikke tillade (samtykke), kan jeg nægte det?


Jeg har ingen tillid til at Revacenter kan gøre andet end at trække penge ud af kommunen, og skaffe kommunen højere refusion. Desuden bliver jeg mere og mere angst ved tanken om at skulle derhen... mest fordi jeg ikke kan finde ud af hvad det er de tror de kan... de kan ikke oplyse det selv. Bortset fra at de har et eksempel med en kvinde på +50 som er glad (men stadig arbejdsløs) efter 12 uger med træning og gratis arbejde i 2/3 af tiden.
Reva center Nord i Næstved, har en fast psykolog ansat, og en almen praksiserende læge tilknyttet, så der er du lidt gal på den, ganske søde og fornuftige mennesker, ydermere er der også en Fysioperapeut, samt træningslokale til evt. træning, hvis de mener det kan være relevant, ikke alle kommer der.

Der er ikke nogen grund til at nægte Reva adgang til dine papirer, de har brug for at læse dem igennem, for at kunne lave et ordentligt forløb til dig.

Der er kreativt værksted, der er værksted med mulighed for håndværk med bla. træ, der er køkken hvor man også kan bliver afprøvet, der er it værksted, hvor man kan lære alt om brug af PC fra bunden feks. der er alle muligheder for at bliver afprøvet, det er næsten kun ens egen fantasi der kan sætte grænser.

Det er et sted hvor du kan blive afprøvet i dine mangler eller færdigheder, og de er ganske søde og forstående, DU skal bare huske at SIGE FRA når det bliver for meget, og gå hjem når du ikke kan mere....

Men fat mod, der er ganske hyggeligt, og alle bliver behandlet individuelt...

Og de fleste borgere der befinder sig på Reva er rigtig søde til at skabe en rigtig god stemning, og hjælpe hinanden, for alle er mere eller mindre i samme båd...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 12:47   #7
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Jeg tror du skal se på psykolog, psykiater og Reva, som et tilbud til dig,
og en afklaring i din sag.

På Reva får du sikker nogle flere medspillere, og jeg
synes at du skal åbne dine papirer for alle, det er det bedste for dig.

Håber du får det bedre snarest. Det trænger du vist til.
Pas på dig selv og ikke overdriv dine kræfter.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension