K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2012, 14:13   #1
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
flexjob uden at være sygemeldt ?

Hej med jer

Håber der en nogen der kan hjælpe mig.

Jeg arbejder 17 t/uge ( ikke flexjob) i et knæbelastende, hårdt fysisk job.
For 3 år siden kom jeg til skade med mit ene knæ, er siden opereret 3 gange og nu afsluttet fra hospital med beskeden : find et andet arbejde som ikke er knæbelastende.
Jeg har også lymfødem i benene og kan ikke tåle et stillesiddende arbejde.

Psykisk er jeg meget sensitiv og kan ikke magte så meget ( slet ikke at skulle ind i kommunens vridemaskine igen se evt : "Hjælp jeg mister retten til flexjob" - nogle år tilbage)
Så tror ikke jeg kan klare ny uddannelse, da jeg ikke magter mange timer om dagen.

Jeg passer mit arbejde - på store doser smertestillende - kan ikke lave ret meget i min fritid og sover ikke meget om natten pga. smerter.

Jeg tænker flexjob kunne være en løsning ?

Hvad gør man hvis man er i arbejde og arbejdspladsen gerne vil beholde en ?

Kan jeg risikere at blive sendt i arbejdsprøvning et andet sted ? og hvad så med det job jeg allerede har ?

Nogen der har erfaringer ?????

god dag derude

Ville
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 16:51   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Har du før arbejdet fuld tid men så er gået ned i tid pga. problemer med helbredet? Hvis ja, bør din læge med indover, for det kan være en god idé at lægen ligesom kan skrive det i journalen, at du er kun gået ned i tid pga. helbredet svigter. For det kan ligesom dokumentere, at du har forsøgt på fuld tid allerede.

Måske kunne det være en idé at henvende sig til kommunen og bede om en revalideringsforløb, da du har fået at vide, du ikke må længere have et job med knæbelastet arbejde. Siger de nej, så bed om skriftlig afgørelse, for du kan klage over afgørelsen. Jeg mener, muligheden kan f.eks. være at få dig afprøvet i en anden arbejdsfunktion, måske på din nuværende arbejdsplads eller et andet sted. Du kunne tale med din arbejdsgiver om det, om denne bakker dig op - sådan at du kan kontakte jobcentret og evt. måske indgive noget skriftligt fra din arbejdsgiver, hvad denne synes om situationen... Jeg mener også, at en arbejdsgiver kan kontakte jobcentret for at forhøre sig om at fastholde dig på arbejdspladsen med en evt. revalideringsforløb.

Bare min tanke, for muligheder skal afprøves. Revalidering kan være mange ting, det kan både være uddannelse (omskoles til et andet fag) eller afprøvning af antal timer i forskellige arbejdsfunktioner... osv..

Håber det kan bruges til noget. Måske andre kan komme med et råd også.

Der var en herinde som fik ret hurtig hjælp - en kort revalidering på egen arbejdsplads med hjælpemidler til afprøvning osv., få mdr. efter blev denne fleksjobber. Det var sikkert fordi, det var helt åbenlyst, at den her person havde en så nedsat arbejdsevne, at fleksjob var muligheden for at man kunne bevares på arbejdsmarkedet.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 17:12   #3
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
Hej Curls
Tak for hurtig svar

Jeg har arbejdet 17 t/uge i 4 år efter flexjobvisitering blev taget fra mig. pga. psyken kan jeg ikke arbejde flere timer!

Jeg kan ikke omplaceres på jobbet da der kun er de funktioner jeg allerede har.

Jeg har indtil videre fuld opbakning fra arbejdsgiver, men de vil ikke kontakte kommunen.

Revalidering er svær. dels pga. psyken der gør at jeg ikke kan være hjemmefra i mange timer ( dette vil kommunen ikke accepterer ihenhold til min sidste sag)

Lymfødemet gør at jeg ikke må have stillesiddende arbejde. Ej heller fx.butiksarbejde hvor jeg skal stå meget. Jeg skal have arbejde med skiftende arbejdsstillinger.

Hvad gør jeg hvis kommunen vil arbejdsprøve mig et andet sted en på mit job ?
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 17:54   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så stå du desværre i en rigtig dårlig situation, da du aldrig vil kunne blive suppleret op til de 37 timer ved tilkendelse af fleks. kun de 20 timer, da du selv har valgt og arbejde i 17 timer. ikke retfærdigt kan man sige, men det er systemet jo ikke kendt for.

første gang jeg har hørt nogen har taget deres flexjobvisitering
så et eller andet må være gået rigtig galt
Revalidering får du ikke så længe du er i arbejde, så den kan du godt glemme

håber da du har været i kontakt med kontakt med lægesystemet
i de sidste 4 år. ellers kan du nemlig godt risikere du skal begynde helt fra bunden

Det eneste råd jeg kan give dig, er at få en tid på dit jobcenter og snakke med en sagsbehandler omkring din situation.
problmet er at kommunen faktisk godt kan sige du er selvforsørgende
når du har været det i 4 år og først vil hjælpe dig hvis du sygemelder dig fra dit arbejde
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 20:40   #5
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
Hej

jeg har ikke selv valgt de 17 t. det er det jeg kan holde til og det jeg fik da flexjobvisitationen blev taget fra mig igen. Der findes en paragraf der omhandler det med timerne - man skal se på hvorfor timetallet er som det er - så min gamle, grimme sag kan blive bragt frem igen.

Jeg synes det er pi.... ærgeligt at jeg måske er nødt til at sygemelde mig, når jeg nu rent faktisk kan arbejde. Hvis jeg arbejdede 37 t var jeg helt sikkert delvist sygemeldt.....

Kommunen mener tilsyneladende at jeg er selvforsørgende på de 17 t - det er mindre end kontanthjælpen - men det er nok bare en biting
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 22:57   #6
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ville Se meddelelser
Hej

jeg har ikke selv valgt de 17 t. det er det jeg kan holde til og det jeg fik da flexjobvisitationen blev taget fra mig igen. Der findes en paragraf der omhandler det med timerne - man skal se på hvorfor timetallet er som det er - så min gamle, grimme sag kan blive bragt frem igen.

Jeg synes det er pi.... ærgeligt at jeg måske er nødt til at sygemelde mig, når jeg nu rent faktisk kan arbejde. Hvis jeg arbejdede 37 t var jeg helt sikkert delvist sygemeldt.....

Kommunen mener tilsyneladende at jeg er selvforsørgende på de 17 t - det er mindre end kontanthjælpen - men det er nok bare en biting
Svært at hjælpe dig når man ikke kender til alle detaljer.
Hvad var begrundelsen til at de tog fleksjobbevillingen fra dig ?

Og hvoffor vil du beholde dit job når det skader dit helbred, og der ikke er andet arb. du kan udføre på din nuværende arbejdsplads ?

Forstår godt du nødig vil igennem ny arb. prøvning, men så skal du jo igennem en arb. prøvning senere når dit helbred er endnu dårligere.

Lyt til hvad din krop fortæller dig.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 14:30   #7
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
Hej

Min flexjobbevilling tog ankestyrelsen. Det er en meeeeget laaaaan historie, så her kommer den ultrakorte version : Søgte flex i 2007. fik afslag. klagede. fik medhold i ankenævnet. kommunen fulgte dette men ankede sagen til ankestyrelsen som så gav kom. medhold - og der stod jeg så : blev fyret fra flexjobbet, uden dagpengeret (man skal jo ikke være i a-kasse som flexjobber), gift så jeg kunne ikke få kontanthjælp. Der findes ingen lovgivning i den situation. Siden da har jeg måttet klare mig selv. kan ikke få suppleret op, da jeg ikke er til rådighed fuld tid, så har i 4 år levet af mine 17 t.

Jeg elsker mit arbejde og der kan jeg være med mine psykiske skavanker. Jeg kan ikke få andre funktioner på jobbet, da der ikke er andre !

Jeg kan ikke søge et stillesiddende jo, da jeg har lymfødem i begge ben (væske, så benene er meget tykke og hæver op hvis jeg står eller sidder ret længe af gangen)
Jeg kan simpelthen ikke se hvor jeg kan finde et andet job som kan tilgodese mine andre skavanker - men må jo erkende at mit knæ ikke kan holde til det.
Jeg har verdens bedste kolleger og en fleksibel arbejdsplads, hvor der er plads til at jeg kan tage en pause hvis der er brug for det og selv styre hvad jeg laver - det er bare ikke helt nok, og jeg vil jo helst heller ikke have det værrere
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 17:29   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Ville: Jeg læste din gamle tråd i går og er godt nok overrasket over, de snuppede din fleksjobbevilling... hold da op...

Ved ikke, hvad du siger til det, men jeg hæftede i det, du skrev i et indlæg i denne tråd:

...at jeg er selvforsørgende på de 17 t - det er mindre end kontanthjælpen - men det er nok bare en biting

Ovenstående bør du kunne argumentere med, at man ikke leve med de små penge, du får for de 17 timer. Har du nyere lægeoplysninger osv... afprøvet behandlinger osv... som kommunen ikke kender til, saml de oplysninger (journaler og evt. noget på skrift fra læger, som vil bakke dig op), f.eks. også udtalelse fra din arbejdsgiver om f.eks. dine skånehensyn på arbejdspladsen og dit helbred..., især hvis dit helbred er blevet værre end før, og her kan du lave en ansøgning som hedder "fleksjob på det foreliggende" - her skal de så afgøre det der er og ikke sende dig ud i noget... det var en mulighed - men ved ikke om, hvad du synes om idéen....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 21:25   #9
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ville Se meddelelser
Hej

Min flexjobbevilling tog ankestyrelsen. Det er en meeeeget laaaaan historie, så her kommer den ultrakorte version : Søgte flex i 2007. fik afslag. klagede. fik medhold i ankenævnet. kommunen fulgte dette men ankede sagen til ankestyrelsen som så gav kom. medhold - og der stod jeg så : blev fyret fra flexjobbet, uden dagpengeret (man skal jo ikke være i a-kasse som flexjobber), gift så jeg kunne ikke få kontanthjælp. Der findes ingen lovgivning i den situation. Siden da har jeg måttet klare mig selv. kan ikke få suppleret op, da jeg ikke er til rådighed fuld tid, så har i 4 år levet af mine 17 t.

Jeg elsker mit arbejde og der kan jeg være med mine psykiske skavanker. Jeg kan ikke få andre funktioner på jobbet, da der ikke er andre !

Jeg kan ikke søge et stillesiddende jo, da jeg har lymfødem i begge ben (væske, så benene er meget tykke og hæver op hvis jeg står eller sidder ret længe af gangen)
Jeg kan simpelthen ikke se hvor jeg kan finde et andet job som kan tilgodese mine andre skavanker - men må jo erkende at mit knæ ikke kan holde til det.
Jeg har verdens bedste kolleger og en fleksibel arbejdsplads, hvor der er plads til at jeg kan tage en pause hvis der er brug for det og selv styre hvad jeg laver - det er bare ikke helt nok, og jeg vil jo helst heller ikke have det værrere
Hej Ville. Kan godt se det bliver meget svært for dig at få bevilliget fleksjob, når din kommune ( krystal klart ) vil gøre alt for at du ikke bliver bevilliget fleksjob.

Det Curls anbefaler kan jeg tilslutte mig, men undlad at tale om det omkring penge, for de vil blot henholde sig til at du er gift og i har 2 indtægter.

Du har dine gl. lægepapirer fra flere læger om at du har det dårligt psykisk, osv. og ny lægepapir på operationer af knæ.

Lad være med at trække fortidens problemer, og dialog med kommunen ind i din ansøgning, og ved samtale med sagsbehandler.

Tag en bisidder med hvis du skal tale med kommunens sagsbehandler.

Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror man kan få udleveret fleksjob ansøgningskema i borgerservice, hvis man kan det, ville det for dig nok være den bedste løsning. Så skal den og alle papirer kun sendes til kommunen.

Få din arbejdsgiver til at skrive på en seddel ( med underskrift ) at du må holde mange pauser dagligt i dit arb.

Skriv et kortfattet brev som vedlægges ansøgning om fleksjob.

Jeg mener det i din situartion vil være bedst at søge fleksjob på foreliggende.

Skriv på ansøgningen, at du ønsker at søge fleksjob på forliggende grundlag. At du har vedlagt et brev til fleksjobansøgningen, samt lægepapirer, samt udtalensen fra arbejdsgiver.

Hold dig i brevet til, at du arb. 17 timer ugentligt, har smerter dagligt i dine knæ, at du er blevet opereret, tager smertestillende medicin, men at dine smerter under arb. er blevet forværret, at du på grund af det må holde mange pauser. At din søvn om natten bliver afbrudt, på grund af, at du vågner på grund af smerterne i knæ, at du ikke mere magter at arbejde i 17 timer.

At du ønsker at fortsætte i arb. på din nuværende arbejdsplads på nedsat tid, at din nuværende situartion gør, at du får det rigtigt slemt psykisk.

Vedlæg alt hvad du har af lægepapirer ( gl. og nye ), deres udtaleser og vedlæg udtalesen fra arbejdsgiver.

Sørg for at få underskrift på at kommunen har modtaget dit brev og lægepapirer.

Det er min mening om hvad jeg tror er den bedste fremgangsmåde for dig.

Men det er jo dig selv der skal beslutte hvad du selv syntes er bedst, og hvilken måde du vil søge fleksjob på, og under hvilken paragraf.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2012, 21:38   #10
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
Hel Curls og Leceure

Nej hvor er det bare opmuntrende læsning i to leverer - lige det jeg søgte.
Jeg vil helt klart gå den vej og ved jeg har både arbejdsgiver og min læge + masser af hospitalsjournaler at vedlægge.

Tak - jeg vender tilbage når der er nyt
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skla man være sygemeldt får at få revalidering LINGLING Alt det andet 21 01-10-2013 14:50
Hvor aktiv må en sygemeldt person være i fritiden ? bumblebee Alt det andet 19 05-12-2012 11:39
får førtidspension uden at være syge MTVRV1 Politik og Samfund 4 02-01-2012 18:54
At rejse og være sygemeldt ? Cillenolle Alt det andet 7 10-01-2010 21:51
piskesmæld uden at være syg. !?? Huldra Din historie 21 11-07-2008 10:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension