K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2011, 17:57   #1
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Nogen der har fået tilkendt revalidering uden arbejdsprøvning?

I så fald vil jeg rigtigt gerne høre om det.

Jeg har muligheden for at starte på et studie i næste uge. Det er netbaseret og jeg skal derfor ikke afsted i hverdagen.
Jeg tror ikke jeg kan komme ind på dette studie senere, da jeg har været så heldig at komme ind på en kvote2 på en restplads. Derfor vil jeg jo meget gerne springe til.
Men jeg er ny-opereret og derfor kan jeg ikke sendes i arbejdsprøvning her og nu, ligesom jeg ikke kan nå det inden studiestart.

Kommunen siger (mundtligt) at de ikke vil være med til revalidering hvis ikke jeg arbejdsprøves først.

Det er selvfølgelig logisk at jeg skal kunne arbejde fuldtid bagefter (over 30 timer pr.uge) og det tror jeg at jeg kan, hvis bare jeg får en §56.
Så jeg skal overbevise dem om dette. Og det er nok ikke muligt. Eller det lyder det ikke til.

Så derfor vil jeg meget meget gerne høre fra andre der har været i den situation og alligevel fået revalidering...

(Jeg vil lige sige at jeg søger handicaptillæg samtidig. Men med revalidering kan vi overleve. På Ren SU kan vi ikke)
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 18:26   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Nilla.

Husk lige at henvise til hvilken lov du mener når du skriver en paragraf.

I og med at du har været uarbejdsdygtig længe kan jeg godt følge hvorfor kommunen ikke vil give dig revalidering uden en arbejdsprøvning.

Så vidt jeg husker, så er revalideringsydelse og SU med handicaptillæg næsten samme beløb. Er det ikke?
Jeg tror ikke at du vil få nogen problemer med at få handicaptillæg med de lægepapirer du holder dig.

Må jeg spørge hvilken type uddannelse det er?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 18:36   #3
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hej Nilla.

Husk lige at henvise til hvilken lov du mener når du skriver en paragraf.

I og med at du har været uarbejdsdygtig længe kan jeg godt følge hvorfor kommunen ikke vil give dig revalidering uden en arbejdsprøvning.

Så vidt jeg husker, så er revalideringsydelse og SU med handicaptillæg næsten samme beløb. Er det ikke?
Jeg tror ikke at du vil få nogen problemer med at få handicaptillæg med de lægepapirer du holder dig.

Må jeg spørge hvilken type uddannelse det er?
Det er pædagog. Jeg kender ikke den lov paragraffens stammer fra. Men ved at den betyder at hvis man tit er sygemeldt, så kan arbejdspladsen få refunderet nogle af pengene fra kommunen.

Der er en forskel på ca. 4000 kr. om måneden fra handicaptillæg til revalidering, samt betaling af kørsel og bog-betaling.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 18:39   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
For det meste arbejdsprøver man ikke til reva, man arbejdsprøver der imod hvis man er i tvivl eller mener der skal fleks eller FP til.

Der med ikke sagt at der findes få sager hvor man arbejdsprøves for at få revatilkendelse, men som udgangspunkt, er det ikke sådan, kun der hvor tvivlen viser sig at gå til reva, og ikke fleks/FP, som forventet.

Jeg har aldrig været arbejdsprøvet, og fik tilkendt reva tilbage i 2000.

MEN antalet af tilkendelser til reva er mange gange halveret, det er blevet meget meget svært at få lov til siden min tid, der til er kommunerne absolut ikke begejstrede for de der fjernundervisnings udd´er, fordi de ikke mener at kvaliteten rækker til at det er realistisk at kunne finde jobs efterfølgende (fordi virksomhedderne ikke er til de udd´er) det i sig selv er en kæmpe hindring, da reva kun må tildeles til udd´er/jobs hvor der er mangel på arbejdskraft og hvor det er realistisk med job efetr endt udd.

Sådan er det ikke for at genere, men faktisk for at beskytte revalidenterne, fordi man jo læses ud tilæ en KHJ efter endt udd.

Et andet problem for dig er at du er ny-OP dvs hvad du TROR du kan klare siger ikke meget om hvad du så virkelig kan klare når OP´en er faldet til ro, og tingene om laaang tid er blevvet, det der for dig i fremtiden er normalt, det er ALT for usikkert hvad du ender ud med at kunne, = endnu en grund for kommunen til at afvise din ansøgning.

Nu ved jeg ikke hvilken udd der er tale om, men er der en egenbetaling (ud over på evt undervisningsmatrialer og transport) dvs er den ikke SU berettiget, så kan du godt droppe alt om dine planer, det går kommunerne bare ikke med til. Der til er du nød til at spørge dig selv, hvorfor kommunen skal betale den udd, når du lige så godt kan tage den på SU... og husk at din evt økonomi absolut IKKE må indgå i dit svar, at du har sat dig for hårdt i det til at kunne klare sig på en SU er IKKE kommunens hovedpine, men din.

Undskyld hvis jeg er lidt hård, men jeg er nød til at være realistisk.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 20:04   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej igen Nilla.

Jeg kan ikke lade være med at spørge:

Kan din ryg og dine hænder holde til alt det arbejde foran computeren?

Kan du klare at møde op til de obligatoriske undervisningsdage på uddannelsesstedet?

Kan dine ben, hænder og din ryg holde til praktikkerne?
Og vil dine ben være klar til første praktikperiode til sommer?
- Man kan ikke komme på nedsat tid i praktikkerne (droppede selv ud på den bekostning).

Og ikke mindst: Er det realistisk at finde et arbejde som pædagog som ikke er fysisk belastende, er på deltid eller flexvilkår OG er rummeligt nok til at du kan have sygedage ud over det sædvanlige?

Med alt det i betragtning må jeg som LUM sige, at revalidering er usandsynligt.
Jeg holder dog fast i at du vil være oplagt kandidat til handicaptillæg til SU.

Hvis det er træls med alle mine kritiske spørgsmål skal du bare sige fra og lade være at svare
Det var jo ikke det du oprettede tråden for.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 20:33   #6
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Nej det var ikke det jeg oprettede tråden for Men det er ok du spørger. Jeg vil ikke komme med alle svarerne her. Men vil blot sige at jeg har tænkt alle tankerne igennem. LUM har ret i at jeg ikke kan "love" at jeg 100% kan klare det bagefter. Det kan ingen. Ikke engang en der er rask. For ingen kender dagen før dagen er sket.

Men jeg vil rigtigt gerne høre fra flere der har fået det godkendt uden arbejdsprøvning. Også selvom jeg forstår at det bliver meget meget meget svært at få det. Spørgsmålet er hvor langt jeg skal kæmpe for at få det.

Jeg vil lige sige LUM, at økonomien helt klart er vigtig i den sammenhæng, nu er følgende taget ud af context, men jeg fandt følgende, som er reglerne for at få reva:

Du har mulighed for at få revalidering, hvis du har begrænsninger i arbejdsevnen p.g.a. fysiske, psykiske eller sociale årsager, der medfører, at du [U]ikke kan forsørge dig selv eller familien[/U]. Du har også mulighed for at få revalidering, hvis din arbejdsevne er truet. Det er kommunens ansvar at vurdere og beslutte, om du kan bevilges revalidering - til hvad og hvor længe. Du kan herunder se eksempler på hvem der kan få revalidering: • Personer med fysiske og psykiske handicap • Enlige forsørgere, der er i en socialt fastlåst situation, der begrænser deres arbejdsevne • Unge, der er sent udviklede eller bogligt svage • Personer, der er arbejdsløse og hvor andre støtteordninger ikke er tilstrækkelige • Personer med massive beskæftigelses- eller uddannelsesmæssige vanskeligheder • Personer, der modtager sygedagpenge, og som ikke umiddelbart må antages at kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet • Personer med særlige psykiske eller sociale vanskeligheder, herunder misbrugs- og eller kriminalitetsproblemer "

Men selvom spørgsmål er godt, så er det erfaringer jeg kigger efter her og ikke bedømmelser af mine evner
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 20:55   #7
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Jeg fik en revalidering til pædagog uden en arbejdsprøvning først. Det var faktisk ikke på tale....men uheldigvis for mig.

Er idag droppet ud pga. jeg ikke kunne holder til parktikforløbene.

Jeg forstår virkelig godt at du vil prøve. Sådan havde jeg det også. Jeg vil blot advarer dig imod, de konsekvenser det vil have hvis du ikke kan gennemfører. Jeg står idag uden forsørgelse pga. de har taget revalideringen fra mig....og er ikke arbejdsprøvet så jeg kan ikke få et flexjob. Der er gået for lang tid til at jeg er berettiget til sygedagpenge

Er "tabt" mellem 2 stole. Håber du forstår, hvad jeg mener.
Det jeg vil sige er, at hvis jeg kunne vælge om, ville jeg først arbejdsprøves, før jeg sprang ud i sådan en lang uddannelse.

Held og lykke med det store valg
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 21:49   #8
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Road66 Se meddelelser
Jeg fik en revalidering til pædagog uden en arbejdsprøvning først. Det var faktisk ikke på tale....men uheldigvis for mig.

Er idag droppet ud pga. jeg ikke kunne holder til parktikforløbene.

Jeg forstår virkelig godt at du vil prøve. Sådan havde jeg det også. Jeg vil blot advarer dig imod, de konsekvenser det vil have hvis du ikke kan gennemfører. Jeg står idag uden forsørgelse pga. de har taget revalideringen fra mig....og er ikke arbejdsprøvet så jeg kan ikke få et flexjob. Der er gået for lang tid til at jeg er berettiget til sygedagpenge

Er "tabt" mellem 2 stole. Håber du forstår, hvad jeg mener.
Det jeg vil sige er, at hvis jeg kunne vælge om, ville jeg først arbejdsprøves, før jeg sprang ud i sådan en lang uddannelse.

Held og lykke med det store valg
Tak for dit svar Road66, og ja jeg kender godt situationen hvor man ikke kan få hjælp nogensteder fra. Heldigvis ligger det lidt ud i fremtiden med den praktik og hvis det går som præsten prædiker, så skulle manden gerne få et lønhop der kan mærkes, så min indtægt bliver ligegyldig, så jeg håber ikke vi kommer i den situation. Men er ked af det på dine vegne og synes det er dybt uretfærdigt at man bliver "smidt ud" af systemet på den måde. Hvis jeg havde overskuddet ville jeg kæmpe i mod det skete.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 22:19   #9
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
LUM skrev "Der til er du nød til at spørge dig selv, hvorfor kommunen skal betale den udd, når du lige så godt kan tage den på SU... og husk at din evt økonomi absolut IKKE må indgå i dit svar, at du har sat dig for hårdt i det til at kunne klare sig på en SU er IKKE kommunens hovedpine, men din."

........jeg har brug for at spørge hvad det SÅ er man skal bruge som argument???

Jeg er selv ny i dagpengesystemet og er netop rigtig bange for at få at vide at de godt kan se jeg har brug for ny udd for at komme tilbage til arbmarkedet...og at jeg jo så bare må se at komme i gang...for egen regning!!!
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 23:46   #10
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Siv Se meddelelser
LUM skrev "Der til er du nød til at spørge dig selv, hvorfor kommunen skal betale den udd, når du lige så godt kan tage den på SU... og husk at din evt økonomi absolut IKKE må indgå i dit svar, at du har sat dig for hårdt i det til at kunne klare sig på en SU er IKKE kommunens hovedpine, men din."

........jeg har brug for at spørge hvad det SÅ er man skal bruge som argument???

Jeg er selv ny i dagpengesystemet og er netop rigtig bange for at få at vide at de godt kan se jeg har brug for ny udd for at komme tilbage til arbmarkedet...og at jeg jo så bare må se at komme i gang...for egen regning!!!
De vil ikke give dig en uddannelse pga. din økonomi. Det er det han mener. For at få revalidering, skal du kunne omskoles til selvforsørgelse (hvillket også gælder flex, men da de skal spare, så siger de nej til det de har lyst til)
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tilkendt fleksjob uden timer???? lillesine Spørgsmål ang fleksjob 10 26-03-2013 09:29
Hvad kan en sagsbehandler gører for dig når du har fået tilkendt førtidspension cyberstorm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 26-01-2012 14:37
Så har jeg endelig fået tilkendt FP Jesper38 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 16-04-2011 16:53
Tilkendt revalidering gizna Alt det andet 5 03-04-2011 21:57
ikke fået tilkendt fleksjob efter ca.7 år på sygedagpenge PHP Spørgsmål ang fleksjob 5 31-08-2010 14:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension