K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2013, 04:22   #1
mellin81
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2013
Lokation: København
Indlæg: 9
Styrke: 0
mellin81 er ny på vejen
Question nedsat kontanthjælp i dec. eller???

Jeg er på enlig på kontanthjælp og bor i kbh
I hele 2013 har jeg fået udbetalt 8321 kr om mdr.
- men i december er der kun overført 8089 kr, hvilket er lidt af en gåde for mig, da jeg ingen forklaring har fået på dette pludselige fald.

Nu er det jo julemåneden vi går ind i og hver en mønt tæller endnu mere, så jeg kunne godt lide at vide om jeg er den eneste i verden dette er sket for? eller om der mon er nogen der har en forklaring på dette mysterium?
mellin81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 08:48   #2
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mellin81 Se meddelelser
Jeg er på enlig på kontanthjælp og bor i kbh
I hele 2013 har jeg fået udbetalt 8321 kr om mdr.
- men i december er der kun overført 8089 kr, hvilket er lidt af en gåde for mig, da jeg ingen forklaring har fået på dette pludselige fald.

Nu er det jo julemåneden vi går ind i og hver en mønt tæller endnu mere, så jeg kunne godt lide at vide om jeg er den eneste i verden dette er sket for? eller om der mon er nogen der har en forklaring på dette mysterium?
Først og fremmest skal du kigge på dine udbetalingsmeddelelser fra sidste måned og denne og se om beløbet før skat er anderledes. Hvis de er ens er dit skattekort måske ændret.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 16:56   #3
mellin81
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2013
Lokation: København
Indlæg: 9
Styrke: 0
mellin81 er ny på vejen
tak

og det var sådan set også mit først input, indtil det gik op for mig at jo smed dem ud, sedlerne, fordi jeg af en uvis årsag pludselig er begyndt at få dem på papir :/
-derfor dette spørgsmål

måske er jeg bare lidt dum på det område, men hvem kan midt i et år bare gå ind og ændre mit skattekort uden min viden.. og hvorfor egentlig?
mellin81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 17:05   #4
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Det kan skat, hvis de mener du har sat dine fradrag for f.eks renteudgifter for højt. Kan også være andre fradrag som de har reguleret.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 17:24   #5
mellin81
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2013
Lokation: København
Indlæg: 9
Styrke: 0
mellin81 er ny på vejen
og det finder de pludselig ud lige nu, midt i året...
det skal lige siges at jeg er syg og har været kontanthjælp de sidste 10 år... så har egentlig ikke så meget styr på det med skat mm... har jo ingen fradrag eller noget jeg på den måde skal indberette. Det køre bare af sig selv, derfor er jeg pt. helt blank og uforstående :/
mellin81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 18:59   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sourceful Se meddelelser
Det kan skat, hvis de mener du har sat dine fradrag for f.eks renteudgifter for højt. Kan også være andre fradrag som de har reguleret.
Jeg har godtnok aldrig hørt om at skat ændrede forskudsopgørelsen af egen drift og uden at give besked... måske hvis du har en virksomhed der er så stor at den har overordnet betydning for Dansk økonomi, men de får stadig et brev.

Det eneste skat gør med ens forskudsopgørelse er at de danner den næste på baggrund af skatteafregningen to år tilbage, men det er jo for et år siden det er sket, for indeværende år, og derefter er det kun en selv der regulerer.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 23:57   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmmm, underligt.....ved ikke om kontanthjælp er forud betalt, og om det har med reglerne for 2014 at gøre, men kan da dårligt forestille mig det.

Måske du kan skrive og spørge Udbetaling Danmark, de må jo vide hvad der er sket.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 00:37   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Da jeg i marts fik et velbetalt fleksjob, og efter en del år på ledighedsydelse, fik jeg en mail fra skat. (uopfordret)
I denne mail skrev de at de havde gennemgået min forskudsopgørelse, og at de havde et forslag til en ændring p.g.a. den højere indtægt.
Hvis jeg ingen indsigelser havde til dén, så ville den efter X antal dage blive som deres forslag..

Så jo.. De kan efter egen drift ændre forskudsskemaet/opgørelsen. Og gør det hvis man ikke reagere imod ændringsforslaget.

En gæld til det offentlige kan også inddrives ved at nedsætte skattefradraget. Men ikke uden forudgående besked..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 03:52   #9
mellin81
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2013
Lokation: København
Indlæg: 9
Styrke: 0
mellin81 er ny på vejen
tak for alle jeres input

mik16.. men igen intet er ændret gennem de sidste 10 år og har intet hørt fra skat

har skrevet til ydelsesservice, men det er jo weekend nu
Ville egentlig bare høre om jeg mon var den eneste dette er sket for, eller om det var en general ændring som også andre havde oplevet
mellin81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 11:38   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du har tilmeldt e-boks, har du så tjekket der om de har skrevet til dig omkring ændringen..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension