K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-07-2009, 00:36   #1
l-kold
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2009
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
l-kold er ny på vejen
16 år pige vil flytte hjemmefra

Hej

Er der nogle af jer der ved hvad en 16 år´s pige kan gøre for at få lov at flytte i en ungdomsbolig, hun kan ikke med især hendes stedmoder, men der er også problemer med hendes far...
Der bliver omtalt at hun skal have den forælder hun bor hos til at skrive under at Han/Hun giver hende lov til at flytte for sig selv ???? men hvad hvis den person hun bor hos ikke vil skrive under ???
håber virkeligt at nogle ved der..
l-kold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 00:45   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, så længe pigen er under 18 år, så kan hun ikke selv bestemme om hun vil flytte hjemmefra UDEN myndighedshaverens underskrift. Sådan er loven heldigvis skruet sammen, ellers ville vi nok have 16 årige rendende rundt på gader og stræder, fordi de er træt af forældrene.....

Derimod kan hun selv bestemme om hun vil bo hos sin Far eller sin Mor (hvis de skulle være interesserede, eller ikke selv kan finde ud af at 'dele' datteren).

Hvis forælderen ikke vil skrive under på at datteren flytter, så kan datteren ikke gøre noget. Men hvis datteren er ude for Feks omsorgssvigt eller misbrug, så kan hun henvende sig til kommunen for at blive tvangsfjernet.

De fleste finder heldigvis en gylden middelvej i form af kostskole osv, hvis det bare handler om skænderier og det almindelige teenage-datter-ingen-forstår-mig-syndrom.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 01:15   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Da jeg var 16....

i 70erne, var det helt normalt at flytte hjemmefra når du gik ud af folkeskolen.

Jeg havde endda en klassekammerat der flyttede hjemmefra og sammen med sin kæreste da hun var fjorten.

Man blev betragtet som uselvstændig hvis man blev ved med at bo hjemme, medmindre man gik på en videregående uddannelse, men med atten så var det normalt slut.

Åh, gud min bedste veninde fra teenage årene opnåede at blive gravid, få barn, blive gift og skilt igen inden hun blev atten.

Når jeg i dag ser på min 15 årige niece, og tænker vil hun være moden til at flytte hjemmefra om et år, så ville mit svar være, Nej det ville hun ikke.

Vi kender jo ikke detaljerne i det præsenterede tilfælde, det kan jo være at der er nogle uoverstigelige problemer der ikke kan løses, på anden måde end at pigen kommer hjemmefra, men det ved de implicerede bedst.

Mit råd er at hvis der er nogle virkelig store problemer, mere end det normale, så må man kontakte kommunen og få hjælp der.

De har ungdomsboliger til rådighed, netop til tilfælde hvor problemerne ikke kan løses i familien, dem skal man være 16 for at kunne få.

Men det skal være nogle virkelig tungt vejende problemer.



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 05:19   #4
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Efterskole er osse en mulighed...

Ja, alle kommuner har en ungdomsrådgivning. Jeg var osse ( som mor ) ved at gå ud af mit gode skind da min yngste datter var i den alder. At komme på efterskole kunne osse være en løsning. Begge min piger har være det. Den yngste allerede i 8.klasse. men det var lige så meget fordi hun blev moppet i skolen. Hvis den unge vælger det, får alle parter lidt luft for hinanden og nå de så er hjemme på weekend nyder de det som regel. Det er vigtigt som forældre så at være nærværende over for den unge nå de endelig er der.....

Håber det er noget du kan bruge.

Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 07:52   #5
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
meeeen

hvis nu den 16 årrige har nogle andre at flytte hen til, familie, ordentlige venner, en venindes forældre og de voksne på stedet siger god for det, ja så gør myndighederne ikke noget for at hive en 16 årrig pige hjem igen, for som de siger så er det nytteløst. Uanset hvor mange gange de slæber den 16 årrige hjem ja så stikker hun jo bare af igen.

Men jeg tror kun det forholder sig sådan hvis man har god voksenkontakt til det sted de render hen. Jeg vil tro at hvis hun flygter hen til et underligt miljø at de henter hende.

Da jeg var 16 lavede jeg samme stunt og flyttede hjem til min kæreste hos hans forældre, de hjalp mig med økonomi, kommune, papirer osv, så jo det kan lade sig gøre som 16 årrig at flytte hjemmefra.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 08:08   #6
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej!!

Nu det jo blevet skrevet men jeg ville da også forslå efterskole, jeg kom selv på efterskole 1 år da jeg var ca 16 og det år på efterskolen var guld værd for både mine forældre og jeg.

fra
Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 10:07   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hun skal ringe til familierådgivningen og få en tid , det kan være hun kan have brug for hjælp til dette da mange kommuner har en familierådgivning lige som alle andre afdelinger , sådan du ved vi overbeviser dig om at du ikk er for klog og vi spare så de penge

Der er mange muligheder også i lovgivningen , det kan være flere af de foreslag der er her , flytte til den anden forældre, flytte på efterskole , flytte i ungdomspension , flytte i ungdomsbolig osv osv ..

men det kommer helt an på hvad hendes problemer består af og det kan jeg sådan set godt forstå der er sgi ikke mange teenager der syntes at hverken far eller mor er de fedeste mennesker

Jeg kender selv et par unge mennesker der har haft stor glæde af børnetelefonen og deres rådgivning de kender regler og love og de kan endda tilbyde bisidder hvis og så frem det er en større problematik ..

du kan finde deres nummer her http://www.bornsvilkar.dk/ForBornOgU...gOgHjaelp.aspx
  Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 08:10   #8
Angelsbaby
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: kalundborg
Alder: 43
Indlæg: 24
Styrke: 15
Angelsbaby er ny på vejen
Ville bare lige sige at jeg flyttede hjemmefra da jeg var 16 fordi jeg ikke kunne med dem jeg boede hos.... Jeg gik til min socialrådgiver(sådan en har vi alle jo) og gennem hende fik jeg lov at flytte på et ungdomskollegie... Der var 3 etager hvor vi unge boede øverst og i stue etagen havde vi pædagoger som hjalp os med alt hvad vi havde behov for... Vi lærte at klare os selv og tage ansvar for egne handlinger men hvis det virkelig brændte havde vi altid nogen at gå til og det var rart...
Angelsbaby er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytte hjemmefra -skal/skal ikke?? Tullepigen90 De Unge 7 03-02-2011 19:28
Unge pige i klemme - sygedagpengestop Anne Mette Alt det andet 35 19-08-2010 11:47
ny pige herinde hjælp mig nensypigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 30-03-2010 12:02
Handicappet pige afvist i Ikea Maybe Politik og Samfund 2 13-02-2009 20:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension