K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2017, 16:33   #1
Charmi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2017
Indlæg: 8
Styrke: 0
Charmi er ny på vejen
Question syg og gift med udlænning

Hej
Jeg er kommet lidt i klemme.
Jeg har været sygemeldt siden september, jeg er stadig i udredning for forskellige former for neuropati. Jeg går rundt med konstante smerter efterhånden overalt. Jeg er deltidssygemeldt, således at jeg skulle arbejde 2-4 timer om ugen,og jeg når som regel også ud på arbejde, men jeg kan ikke holde til at lave noget og tager så hjem igen, når jeg har siddet og snakket lidt.
Jeg har fået at vide, at jeg ikke kan få forlænget sygedagpengene, hvis ikke der er en læge, der enten kan skrive under på at jeg aldrig kommer til at arbejde normalt eller at jeg kan komme fuldtid tilbage igen i løbet af to år.
Jeg ved godt, at man kan få en anden ydelse, men da min mand endnu ikke har permanent opholdstilladelse må jeg ikke tage imod en sådan ydelse. Jeg kan muligvis få 10.000,- før skat som midlertidig pension, fra mit pensionselskab. hvis jeg ikke har anden indkomst. Min mand er på su. Jeg er lærer, men har desværre modtaget en opsigelse. Jeg er i øvrigt multisyg, men har altså arbejdet nogenlunde fuldtid indtil sommerferien. Hvad vil der ske, hvis lægen kan skrive at jeg aldrig kan komme tilbage altså, kan man være på sygedagpenge, mens teamet undersøge, hvad jeg så kan? og hvad er konsekvenserne, hvis han kan skrive, at jeg kan komme tilbage?
vh
Charmi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2017, 17:49   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til....

Kære Charmi.

Bliv her på din tråd fremover.

Læs disse råd til nye og følg dem:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Sygedagpengestop

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Sygedagpenge er ikke til syge mennesker...

Sygedagpenge er til syge mennesker..... som kan komme i arbejde....

Kan du se forskellen...

Fremover taler du ikke, men skriver sammen med din kommune, fordi du er på vej ind i en social sag, hvilket er det samme som i en retssal, hvor kun beviser og dokumentation er gældende.

Kommunen er ikke interesseret i diagnoser men udelukkende din arbejdsevne.

Uanset hvilke diagnoser du måtte ende ud med, må du aldrig forvente at omgivelserne forstår. endsige kender til din diagnoser.

Sørg for følgende bliver ilagt din journal:

Hvad er symptomerne for neuropati?

http://www.diabetes.dk/diabetes-2/eg...neuropati.aspx

Nu er du ikke alene mere og det er ikke så ringe endda.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-01-2017, 21:13   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Normalt hvis ens sygedagpenge stopper...og man stadig er syg....så vil man ryge over på noget der hedder jobafklaring...og der vil man kunne få ressourceforløbsydelse....

Jeg ved ikke om dette vil påvirke noget ang din mand....

Jeg ville bare lige nævne det så du evt kan undersøge om det er muligt for dig at få den ydelse uden at det påvirker din mand...

Jeg ved at kontanthjælp vil påvirke....men er i tvivl om det samme er gældende med ressourceforløbsydelse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2017, 21:31   #4
Charmi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2017
Indlæg: 8
Styrke: 0
Charmi er ny på vejen
Tak til phhmw. der var mange gode info. men giver også flere spørgsmål.
Som .. jeg ved jeg kan søge førtidspension, men har jeg skyggen af chance for at opnå det uden at skulle hele forløbet igennem, selvom jeg jo egentlig er i "løbende arbejdsprøvning" via min åbne arbejdsplads.

også tak til Webmaster. Ja, desværre har netop den ydelse betydning for min mands opholdstilladelse.
Charmi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2017, 10:57   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
man skal næsten altid afprøves i andet fag også, så du kan være sikker på du også skal ud og afprøves i andet fag.

Har du været på smerte klinik? ellers skal du nok også det, det er blevet kommunernes kæphest.

ang, pension, så længe du kan arbejde 2 timer ugeligt, kan du glemme alt om det, så hedder det fleks.

efter de nye regler får man meget sjællendt pension,

min mand har lige fået fleks, 2 timer ugeligt som pedel og lign. med en lille tilføjelse at finder han et job hvor han kun skal være der kan han have 5-6 timer, gad vide hvor de job findes.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2017, 21:51   #6
Charmi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2017
Indlæg: 8
Styrke: 0
Charmi er ny på vejen
Tak til jjsonn for svar.
Ja jeg har været på smerteklinik for flere år siden, de grinede nærmest af mig, men jeg har hørt, der er nye og måske mere brede smertecentre, så det ville være fint.

Jeg overvejer lidt om en uddannelse kunne være svaret. Man kan i dag få special-hjælp til at tage en uddannelse og også få forlænget studietiden, hvis man kæmper med sygdom. I øvrigt kan man sidde hjemme med meget af arbejdet. Selv eksaminer kan tages hjemmefra.

Men kan man tage sådan et forslag med til kommunen. Mon andre har prøvet det?

Virker mystisk.. et job, hvor man bare skal være der...
Jeg får løn for 4 timer, men jeg møder kun op og tager hjem igen, men ja jeg har tænkt som dig, at forsøge med pension er helt umuligt.
Charmi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2017, 00:18   #7
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Charmi Se meddelelser
Tak til jjsonn for svar.
Ja jeg har været på smerteklinik for flere år siden, de grinede nærmest af mig, men jeg har hørt, der er nye og måske mere brede smertecentre, så det ville være fint.

Jeg overvejer lidt om en uddannelse kunne være svaret. Man kan i dag få special-hjælp til at tage en uddannelse og også få forlænget studietiden, hvis man kæmper med sygdom. I øvrigt kan man sidde hjemme med meget af arbejdet. Selv eksaminer kan tages hjemmefra.

Men kan man tage sådan et forslag med til kommunen. Mon andre har prøvet det?
Du skal være opmærksom på, at det i dag desværre kan være svært at blive optaget på uddannelse nr 2 pga det nyligt indførte Uddannelsesloft.

Hvor længe er der til at din mand kan opnå permanent opholdstilladelse? Hvis det kan nås inden for to år, vil det måske være bedst med en erklæring fra lægen om at du kan komme tilbage til ordinært arbejde. Hvis det er helt umuligt for dig pga smerter - eller der er længere til opholdstilladelse - vil den bedste løsning nok være midlertidig pension fra din pensionskasse, mens du bliver udredt og behandlet. Du bliver pga din mands situation nød til at undgå at komme på ressourceforløbsydelse.

Bed om aktindsigt i din sag hos kommunen og gå på sundhed.dk for at checke hvad der står om dig der. Hvis du skal søge pension i pensionskassen er det vigtigt at dit helbred er fyldestgørende beskrevet hos alle læger. Pensionskassen vil sandsynligvis søge aktindsigt i din sag hos kommunen, hospital, etc
__________________
Pensionista✍🏼

Sidst redigeret af Strandpigen; 16-01-2017 kl. 00:36.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2017, 07:49   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
de ting man er afprøvet inden for må højst være 2 år gammelt, så din smerte klinik, er for gammel.

mange har en stor glæde af smerteklinik
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2017, 08:03   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Uddannelsesloft gælder ikke hvis der fx er en helbredsårsag til flere uddannelse
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2017, 09:05   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at det er godt du måske har muligheden for den midlertidige pension fra dit pensionsselskab.. den gør det ud for hvad du alligevel kunne have fået i kontanthjælp, og ville alligevel være blevet modregnet. Det kan være det der redder Jer..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension