K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2011, 11:30   #1
Bitsch
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Lokation: Kalundborg kommune
Indlæg: 37
Styrke: 13
Bitsch er ny på vejen
Skift af psykiater - kommunen

Ja sagen er den at min tidligere psykolog i marts vurderede at min depression var under kontrol, men hun mistænkte at årsagen til min depression måske var ubehandlet ADHD da jeg har sytomerne både som voksen men åbenbart også som barn. Hun bedte mig henvende mig hos min læge for at få en henvisningen til en psykiater eller en neuropsykologi (er ikke sikker på hvordan det staves)

Min læge gav mig henvisningen til en psykiater og sagde jeg skulle ringe rundt til de forskellige psykiater og se om jeg ikke kunne finde en der ikke havde så lang vente tid, da han godt var klar over at kommunen pressede i den anden ende.

Jeg fik en bisidder med fra min fagforening som fortalte min sagsbehandler hvordan tingene lå, hun kender nemlig mig og min skrøbelighed 100 % da hun er den der støtter mig aller mest af alle. Jeg går i baglås når jeg sidder hos sb og den mur jeg sætter op udstråler styrke hvilket de total misforstår der op.
Nå men sb kunne se alvorligheden lige pludselig og sender mig i sygeaktiveringen med motion.

Desværre får jeg ny sagsbehandler bare en måned senere også starter vi forfra en gang til. Hun mener at jeg jo er en køn pige så jeg kan sagtens arbejde og jeg er alligevel for ung til de kan hjælpe mig og sådan får jeg af vide hver måned indtil jeg starter udredning d. 20 juni.

Psykiateren

Ja jeg starter jo så d. 20 juni til psykiater. Min psykolog havde sagt at jeg skulle have nogle samtaler, skulle igennem nogle test´s og måske have en scanning. Alligevel får jeg angst anfald og må have min kæreste til at kører mig.
Men da jeg kommer ind til mig stiller han nogle få spørgsmål, som om jeg havde ADHD i familien "ja det har jeg" men kører hurtigt over i at jeg har haft en depression.
20 min var jeg derude og var meget skuffet for han havde samtidig ordret mig til at starte på antidepressiv medicin igen hvilket jeg bliver urtolig syg af.

Jeg må jo så også ringe til ham og fortælle at jeg blev rigtig ryg af dem igen og at min kæreste var ved at ringe 112 og at jeg altså ikke ville have de piller. Han siger vi tager det op næste møde.

På næste møde giver han mig så Valdoxan og jeg er der ikke engang 10 min. Men siger til mig at hvis pillerne virker så kan vi tage hul på min opmærksomhedsforstyrrelse for det er åbenbart meget tydeligt at jeg har det.
Igen super skuffet og lidt frustreret for kommunen presser stadig på i den anden ende.

3 møde var så i mandags og har aldrig været så frustreret som jeg er nu.
Jeg regnede jo så med vi endelig skulle begynde udredningen af om jeg har ADHD, men det skulle vi slet ikke.

Han var glad for at den antidepressive medicin virkede også snakkede vi om kommunen gerne ville have mig i gang og hvad han skulle skrive til dem.
Bagefter ville han sende mig ud af døren.

Men jeg spurgte til hvordan planen lå ang udredningen for synes jeg var meget utålmodig og det irriterede mig at det ligesom er blevet en besættelse for mig at læse alt om ADHD/ADD.

Men han mente at ADHD er så nyt at det ville ændre sig meget de næste 10 år og det var jo pt meget modepræget. Når nu ADHD var så nyt og jeg har haft en voldelig barndom og har nogle enkelte gange som teenager skåret mig i min ene arm og 1 gang som voksen, så kunne han nok ikke stille sådan en diagnose, men jeg havde jo nok noget i den retning.


Jeg er lykkelig over han ikke bare stiller en diagnose og at han vil være grundig, men jeg kan slet ikke overskue at jeg ikke bare kan få svar på om jeg har det eller ikke har det.

Hvis det hele bare handlede om at jeg skulle vente for at få svaret, så var jeg mere rolig. Men når han siger til mig at han måske ikke vil kunne stille diagnose fordi ADHD er så nyt, så bliver jeg altså lidt urolig. Især når han bagefter siger jeg jo nok har det, men det hele er så nyt og det vil forandre sig meget de næste 10 år.

Det er jo ikke fordi jeg vil have den diagnose og græd i 14 dage over at jeg overhoved skulle udredes. Jeg vil bare gerne vide hvorfor jeg er så anderledes, hvorfor jeg ikke fungere i dagligdagen og hvorfor min hjerne ikke kan det almindelige mennesker´s kan.
Det er jo altså ikke fordi jeg har haft en voldelig barndom der gør jeg aldrig kan huske noget, at jeg ikke kan strukturere tid, holde min planlægning, ikke kan højre og venstre, var længere om at lærer klokken, stadig binder min sko som børnene gør i børnehaven, ikke kan koncentrere mig eller følge en undervisning på en tavle, ikke tage i mod instruktioner og ikke kan stave/regne (jeg er ikke ordblind eller talblind) osv

Det kunne jeg godt tænke mig nogle svar på, ikke at psykiatere overhoved ved jeg har de problemer for jeg har ikke haft mulighed for at fortælle det.

Kommunen venter jo også på at høre hvad det er jeg fejler, for at de kan finde ud af hvordan de enten skal hjælpe mig eller kyle mig ud af sygedagpenge systemet.
Jeg er jo får ung til de hjælpemidler de har til rådighed hvis jeg nu bare havde en depression.
Depressionen kommer også af at jeg ikke kan fungere i en almindelig hverdag og det kører jeg ned af.

Så mit spørgsmål lyder egentlig på om jeg gerne må skifte psykiater når kommunen også venter på svaret?
Jeg skal vel egentlig vente 6 måneder igen hvis jeg starter hos en ny psykiater hvilket jeg slet ikke kan overskue. Jeg mister desuden min rettighed til sygedagpenge d. 31.10.11 og jeg er ikke sikker på de vil forlænge mig, hvilket vil være fortalt da jeg er husejer og under 25 år.
Jeg har skrevet til min læge for at få hjælp.

Beklager det blev så langt, prøvede ellers at begrænse mig.

Håber i lige vil skrive hvad i synes jeg skal
Bitsch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 11:57   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Bitsch

Forstår til fulde din bekrymring pga. manglende afklaring og eft. 3 meget korte møder hos en psykiater, som eft. min mening har mere travlt m. at skrive recepter m. venstre hånd end at afdække en egentlig psykiarisk diagnose, der kan være en hjælp til rette diagnose og derpå behandling.

Ang. dit spørgsmål:
Citat:
om jeg gerne må skifte psykiater når kommunen også venter på svaret?
1. fint du har skrevet din prak. læge hjælp, få en fornyet henvisning til anden psykiater, undersøg forud hvem som har en anden tilgang end din nuværende, evt. herinde via søgefunktionen: psykiater og dit geografiske område. Du bør måske ringe. Da der næsten altid er ventetid hos psykiatre og du har forfaldsdato 31.10.11.

Forstårr ikke, hvorfor du mener, du skal vente 6 mdr. før du kan få en ny psykiater?

2. få evt. skriftlig hjælp fra din psykolog, som introbrev til hvad denne mener der bør udredes, såeldes at det ligger klart på skrift helt fra start til kommende nye psykiater.

De bedste ønsker for en god løsning

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 12:25   #3
Bitsch
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Lokation: Kalundborg kommune
Indlæg: 37
Styrke: 13
Bitsch er ny på vejen
Hej Gunvor

Tak for dit svar.

Det jeg mente med 6 måneder, var at der er ventetid hos selve psykiateren. Har i hvert fald ventet 6 måneder på at starte hos min nuværende.

Det med intro brev var smart, men jeg går ikke længere til psykolog, for hende jeg havde er stoppet fordi hun skulle flytte til Jylland. Men hun mente jeg var klar til at stå på egne ben og ikke behøvede at starte op et nyt sted, hvilket eg heller ikke kan pga dårlig økonomi.
Jeg gav forresten psykiateren det papir min psykolog havde skrevet til kommunen om mig.

Jeg har for under 10 min siden fået brev med kopi af det psykiateren har skrevet til kommunen og må sige jeg er overrasket. Han lyder til at at have helt styr på det. Så nu er jeg usikker på om det bare er mig der er paranoid fordi han sagde at ADHD var noget nyt noget
Synes jeg er endnu mere i vildrede nu
Bitsch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 12:47   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Bitsch

Du skriver:
Citat:
Jeg gav forresten psykiateren det papir min psykolog havde skrevet til kommunen om mig.
. Godt tænkt og gået.

Hvis du ikke vil eksponere skriv fra psykiater i hele forum er du velkommen til at sende PM til mig, og jeg læser den gerne igennem og giver min feed back på den i forhold til forlængelse i SDP el. videre forløb hos psykiater.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 12:57   #5
Bitsch
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Lokation: Kalundborg kommune
Indlæg: 37
Styrke: 13
Bitsch er ny på vejen
Tak Gunvor

Du får lige en pb så.
Men det er langt, bare så du lige ved det ;o)
Bitsch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 14:51   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej B

Har lige sendt dig svar ad 2 omgange, men pga. mine fingre driller d.d. var jeg lidt længe om andet svar, så jeg måtte logge ind igen. Lidt i tvivl om den så er nået dig, hvis ikke så skriv lige.

Mange hilnser

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 12:18   #7
Bitsch
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Lokation: Kalundborg kommune
Indlæg: 37
Styrke: 13
Bitsch er ny på vejen
Aktindsigt

Ja jeg har i da søgt aktindsigt hos min kommunen.
Da jeg har ikke penge til at kører hele vejen til Kalundborg så har jeg sendt dem en mail, mit spørgsmål lyder på.

Den bekræftelse der kom prompte der skriver de at de har modtaget mailen og vender tilbage inden 10 dage, gælder den ikke som en kvittering?
Bitsch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 17:06   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen, B

Går ud fra du har sendt mail med kopi herindefra ang. aktindsigt?

Og når du har modtaget mailsvar, ville det være rart der stod: kvittering for modtagelse af anmodning af aktindsigt. Men ellers må du bruge den kvitering du har modtaget.

Når de svarer at de vil vende tilbage inden 10 dg., får du forhåbentlig m. posten aktindsigt inden 10 dg. fra dato. Hvis de ikke kan imødekomme denne frist vil du så indenfor 10 dg. høre hvorfor de ikke kan overholde fristen.

Mange hilsner


Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 12:52   #9
Bitsch
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Lokation: Kalundborg kommune
Indlæg: 37
Styrke: 13
Bitsch er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej igen, B

Går ud fra du har sendt mail med kopi herindefra ang. aktindsigt?

Og når du har modtaget mailsvar, ville det være rart der stod: kvittering for modtagelse af anmodning af aktindsigt. Men ellers må du bruge den kvitering du har modtaget.

Når de svarer at de vil vende tilbage inden 10 dg., får du forhåbentlig m. posten aktindsigt inden 10 dg. fra dato. Hvis de ikke kan imødekomme denne frist vil du så indenfor 10 dg. høre hvorfor de ikke kan overholde fristen.

Mange hilsner


Gunvor
Ja jeg har taget den kopi der er herinde og tilpasset mig, som der står man skal i vejledningen
Jeg har sat kalerenden til i min tlf til at ringe, så jeg husker at der er gået 10 dage
Bitsch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 12:20   #10
Bitsch
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Lokation: Kalundborg kommune
Indlæg: 37
Styrke: 13
Bitsch er ny på vejen
Det var hurtigt, jeg har lige modtaget min sag, så nu skal jeg bare igang med at læse.
Bitsch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skift af socialrådgiver stjerne10 Dit og Dat 13 19-03-2013 00:03
læge skift sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-05-2011 09:44
Psykiater VS. Kommunen lisapigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 23-02-2011 17:00
Skift af fleks job tfvinter Spørgsmål ang fleksjob 11 31-01-2010 19:44
Skift af Flexjob jennse Spørgsmål ang fleksjob 1 16-05-2008 23:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension