K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2013, 20:16   #1
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Fleksjob - for mange timer

Hej, - Jeg byder lige ind her vedr. fleksjob:

Ved arbejdsprøvning var min effektive arbejdstid på en uge imellem 0 og 10 timer alt efter hvor plaget jeg var af sygdom. Jeg skal have min sag forelagt rehabiliteringsteamet med henblik på at blive visiteret til fleksjob.

MEN sidst jeg talte med min sagbehandler sagde han, der evt kunne blive tale om et fleksjob på 12 timer ugeligt. Det synes jeg er en underlig udmeldling når min effektive arbejdstid lyd på under 10 timer ugeligt. Kan kommunen bevillige i henhold til devisen: Nu prøver vi med 12 timer og ser hvordan det går..?

I så fald vil jeg jo stå både dårligt i forhold til sygdom, idet jeg pålægges et pres fra kommunen. Samtidig har jeg heller ikke den mulighed at en mulig arbejdsgiver kan søge om tilskuddet på 25.000 kr, (som gives når ansættelsen er under 10 timer), hvilke jo er en stor håndsrækning til at kunne komme i job.

Hvordan skal jeg forholde mig.?
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 20:40   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af simsons Se meddelelser
Hej, - Jeg byder lige ind her vedr. fleksjob:

Ved arbejdsprøvning var min effektive arbejdstid på en uge imellem 0 og 10 timer alt efter hvor plaget jeg var af sygdom. Jeg skal have min sag forelagt rehabiliteringsteamet med henblik på at blive visiteret til fleksjob.

MEN sidst jeg talte med min sagbehandler sagde han, der evt kunne blive tale om et fleksjob på 12 timer ugeligt. Det synes jeg er en underlig udmeldling når min effektive arbejdstid lyd på under 10 timer ugeligt. Kan kommunen bevillige i henhold til devisen: Nu prøver vi med 12 timer og ser hvordan det går..?

I så fald vil jeg jo stå både dårligt i forhold til sygdom, idet jeg pålægges et pres fra kommunen. Samtidig har jeg heller ikke den mulighed at en mulig arbejdsgiver kan søge om tilskuddet på 25.000 kr, (som gives når ansættelsen er under 10 timer), hvilke jo er en stor håndsrækning til at kunne komme i job.

Hvordan skal jeg forholde mig.?
Langt de fleste starter et fleksjob med en prøvetid.. Fx. 4 uger.. Det kan være en rigtig god løsning for alle parter..
Hvis prøvetiden bliver til et fleksjob, så vil prøvetiden formentlig give et svar på hvad du kan klare af effektive timer.. Hvis det foregår korrekt, så bliver det efter en vurdering mellem dig, arbejdsgiver og jobcenteret.
Som et fleksjob er strikket sammen efter reformen, så kan du være ret sikker på, at en arbejdsgiver IKKE har nogen fordel af, at dine effektive timer sættes urealistisk højt.. Der skal jo betales efter effektive timer..

Mht. de 25000 kr i tilskud, så har det længe lydt at puljen er opbrugt for i år. Det er dog ikke bekræftiget fra officiel side..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 21:00   #3
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Hej Mik16

Tak for hurtigt svar.

Men nu er jeg jo blevet arbejdsprøvet hjemmefra og det var ikke af en arbejdsgiver der kunne hyre mig efterfølgende - arbejdsprøvningen skete via sekundær aktør.

Så skal udgangspunktet så ik være det antal timer jeg er blevet vurderet til at klare som max.?

Hvis det viser sig, at jeg kan klare flere timer via kommende arbejdsgiver, så kan tiden jo skrues op. Jeg har jo stadig dage hvor jeg ikke kan arbejde og sådan har mit sygdomsforløb været meget længe...
Bemærk ved hjemmearbejdsplads er min arbejdstid max 10 timer - så det handler ikke om, at min arbejdsevne vil kunne vise sig være forskellig, alt efter hvilke arbejdsplads jeg får....?

Hmm..??

Sidst redigeret af simsons; 21-05-2013 kl. 21:04.
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 21:24   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af simsons Se meddelelser
Hej Mik16

Tak for hurtigt svar.

Men nu er jeg jo blevet arbejdsprøvet hjemmefra og det var ikke af en arbejdsgiver der kunne hyre mig efterfølgende - arbejdsprøvningen skete via sekundær aktør.

Så skal udgangspunktet så ik være det antal timer jeg er blevet vurderet til at klare som max.?

Hvis det viser sig, at jeg kan klare flere timer via kommende arbejdsgiver, så kan tiden jo skrues op. Jeg har jo stadig dage hvor jeg ikke kan arbejde og sådan har mit sygdomsforløb været meget længe...
Bemærk ved hjemmearbejdsplads er min arbejdstid max 10 timer - så det handler ikke om, at min arbejdsevne vil kunne vise sig være forskellig, alt efter hvilke arbejdsplads jeg får....?

Hmm..??
Simsons.. Nu ved jeg ikke hvor dårlig du bliver.. (og vil heller ikke vide det )

Men det er typisk at jobcenteret starter højt.. Det er jo nemmere at måle hvornår du dør, end at måle om du har overskud..

Men tro mig. Bare det at få et fleksjob, som man er glad for, giver altså mere livslyst..
Jeg har også delvis hjemmearbejdsplads. Den frihed til at vælge mellem arbejde og frihed er bare guld værd.

Men selvfølgelig skal du ikke køres ned ved for mange timer sat af jobcenteret ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 09:13   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal selvsagt kun arbejde det du kan, uden at overanstrenge dig.

Jeg ville skrive, ved partshørring, eller bemærkninger at du kun har max effektiv arbejdstid på 10timer, og henvise til forløb.

Hvis og når du kommer til samtale bør du gøre opmærksom på dette, ligesom du v. underskrift henviser tl ovenstående bemærkninger.

Derved vil du aldrig kunne blive ramt, eller truet på forsørgelsen, eller rådighed.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 14:24   #6
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Mht. Til puljen for fleksbonus (de 25000kr)
Så er der pt. kun reserveret ca. halvdelen af de knap 1400 mulige, for i år ..
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 14:29   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Klukdad Se meddelelser
Mht. Til puljen for fleksbonus (de 25000kr)
Så er der pt. kun reserveret ca. halvdelen af de knap 1400 mulige, for i år ..
Dejligt.. Men allerede i starten af marts dukkede der en "advarsel" op i jobcenteret at puljen "snart" kunne forventes opbrugt.

Årsagen til at den endnu ikke er opbrugt, kunne tænkes at være den, at det gik meget stærkt i starten med reservationerne.. Nu er det muligvis klinget lidt af.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 14:53   #8
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Jeg har netop søgt og snakket med dem i Tlf.
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 15:02   #9
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Klukdad Se meddelelser
Jeg har netop søgt og snakket med dem i Tlf.
Tak for "irettesættelsen"
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 15:18   #10
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Der er måske også den mulighed, at arbejdsgiver kan søge som en af de første i det nye år - hvis/når puljen bliver opbrugt for i år.!?

NB: I henhold til den nye fleksreform vil jeg høre:

Hvis jeg eksempelvis kan arbejde for en arbejdsgiver 10 timer i en uge - 2 timer i en anden uge og 1 time i en tredje uge. Skal de nye fleksvilkår forståes sådan, at så betaler arbejdsgiveren for det gennemsnitlige timer på en måned, og kommunen supplerer op med resten - altså så kommunen suppelerer forskelligt fra måned til måned.?

Er det det regnskab kommunerne nu skal stå for med den nye reform - idet en på fleks under 10 timer/ugeligt ikke kan give garanti på antallet timer der ståes til rådighed ialt på en måned.?

Hvordan var vilkårene førhen, hvis arbejdsgiveren betalte 1/3 del løn hver måned, men ikke fik den fulde arbejdskraft grundet svingninger i fleksarbejderens sygdom/arbejdsindsats. Altså hvis en ansat visiteret til 15 timer om ugen, ikke kunne leve op til det fulde timeantal i en af ugerne?

Sidst redigeret af simsons; 22-05-2013 kl. 15:23.
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor mange timer. bruger2013 Spørgsmål ang fleksjob 2 05-03-2013 16:33
Hvor mange timer har du. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 27 04-03-2011 22:03
Hvor mange timer? Jesper_dk Spørgsmål ang fleksjob 7 20-02-2011 15:51
Hvor mange timer? faktuella Spørgsmål ang fleksjob 11 09-02-2010 14:34
For mange timer... Elsebeth Spørgsmål ang fleksjob 14 02-10-2007 01:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension