K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2011, 23:12   #171
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Nu kunne jeg jo formode at det ikke er det bedste i verden for e77 at skrive en klage og måske én af os på tråden kunne hjælpe, meeeen e77 jeg bider mig mærke i flg.:

"Fra Juni 2011 til nu, har jeg været i forskellige arbejdsprøvninger, gået til fys, hjemmetræner, er blevet medicinisk smerte behandlet, uden god effekt. "

Altså fra juni 2011 til nu som var i okt. 2011!! Hvor mange arbejdsprøvninger kan man lige nå der ?? Hvis vi skal have noget håndgribeligt, at skrive om så skal vi have noget fakta man kan læne det op af.

Alternativt konstruér du selv din klage, det vil vi jo allerhelst. Vi retter jo gerne.
e77 har jo ikke fået afgørelsen endnu.... Den skal e77 lige have først... Og se, hvad der står... Så må man tage det derfra...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 23:34   #172
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Nu kunne jeg jo formode at det ikke er det bedste i verden for e77 at skrive en klage og måske én af os på tråden kunne hjælpe, meeeen e77 jeg bider mig mærke i flg.:

"Fra Juni 2011 til nu, har jeg været i forskellige arbejdsprøvninger, gået til fys, hjemmetræner, er blevet medicinisk smerte behandlet, uden god effekt. "

Altså fra juni 2011 til nu som var i okt. 2011!! Hvor mange arbejdsprøvninger kan man lige nå der ?? Hvis vi skal have noget håndgribeligt, at skrive om så skal vi have noget fakta man kan læne det op af.

Alternativt konstruér du selv din klage, det vil vi jo allerhelst. Vi retter jo gerne.
Kan godt se det ser lidt sjovt ud.

Prøver igen.

September 2010 er første arbejdsprøvning. Der er jeg til november, da det er for hårdt for mig, og jeg ikke kan komme op i tid. (børnehave)

Så i slut november kommer jeg et nyt sted hen til slut januar 2011. Stopper også før tid, da jeg ikke kan komme op i tid.(også børnehave samt lidt køkkenmedhjælper)

Derefter kommer jeg i en ny i marts (butik) og det magter jeg kun i 14 dage.

I april 2011 kommer jeg på et lokalcenter i køkkenet, bager kager, tager opvask tørre borde osv. Der lykkedes det mig heller ikke at komme op i tid. Lå måske gennemsnitligt på 12 timer. Det var for hårdt.

I slut maj, kom jeg så (samme lokalcenter) over i plejen. Hvor jeg lavede forskellige lette opgaver. Man igen kun 16 timer. Der var jeg så til august, og i september kom jeg i den butik jeg er nu.

Håber det hjalp lidt. Er meget dårlig til at stille tingene sådan op.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 23:40   #173
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Der begynder at tegne sig et billede..

Hmmm... har du din ressourceprofil elektronisk?
Eller noget af det andet
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 23:43   #174
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Der begynder at tegne sig et billede..

Hmmm... har du din ressourceprofil elektronisk?
Eller noget af det andet
Nej desværre ikke.
Ved ikke lige hvordan man får den derind.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 00:08   #175
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af e77 Se meddelelser
Nej desværre ikke.
Ved ikke lige hvordan man får den derind.
Man kunne jo have håbet at de havde mailet den til dig... det ville gøre det noget nemmere....
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 09:24   #176
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er MEGET VIGTIGT, at du sørger for at ALLE dine forløb/arbejdsprøvninger bliver beskrevet.

Med alle disse forløb fremhævet, vil det stå godt jf. klageforløb, at kommunen IKKE har klarlagt din arbejdsevne.

herunder bør du selvsagt forlænges til yderligere afklaring, som de selv fremhæver, eller stk 4; fleks eller pension.
(synes godt at du kan argumentere for 2 de forskellige forlængelser).

Kunne du ikke be speciallægen/lægen om notat ift den uheldige udtagelse, som du kan få udskrift af, og vedlægge sagen?

Vigtigt at du bruger deres egen argumenter imod dem selv, især der hvor de modsiger sig selv.(som Ricky er inde på).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 13:04   #177
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det er MEGET VIGTIGT, at du sørger for at ALLE dine forløb/arbejdsprøvninger bliver beskrevet.

Med alle disse forløb fremhævet, vil det stå godt jf. klageforløb, at kommunen IKKE har klarlagt din arbejdsevne.

herunder bør du selvsagt forlænges til yderligere afklaring, som de selv fremhæver, eller stk 4; fleks eller pension.
(synes godt at du kan argumentere for 2 de forskellige forlængelser).

Kunne du ikke be speciallægen/lægen om notat ift den uheldige udtagelse, som du kan få udskrift af, og vedlægge sagen?

Vigtigt at du bruger deres egen argumenter imod dem selv, især der hvor de modsiger sig selv.(som Ricky er inde på).


VH Popiae

Hej Popia.

Alle beskrevne arbejdsprøvninger er nu lagt ind i ressourceprofilen.

Jeg har snakket med fagforeningen igen idag, og de siger min sag er MEGET rodet. Jeg har bl.a vedlagt en helbredsattest fra egen læge som er fra Februar 2011. Deri står der tydligt, at mit helbred er forværret. I min ressourceprofil er der helbredsattes fra egen læge som er fra 16-6-2010. Altså noget ældre.

I brevet fra igår skriver sb så, at " jeg har ikke tilføjet de ønskede lægeoplysninger, da alle lægepapir ligger i din sag, og behøves derfor ikke at komme ind i ressourceprofilen". Og så har sb heller ikke svaret på nogle af mine spørgsmål overhovedet.

Det brød fagforeningen sig ikke om,
så nu tager de lige helt over. Har været ude og aflevere alle nye papir til dem.

Så må jeg bare vente og se hvad der sker.

Puha, er træt nu.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 16:13   #178
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af e77 Se meddelelser
Hej Popia.

Alle beskrevne arbejdsprøvninger er nu lagt ind i ressourceprofilen.

Jeg har snakket med fagforeningen igen idag, og de siger min sag er MEGET rodet. Jeg har bl.a vedlagt en helbredsattest fra egen læge som er fra Februar 2011. Deri står der tydligt, at mit helbred er forværret. I min ressourceprofil er der helbredsattes fra egen læge som er fra 16-6-2010. Altså noget ældre.

I brevet fra igår skriver sb så, at " jeg har ikke tilføjet de ønskede lægeoplysninger, da alle lægepapir ligger i din sag, og behøves derfor ikke at komme ind i ressourceprofilen". Og så har sb heller ikke svaret på nogle af mine spørgsmål overhovedet.

Det brød fagforeningen sig ikke om,
så nu tager de lige helt over. Har været ude og aflevere alle nye papir til dem.

Så må jeg bare vente og se hvad der sker.

Puha, er træt nu.

Der er kun en lovlig grund til IKKE at opdatere en ressourceprofil, og det er hvis nye papirer ikke bringer noget nyt frem. Men i dit tilfælde skal der sgu noteres i sagen, og der skal laves en ny vurdering på det punkt!

Den dur ikke! Om igen!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 16:29   #179
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Der er kun en lovlig grund til IKKE at opdatere en ressourceprofil, og det er hvis nye papirer ikke bringer noget nyt frem. Men i dit tilfælde skal der sgu noteres i sagen, og der skal laves en ny vurdering på det punkt!

Den dur ikke! Om igen!

Nemlig Ricky M,

og det er lige præcis det samme som fagforeningen mener.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 23:44   #180
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Godt at fagforeningen kommer ud af starthullet!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej håber i kan hjælpe mig, sygedagpengestop skylla Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-03-2012 00:44
§17, håber I kan hjælpe Story Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 80 23-12-2011 22:37
Håber der er nogen der kan hjælpe.. solsikke Alt det andet 9 07-09-2011 10:53
Håber der er nogen der kan hjælpe mig fie123 At søge førtidspension 3 15-08-2011 17:10
Håber nogle kan hjælpe... forviret Spørgsmål ang fleksjob 22 01-09-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension