K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2014, 09:01   #1
tvilling1976
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
tvilling1976 er ny på vejen
Fleksjob og privatliv

Hejsa

Jeg er pt i praktik i en virksomhed, med henblik på fastansættelse.

Jeg startede 16 timer om ugen fordelt på 4 dage. Er nu nede på 3 timer om dagen 4 dage om ugen. Jeg har fri hver onsdag.

Jeg har skulder, ryg og nakkeproblemer efter en arbejdsulykke. Og mit nye job er på et lager. Nogle ting står højt, andre meget lavt og nogle ting er lidt tunge. De tunge ting tager andre for mig nu. Men der er mange løft i løbet af dagen.
Jeg har så stærke smerter hver dag at jeg intet kan når jeg kommer hjem.
Min fridag om onsdagen bliver brugt på at tage stærke piller så jeg kan komme igennem torsdag og fredag og weekenden ligeledes så jeg kan begynde mandag igen.

Jeg laver intet herhjemme, da min krop siger fra, så det er manden og sønnen der laver alt. Og manden går også på arbejde.
Jeg ser ingen mennesker og vi tager aldrig ud da jeg har så ondt eller er skæv af piller.

Jeg gik til fysioterapi i starten, men da jeg kun får hvad der svarer til kontanthjælp har jeg ikke 400 kr om ugen til den slags og kan ikke få tilskud. Så det har jeg må vælge fra.

Jeg kan ikke gå længere ned i tid for så kan de ikke bruge mig på lageret og det er svært at få folk til at hjælpe hele tiden.

Tidligere har jeg været jobprøvet på kontor og det er gået super med op til 16-18 timer om ugen.

Hvor langt skal jeg gå i det her før jeg siger stop?
Føler ikke at min jobkonsulent hører mig, men presser på for at de skal beholde mig. Og jeg er ikke hende som råber højst, tværdig mod.

Jeg er så slidt op af de 5 uger jeg har været der at jeg hyler hele tiden og har konstant ondt.
tvilling1976 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 09:12   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Igen, det er IKKE en udholdenshedsprøve.

Fastansættelse, med dine problemer, det lyder skørt!

Det går IKKE at tage smertestillende i det omfang, for at få det til at gå.

Kontakt din læge, for videre!

Du bliver bedømt på det du viser, hvorefter der stilles krav om dette niveau, fremadrettet. Derfor er det dumt, at tage smertestillende i det omfang, ligeså kan du formodentlig ikke køre bil, med dit medicin indtag!

VH Poipiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 09:14   #3
tvilling1976
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
tvilling1976 er ny på vejen
Jeg tager jo mine piller så det passer med at jeg kan kører bil. Det er derfor jeg ikke kan noget på fridag og i weekenden for der tager jeg meget medicin. Og så nøjes jeg de dage hvor jeg er på job og skal køre bil.
tvilling1976 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 09:37   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
noegt helt andet , når det er en arbejdes skade får man så ikke betalt fys til sagen afsluttes? det er der mange er får, skal hvis bare søges om, nogen der ved mere om det må lige på banen her

og jc er helt vilde med at finde job, fordi det er så svært at finde fleksjob, at de tit glemmer helbredet lidt, husk du får ikke tak for at slide dig op
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 09:45   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
noegt helt andet , når det er en arbejdes skade får man så ikke betalt fys til sagen afsluttes? det er der mange er får, skal hvis bare søges om, nogen der ved mere om det må lige på banen her
Der betales ikke fys indtil sagen afsluttes, men indtil det vurderes at ens skade ikke kan helbredes/bedres.

Vedligeholdelses behandling som ikke fører til helbredelse, dækkes ikke. Heller ikke selv om ens skade vil forværres uden denne behandling.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 09:48   #6
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
noegt helt andet , når det er en arbejdes skade får man så ikke betalt fys til sagen afsluttes? det er der mange er får, skal hvis bare søges om, nogen der ved mere om det må lige på banen her
Man får betalt behandlingsudgifter så længe behandlingen er lægelig påkrævet-henvist og den skal være forbedrende.
Typpisk der det de 10 første behandlinger som dækkes og herefter kan der kræves dokumentation af forsikringsselskabet for fortsat behandling.

Når behandlingen overgår til vedligeholdende og lindrende behandling stoppes betalingen.

Ved en ulykke kan Forsikringen pålægges til at betale udgifter resten af livet.
Det er behandlingsudgifter for 2 år som forhøjes til et skattefrit engangsbeløb for 10 år som skal dække behandlingerne fremadrettet.

Dette kan f.eks. stå i Speciallægeerklæring, at skaden kræver livslang behandling og her vil ovenstående være gældende.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 11:28   #7
tvilling1976
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
tvilling1976 er ny på vejen
Det er 8 år siden jeg kom til skade, så alle behandlinger er på egen regning. Og det er min økonomi ikke til.

Men mit spørgsmål er, kan jeg sige fra på det job som jeg lige nu er i praktik i eller har jeg ingen rettigheder?
tvilling1976 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 11:51   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du kan og skal sige fra hvis din krop ikke kan holde til det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 14:05   #9
1507
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 44
Styrke: 15
1507 er ny på vejen
Håber du skriver dagbog. Møde tider, smerter, arbejdsopgaver, sover/hviler du når du kommer hjem, smerter hjemme, medicin indtag, hvem står for tingene hjemme osv.
Er selv i praktik og har skrevet dagbog de sidste 6 mdr. på den måde.
Det gavner hele min sag og hjælper Jobkonsulentens arbejde.
1507 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 14:09   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej
Når du er fleksjobber, må du have nogle skånehensyn, som kommunen skal forholde sig til. Mener du ikke, de har taget hensyn, så synes jeg næsten, du skal sige det til dem, at du altså ikke kan holde dig til det type job pga. dit helbred.

Tag endelig din læge med indover, og hvis lægen mener, det ikke er et job til dig, så bør kommunen respektere det. Så må de finde noget andet til dig. Du kan evt. også selv finde et job, som du mener kan klare.

Hvis jobcentret/sagsbehandleren nægter, så sig til hende/dem, at de risikerer at få en arbejdsskadesag kørende, hvis du kommer til skade i arbejdsprøvning.

Sidst redigeret af curls; 17-09-2014 kl. 14:12.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension