K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2014, 14:03   #1
Helle2
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
Helle2 er ny på vejen
Ulønnet praktik i religiøs bevægelse!

Hej er der nogen her inde der kan rådgive mig, jeg er for nogle år siden godkendt til flexjob med rest arbejdsevne på 4 timer 2x2 dage om ugen, på grund af kronisk nervebane betændelse, jeg har aldrig fundet et job.
Nu har jeg så været igennem agressiv brystkræft med spredning til lympherne, behandlingen var 8x kemo før fjernelsen af bryst og lympher, 13 kemo efter + 25 gange stråler, samt skal nu have anti hormoner i 5 år, en behandling jeg tog stort set alle bivirkninger fra, var indlagt i perioder.
Hændelser i dette forløb og gamle ting i rygsækken har nu udløst post traumatisk stress, hvilket jeg selv har søgt behandling for.
Min socialrådgiver har gennem hele forløbet presset meget hårdt på for "man kan da ikke blive så syg af dette"!
Nu ser det så ud til at jeg før min PDST er færdigbehandlet, bliver tvunget ud i ulønnet praktik i en butik! (Jeg magter ikke nye mennesker) Tilhørende en missionerende religiøs bevægelse! Som i den grad er i modstrid med mine normer og tro.
Kan det være rigtigt at jeg på denne måde dels skal udsættes for yderliger belastning, ved at være tvunget til at ekspedere fremmede, og dels bliver tvunget til at støtte en religiøs organistion jeg ikke sympatitere med?
Undskyld det lange brev.
Helle

Sidst redigeret af Helle2; 13-09-2014 kl. 14:37.
Helle2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2014, 16:16   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
spørsmålet er nok om du er rask nok eller ej, du må have fat din læge og høre om han også mener, at du ikke er rask nok til arbejde, hvis lægen giver dig ret må du sygemeldes.

At arbejde i en butil som man ikke kan stå inde for er nok noget vi alle oplever, der er jo ingen der siger du skal tro på deres tro, dete r meget sværet at finde praktik pladser ppå så få timer.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2014, 17:10   #3
Helle2
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
Helle2 er ny på vejen
Det handler om en Luthersk Missions genbrugs butik, der udelukkende arbejder for at samle penge ind til at missionere i ulande, og jeg er ikke engang "almindelig" kristen, jeg er udmeldt af folkekirken, det er derfor tro er blevet en problem stilling også.
I følge Luthersk Missions egen hjemme side er deres formål at frelse andre, så jeg kan godt frygte hvordan de behandler mig når de finder ud af at jeg er gammel troende.
havde det "bare" været en almindelig butik, eller en almindelig genbrugs butik, så måtte jeg jo se hvordan det gik, på trods af at min psykolog siger at det med min tilstand er farligt at udfordre mig med den verden,kommunen har ikke en gang ventet på den udtalelse de har betalt for at få.
Jeg er på ledigheds ydelse og kan derfor ikke få sygedag penge, jeg er sygemeldt fra både egen læge og psykolog, men det tæller ikke, jeg skal i afklarende praktik uanset hvad de siger.
Før jeg blev flexjobber har jeg arbejdet 12 år indenfor mit eget fag og herefter da der ikke var arbejde at få der, i 17 år som postbud.

Sidst redigeret af Helle2; 13-09-2014 kl. 17:48.
Helle2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2014, 17:34   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu skal du ikke være troende for at være der men kan dit helbred ikke holde til det , så må du sygemelde dig og bede din læge om hjælp, det er det det skal dreje sig om.


At du ikke kan stå inde for deres tro, er jo ligegyldigt, ingen tvinger dig til deress tro, men er dit helbred i fare, så skal du sankke med lægen og din jobkunsulent, dit helbred .

Så må du sygemelde dig, det er det eneste rigtige at gøre, hvis dit helbred ikke kan holde til det, men ikke fordi din tror ikke er den rigtige
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2014, 17:50   #5
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Hvad er formålet med den ulønnede praktik, er det en optræning eller en afprøvning, husk at få det helt klart på skrift hvorfor og hvorlænge.
Kunne det lige så godt være i en dyrehandel, eller en anden forretning ?
Skriv ikke under før du ved hvorfor
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2014, 12:36   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg vil give de andre ret i at det som det kommer an på ja det er dit helbred og ikke hvilken butik tro eller ej..

Når det er sag ja så kan man jo møde op med en Darwin trøje

Det kan måske give dem en ide om at du ikke sådan lige er til at omvende

Du skal huske at det er yderst vigtigt at du møder op hver dag kontra at ringe og melde dig syg...

Også selvom du kun møder op for at melde dig syg og gå hjem igen..

Hvis man "nøjes" med at ringe og melde sig syg ja så vil det sikkert resultere i at du skal ud i en ny arbejdsprøvning da kommunen vil vurdere at den arbejdsprøvning du var i ikke er nok til at vurdere din arbejdsevne..

Skriv gerne dagbog under hele forløbet så du har noget dokumentation på hvordan det hele er gået....man glemmer desværre nemt hvordan sådan et forløb var og dagene kan flyde sammen..

Man kan evt sende sin dagbog til sin sagsbehandler således at denne kan følge med i hvordan det går..

Der kan iøvrigt klages over de tilbud man modtager...hvis man ikke mener at de respektere ens skånehensyn eller helbred.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2014, 12:36   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helle2 Se meddelelser
Det handler om en Luthersk Missions genbrugs butik, der udelukkende arbejder for at samle penge ind til at missionere i ulande, og jeg er ikke engang "almindelig" kristen, jeg er udmeldt af folkekirken, det er derfor tro er blevet en problem stilling også.
I følge Luthersk Missions egen hjemme side er deres formål at frelse andre, så jeg kan godt frygte hvordan de behandler mig når de finder ud af at jeg er gammel troende.
Det er mit indtryk, at alle de genbrugsbutikker, som har en religiøs baggrund (undskyld min dårlige formulering), de har et formål.
Men samtidig er det mit indtryk, at de mennesker, der lægger et stykke frivilligt arbejde i butikkerne blot set det som beskæftigelse og samvær med andre mennesker, og ikke som noget religiøst.

Du befinder dig i en kamp med det sociale system, og her er mit bedste råd til dig, at du bør vælge dine kampe med omhu.

Min anbefaling er, at du lader være med, at gå ind i en diskussion om hvorvidt praktikstedets holdninger passer med dine egne.

Du bør udelukkende koncentrere dig om hvorvidt du helbredsmæssigt kan holde til opgaven.

Hvis din psykolog skriver, at du ikke kan tåle al den kontakt med fremmede mennesker, som der vil være i en forretning, så bør du klage over, at dine skånehensyn ikke respekteres.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2014, 13:57   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg var engang i praktik i en genbrugs foretning, de var nu ikke kristen bare en masse menesker der arbejde friviligt, syntes det var rigtigt hygeligt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2014, 15:49   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Uanset hvor man kommer i praktik, støtter man jo nogen gratis.

Men omvendt, hvis man ønsker at støtte noget bestemt med sin praktik, må man selv ud og finde stedet.

Så længe man ikke finder noget selv, må reglen være at man er der hvor kommunen har tildelt.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2014, 15:49   #10
Helle2
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
Helle2 er ny på vejen
Jeg er godt klar over at det ikke er alle genbrugs foretninger der er stærkt religiøse, men tro mig den her er, hvilket de også gør kraftigt opmærksom på både på deres hjemmesidde og ved opslag på butiks vindurende, det er et sted drevet af frivillige fra luthers mission menighed står der.

Der er massere af andre genbrugs butikker i dette område, der hverken er missionerende eller religiøse, og jeg ville ønske at det var en af dem jeg skulle til, så havde det da kun været det at skulle have mennesker tæt på jeg skulle håndtere, og tro mig det er en udfordring i sig selv med voldsomt post traumatisk stress.

Og jeg forstår også godt at i prøver at trøste mig, samtidig med at jeg jo har forstået at det her hænger jeg på, jeg kan kun håbe.

Jeg har truffet den smertelige beslutning at jeg for min sikkerheds skyld bliver nød til at skjule mine religiøse symboler, da jeg er alt for skrøbelig til at kunne klare en bare mild debat om tro.

Og jeg er desværre i den situation at jeg ikke selv har noget at skulle have sagt om hvor og hvordan praktikken skal foregå.

Jeg håber bare jeg kan komme igennem dette her.

Tak for hjælpen

Sidst redigeret af Helle2; 14-09-2014 kl. 18:13.
Helle2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension