K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2014, 22:31   #1
Hmm17
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2014
Indlæg: 13
Styrke: 10
Hmm17 er ny på vejen
Ude af systemet pga manglende lægelig afklaring

Hjælp mig gerne

Min mor har fået at vide hendes ydelse stopper mandag. Lægerne kan ikke finde ud af hvad hun fejler og alt trækker i langdrag- hun venter på indkaldelse til rigshospitalet nu. Der kan gå op til et år før hun kommer der til. Først var hun sygemeldt 52 uger. Dernæst revalidering - hun kunne slet ikke følge planen. Hun kan maks klare 4-5 timer om ugen. Nu stopper de ydelsen. Hun ryger under den gamle ordning da sygedagpengene jo er stoppet før 1/7 2014 ikke?(da hun overgik til revalidering) Hvilke muligheder har hun? Hun ejer hus så hun kan ikke komme på kontanthjælp.
Der er noget der hedder Resourceforløb men kan hun komme i den kategori? Eller Jobafklaring? Hendes problem er vel i bund og grund at lægerne ikke kan snøvle sig sammen og der er uendelige ventetider - det bliver så hendes problem, da de så ikke kan sige hendes muligheder er udtømte.
Please sig til hvis i har noget at bidrage med!!!
Hmm17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2014, 09:26   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hun skal søge kontanthjælp, og huset har ingen betydning for dette, når hun bor der!

Der skal tages stilling for anden forsørgelse, og/eller tiltag når revalidering stopper. Hun kan nok IKKE komme tilbage på sygedagpenge.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2014, 17:38   #3
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,

Har i klage over stop af sygedagpenge?

Når man venter på lægelige behandling og så har i bevis på det, så er det en af de forlængelse muligheder for videre udbetaling af sygedagpenge.

Er sygedagpenge stoppet før 1 juli, men hun var stadigvæk under revalidering så det vil siger at din mor var under afklaring af arbejdsevne/ funktionsevne.

Har i en sådan skriftilig vurdering?

Hvis ja hvad står der.

Så skulle kommunen før stop af sygedagpenge vurdere videre forløb, dvs.din mor,s sag skulle fremsattes for rehabiliteringsteamet. Det er kun rehabiliteringsteamet som indstiller eller ej til fleksjob, førtidspension, ressourceforløb osv.

Det er ifl.lov og Bek 1418 fra 12 dec. 2012.

Læser det og bliver mere klog på din mor,s muligheder.

M.v.h.eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2014, 09:32   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at søge kontanthjælp, men at et ikke betyder noget, om man bor i sit hus, er nu da godt nok en ny udlægning. Men prøv, så I kan få vægtet sagen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2014, 10:53   #5
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Jeg bor også i hus, jeg kunne ikke få kontanthjælp...
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2014, 00:09   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg bor også i hus, og fik kontanthjælp i 6.5 år.

Ægtefælle indkomst har betydning, ejerbolig har INGEN betydning, når man bor der!

Dog kan andre værdier, såsom sommerhus, altså bolig nr 2 og/eller værdi i bil oa.

Mumrik; du har IKKE fået afslag pga ejerbolig, medmindre du har været udsat for alvorlige sagsbehandlingsfejl!
(Jeg kan se at du er gift i anden tråd, hvilket nok er den egentlige forklaring).

Det er meget vigtigt at man ikke rådgiver andre brugere med forkerte oplysninger, som i dette tilfælde måske kunne afholde, nogle brugere for at søge, og deraf stor indkomststab, som følge!

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 16-09-2014 kl. 00:19.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2014, 06:20   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Normalt ses der bort fra formue når man bor i eget hus, medmindre der er betydelig friværdi og det vurderes at man vil kunne betale afdragene efter optagelse af nyt lån

Se mere her; http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...p-og-ejerbolig
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2014, 00:05   #8
Hmm17
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2014
Indlæg: 13
Styrke: 10
Hmm17 er ny på vejen
Tak for svarene alle sammen - troede ikke man kunne få kontanthjælp når man ejer bolig. Hendes problem er så lidt at hendes pensions opsparing er to huse ud over hendes egen (fik hun ved skilsmissen). Så lidt øv. Som jeg har forstået det så kan man vel ikke blive udredt ved kommunen i forhold til rehabiliteringteam når man ikke er lægeligt udredt i forhold til kronisk sygdom? Har selv li sidste uge fået fleks pga kronisk migræne og det var kun fordi det var kronisk de kunne give mig det. Hun er jo ikke engang afklaret lægeligt pga lange ventetider. Som jeg har læst mig frem til så ryger hun ikke under de nye forlængelsesmuligheder da hendes 52 uger på sygedagpenge var opbrugt før 1/7 2014. Eller nogen der kender til andre muligheder eller erfaringer med at folk fra 'før' ny reform alligevel er blevet hjulpet med de nye regler?
Hmm17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2014, 07:30   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej desværre er der kun kh og med 2 huse i baglommmen har du helt ret i hun ikke ville kunne få noget, hvis anken af hendes sygepenge bliver positiv vil hun få med tilbage virkende kraft men det er en lille trøst fordi der er et års ventetid og man ikke kender udfaldet
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2014, 10:09   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er ikke kun et spørgsmål om at vente på lægelig behandling.
"Hvis du er under eller venter på lægebehandling. Forlængelsen kan være op til 134 uger, hvis den lægelige vurdering er, at du vil blive arbejdsdygtig inden for perioden. Ventetid på behandling på sygehuse tæller ikke med i de 134 uger."
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension