K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2014, 11:17   #31
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ikke mindst for din egen skyld vil det være en fordel at acceptere spillereglerne for en fpansøgning efyer §17.2 på det foreliggende dokumentationsgrundlag. Ellers kan du få et meget mudret billede af det, du håber.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2014, 11:23   #32
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Gisne.
Citat. "Ingen muligheder for bedring af funktionsevne ved yderligere behandling" er det tætteste, vi kommer.
Det er udviklingsmuligheder, de hænger hatten på, men har svært ved at se hvor.
Kan godt forstå at du selv ikke kan se hvor, men desværre er det bare sådan idag at når der ikke er dokumenteret fx gennem et ressourceforløb el. Via speciallægepapirer at der ingen udviklingsmuligheder er, så tror jeg ikke at du kommer videre.

I min kommune er det ihvertfald det ord som idag er udslagsgivende og ikke varig, stationær, ingen behandlingsmuligheder, ingen bedring m.v

Krydser fingere for at du kommer godt i mål, men realistisk set, bliver det svært efter den nye lov, før de har prøvet om der kan være udviklingsmuligheder.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2014, 12:03   #33
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
DE ved ikke, hvor udviklingsmulighederne er i forhold til arbejdsmarkedet. De er rådvilde.

Det er formuleret sådan, at AS er en udviklingsforstyrrelse, som er stationær og at funktionsevnen ikke kan forbedres. Det er jo sådan set det samme.

Sidst redigeret af mukke; 12-09-2014 kl. 13:16.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2014, 11:05   #34
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Så skal jeg også i runde 2, ligesom Eln, - angiveligt på grund af forsinket lægestatus.
Møde med rehab team 7/10.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2014, 14:31   #35
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej mukke,

I min arbejdsvurdering fra REVA stårder:
" det vurderes ikke realistisk at mentor eller personlig assistent vil kunne øge x arbejdsevne,da der er den daglig smerterbelastning og udtrætning der begrænser hendes funktionsevne.

Det vurderes ikke muligt at pege på hjælpeforanstaltninger ellerkompenserende strategier, der vil kunne øge arbejdsevne. Det vurderes ej heller muligt, atxvil kunne opkvalificeres viaboliguddannelse, eller sidemandsoplæring, til anden arbejdsfunktion pga.den varig og nedsatkoncentration og udholdenhed."

Egen læge skriver til kommunen: " ikke til rådighed på arbejdsmarked, hun er gennem undersøgt og vurderet..."

Psykiater overlægeskriver:

" pt. Har varig kronisk smertertilstand, som også gør at hun kemisk reagere med hvad der svarer til et PTSD og dermed personlighedsændringer, således at hun er varig i enhver henseende uarbejdsdygtig, og der er ingen grund til at sende hende igennem et nyt hækkeløb af den ene eller den anden slags undersøgelse eller noget, hun er simpelthen ikke til rådighed for arbejdsmarkedet. såenkelt er det..."

Kommunen selv skrive i opfyldningsplan:

" udfra dit forløb på RCN på den interne værkstedsfag samt lægelige oplysninger, vurderes ikke længere realistisk at du kan blive selvforsøgende i ansættelse på arbejdsmarkedet på ordinære vilkår, pga.fysiske og psykiske udfordringer..."

Jeg kan blive ved med at skrive til dig hvad i min attester og dokumenter er skriver.

Men i rehabiliteringsteamets møde i går vil de snakke kun om ressourceforløb.

Jeg har spurgt dem hvad er mening med at sende mig på resourcerforløb således er dokumentation kanter at min arbejdsevne kan ikke udvikles.

De svarede ikke.

Så nu skal jeg igen møde pensionsnævnet og håber jeg stadigvæk at der er nogle mennesker som har styr på lovgivning, ellers det er ikkeanden end at klage over afgørelser.

Men jeg vil fortælle det er meget svært. Meget mega svært.

Tror på dig selv og det lige meget hvad de forslage eller hvad de vil sige under mødet, hold fokus på din mål. Førtidspension og ikke anden.

M.v.h. Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2014, 16:32   #36
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Næh, det var ikke 2. ombæring, men bare fortsættelsen på reva-mødet.
Nu skal jeg til at forsvare mig med næb og kløer imod yderligere "afprøvning" af stående funktion, da jeg allerede har fået skader på fødderne af arbejdsprøvninger (kan ikke tåle så meget) og afprøvninger i miljøer med mange stemmer. Det klaprer og hvisler og gør ondt i ørerne ved høje stemmer, toner osv. Jeg overreagerer på lyd, og sådan har det altid været.

Ved ikke, hvad jeg skal sige til dem. Jeg er RÆD for, hvad de kaster mig ud i.

Jeg tror ikke længere på en positiv udgang for mig selv, men sætter pris på, at sagsbehandleren i Den Sociale Retshjælp vil køre min sag som præcedens-sag.
På den måde er jeg i det mindste med til at kaste lys over urimelighederne.

Sidst redigeret af mukke; 16-09-2014 kl. 16:35.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2014, 17:20   #37
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Smile

Hej Mukke,

Du har en møde d. 7-10, som jeg du har skriver.

Jeg forslaget til dig at kontakte din egen læge og få en snak med.

Viser alle de dokumenter som du har ang. Arbejdsevne, funktionsevne, andres læge attester til din egen læge.

Formulere dig frem for egen læge luge præcis som du skriver her ind på k 10.

At du er kort helt ned af alt det forløb i kommunen, at du har det meget svært med at gennemgå et nyt arbejdsprøvning både fysisk og psykisk.

Få din egen læge at skrive til rehabiliteringsteamet direkte og uden fortolkninger at du er ikke længere til rådighed på arbejdsmarked på grund af varig og stationere sygdomme og din arbejdsevne samt funktionsevne er så nedsat til det ubetydelig uden muligheder til forbedring.

Hvis egen læge acceptere at skrive det så har du ikke anden at forsat snakke med rehabiliteringsteamet kun om det problem og ikke anden.

Fortaler til dem hvorfor har du søgt førtidspension hvad er motivet for det.

Husk de er interesseret kun i arbejdsevne og funktionsevne.

Lade være med at gennemgå alle de diagnose, de kan lave om på fordi du kommer ind på en ukendt områder og faktisk spille tiden med det.

Det synes jeg at du gå til egen læge med det sammen og alvorligt beskriver det til ham.

Det er det jeg vil selv laver hvis jeg var dig.

Held og lykke. M.v.h. Eln,
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2014, 18:09   #38
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak skal du have. Jeg skal til lægen imorgen, men ved ikke lige, hvad han vil. Det er en ny en, der vil lære mig at kende. Lige nu ved jeg ikke, men jeg skal huske på dine ord.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 15:23   #39
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Eln Se meddelelser
At du er kort helt ned af alt det forløb i kommunen, at du har det meget svært med at gennemgå et nyt arbejdsprøvning både fysisk og psykisk.

Få din egen læge at skrive til rehabiliteringsteamet direkte og uden fortolkninger at du er ikke længere til rådighed på arbejdsmarked på grund af varig og stationere sygdomme og din arbejdsevne samt funktionsevne er så nedsat til det ubetydelig uden muligheder til forbedring.
Nej, sagde han. Man kan kun henvende sig vi skemaer, som kommunen selv sender.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 15:26   #40
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej mukke,

Så han synes heller ikke at din situation er så alvorlig eller hvorfor vil han ikke støtte dig?

P.s.

Det med skemaer det er ikke rigtigt. Hvis egen læge synes at pt. Er eller har alvorlig sygdom så kan kontakte kommunen.

Det har min egen læge gjørt.

Har kontaktet telefonisk sb.og samtidig har skrevet til Rehab.teamet.

Eln.
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension