K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2014, 18:21   #1
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
special læge

hej derude..

har i dag været til smertelæge-klinik i 3 omgang..

1 gang gik jeg der 1 år og så 2 gange 6 mdr..

vi har prøvet alt,..mht akkupunktur- tens-mv.piller - smertestillende

i dag da vi kom var ideen en læge på odense sygehus der skulle operere en ledning ind i skulder m.batteri tilhørende..der kan styre og regulere smerter..
jeg har skrækkelige nervesmerter gennem 8 år og spiser stærke piller..

ville høre om nogen kender metoden og lægen..Han var tysker og hjælper også ryg patienter..navnet skulle være noget i retnin g af Christian scherning..sikkert ikke korrekt stavet.men jeg har ikke kunne finde ham på nettet..

jeg synes det hele lyder fornuftig - bare det at slippe for alle de piller - bivirkninger og få bedre livskvalitet...


stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2014, 19:11   #2
Lotus1981
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2014
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 40
Styrke: 11
Lotus1981 er ny på vejen
Jeg har været inde forbi ham og han er utrolig flink og venlig. Jeg har lånt et tens apparat med hjem, og skal ind igen til næste år, da jeg lige skal have udredt min hoftedysplasi først. Mine smerter starter ved mine tæer og går op til knæet på venstre ben, og han sagde allerede til at starte med at chancen for at blive smertefri ved at opererer ind i ryggen er lille fordi mine smerter er i et ydre område. Chancen for at det virker er større jo tættere på torso. Men igen utrolig flink og han tror på de usynlige smerter ��
Lotus1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2014, 22:50   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
lotus1981


tak for svaret..det er super brugbar andre ved ´noget..

jeg har selv købt en tens- ikke verdens dyreste..men mit er arm-hånd-minus fingre..virker tens så på dig .men mener også smertelægen nævnte ben..

så det med smertefri kommer an på hvor ens smerter sidder..præcis..
han sagde kun han havde snakket med odense imorges og det kunne være en fin løsning for mig..efter rigtig mange besøg kender lægen mig og jeg stoler på ham..ikke at det ikke er mig der bestemmer og man skal tænke sig om.

haN nævnede dog også der var en del undersøgelser inden..men nu jeg havde en tens vidste han ik lige hvordan..men de skulle måle..

men At det er en flink og rar læge er guld værd..om det også virker iforhold til fantom smerter må han også have en ide om..

hvor mange gange har du været der - og over hvor længe hvis jeg må spørge..
jeg vil gribe det nærmeste strå-hvis du forstår- gør du sikkert..efter utallige special læger- smertelæger - ergoteraputer 2 år - morfin-metadon -plus andre smertestillende-bivirkninger..har jeg et håb om det bare kunne hjælpe lidt..og kunne droppe nogle piller..

vil du stave hans navn for mig..


stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2014, 00:30   #4
Lotus1981
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2014
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 40
Styrke: 11
Lotus1981 er ny på vejen
Indtil videre har jeg kun været der en gang, der var ca 4 mdr ventetid, og min næste tid er i august 2015. Men det er fordi der skal være 100% styr på min hofte, før han vil tage en beslutning om hvad der skal ske.
Tensmaskinen virker kun så længe jeg har den tilsluttet, lige så snart jeg slukker så er smerterne der igen. Men så længe den er tilsluttet kan jeg faktisk føre en samtale og huske den, hvilket jeg ellers har problemer med, så den virker på mig.
Desværre ved jeg intet om fantomsmerter og om det virker der. Jeg lider af crps eller refleksdystrofi som det også kaldes.

Og jo jeg forstår udmærket hvad du mener med at gribe det nærmeste strå �� jeg er villig til at prøve alt, hvis der bare er en lille lindring. Jeg tåler desværre ikke medicin i så store doser som det kræver at holde smerterne nede, så min måde at holde smerterne på afstand er total plat sort humor, og musik, og det går for det meste ��
Hans navn er Christian Scherer fra Eses-enheden.
Lotus1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2014, 00:56   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Ja jeg fik at vide imorges-at han havde sagt til smertelæge ca 3 mdr ventetid...

Men hvad gør det når man har haft smerter i laaangtid - kender du sikkert lotus1981.

Så venter jeg gerne..også længere - bare der MÅSKE er håb...

Tens maskinen tager måske 5 procent af mine smerter og virker lidt efter ..men jeg kan jo ikke sidde med den hele tiden...

Så du skulle prøve den af tens og komme igen i aug næste år...det er langtid.

Jeg forventer ingen ting,,håber dog..og at du kan se lille fremskridt må være lettende...trods alt..

Jeg tåler alle stærke piller - men drøjer med træthed - koncentrations besvær.vand i krop - hukommelse mv..alle de ting DRØMMER jeg om at slippe for..

Men tror vi er heldige bare at komme ind til ham lægen ...jeg er dybt taknemmelig for smertelægens hjælp .

Tak Lotus for du fortæller det ...

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2014, 01:37   #6
Lotus1981
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2014
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 40
Styrke: 11
Lotus1981 er ny på vejen
5 % det er dælme ikke meget, jeg håber virkelig han kan hjælpe dig. Ja jeg kender også alt for godt til træthed, hukommelses og koncentrationsbesvær brandvarmt ben og rødt eller isende koldt og blåt. Vand i benet og lortet skæller værre end en død fisk. 2-3 timers søvn i døgnet. Og selvfølgelig de forbandet smerter konstant.

Min smertelæge sagde også til mig da han henviste mig til neuro, du skal ikke tro på mirakler..... Men hver gang jeg prøver noget så håber jeg på et lille mirakel ��
Og ja 3 måneder er ikke lang tid, men alligevel hvis det nu virker så kunne det være rart at finde ud af det dagen efter henvisningen ��

Grunden til at der går så lang tid inden jeg skal ind igen, det er at jeg har fået konstateret hoftedysplasi, så hvis jeg skal ind og opereres så skal jeg også lige igennem genoptræning, inden der skal tages stilling til om jeg skal have en elektrode.
Lotus1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2014, 12:02   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
lotus1981

tak for svaret...

ja en hel nats søvn er en drøm..noget jeg ikke har prøvet siden ulykken..søvnmønstret er ændret total..sover lidt-ser lidt tv-computer..sover lidt osv..sådan går de fleste nætter..det kender du garanteret alt til

jeg har dog sovepiller i nød-men tager kun meget få pr år..hvis vi skal noget specielt..jeg orker ikke alle de piller..men jeg har dem..

og ja 3 mdr måtte gerner være i morgen ..men kan det hjælpe bar en mikro del,- venter jeg gerne..nu har jeg haft det sådan i 8 år..så hvAD ER 3 mdr..

jeg håber du vil skrive og fortælle i aug.hvordan det er gået i odense..

jeg skal også nok skrive n¨år der sker noget..

Håber hvis der er andre der kender metoden at i vil skrive jeres erfaringer..

det betyder meget at høre fra andre


stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2014, 19:45   #8
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Hvad er en Tens??

Undskyld men jeg har ikke hørt om Tens før.Måske kunne en af jer fortælle lidt om hvad det er og hvordan det bruges.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2014, 20:30   #9
Lotus1981
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2014
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 40
Styrke: 11
Lotus1981 er ny på vejen
Stribe jeg blev ringet op af neuro i torsdags at de havde lavet en fejl med datoen, så istedet for at jeg skulle ind i august, så skal jeg derind i okt år. Det bliver hos en som hedder Christina, så det bliver spændende at høre hvad hun vil gøre med mig.

Kisser1 tens er et stimulations apparat. Der bliver sat små klister dutter på det ramte område. De bliver tilsluttet lidt ledninger som så igen bliver tilsluttet et lille stødapparat, det giver så stød, altså små stød ikke ubehageligt. Det går ind og forstyrrer smertesignalerne, så smerterne ikke føles så voldsomme. Tens apparatet som vi låner fra neuro er med henblik på om at skulle have opereret et ind, hvis der er god effekt. Du kan også bruge et tens apparat til massage til ømme muskler. Nogle er så udviklet at der også er træningsprogrammer i, så du kan ligge på sofaen og tabe dig.
Håber det giver lidt mening ellers må du spørge igen.
Lotus1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension