K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2014, 16:59   #11
LOS
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 94
Styrke: 13
LOS er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af henrikb Se meddelelser
Uanset hvilket land man vælger at flytte til så er første udgift altid en syge og ulykkesforsikring og disse gælder for service på privathospitaler tager du Indien så er deres privat hospitaler fuldt ud på højde med Thailands privat hospitaler, hvilket i øvrigt er langt bedre end danske hospitaler.

Fordelen ved at vælge indien er at det er tættere på Thailand og der er langt mindre stats kontrol med hensyn til om du er der eller ej



Du skal ud af landet hver 6 måned MEN ikke til Danmark det er bare at flyve til Thailand og søge nyt visum via den indiske ambasade
Desuden så hvis du helst vil være i Thailand så kommer du jo ikke til at være i indien i mere end 6 måneder ad gangen
tager du Indien så er deres privat hospitaler fuldt ud på højde med Thailands privat hospitaler,

Og det ved du ?
__________________
Førtidspensionist pr 01.01.2012
LOS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2014, 21:39   #12
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Du behøver ikke være ude af indien 2 mnd pr år længere. Den regel er fjernet for et stykke tid tilbage.
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2014, 10:51   #13
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Ja det ved jeg
Jeg har prøvet et par i Thailand pga nyresten og et brækket ben og pga mine forretninger i Indien været og besøge andre som var indlagt der


Citat:
Oprindeligt indsendt af LOS Se meddelelser
tager du Indien så er deres privat hospitaler fuldt ud på højde med Thailands privat hospitaler,

Og det ved du ?
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2014, 12:42   #14
udenlandsdansk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
udenlandsdansk er ny på vejen
Henrikb har fuldstaendigt ret...

Er selv boende i udlandet paa fp. (3 aar nu) saa kender alt til sygehusene sygeforsikringer og regler, F.eks hvilket lande du maa tage din fp. med til osv.

Hvis nogen vil vide noget ang. flytning til udlandet saa vil jeg med min viden gerne besvare jeres sporgsmaal saa godt jeg kan...

For tro mig der er mange fejl man kan lave, og det koster tit mange penge og spekulationer desvaerre......

Mvh.
udenlandsdansk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2014, 19:27   #15
UK82
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
UK82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af udenlandsdansk Se meddelelser
Henrikb har fuldstaendigt ret...

Er selv boende i udlandet paa fp. (3 aar nu) saa kender alt til sygehusene sygeforsikringer og regler, F.eks hvilket lande du maa tage din fp. med til osv.

Hvis nogen vil vide noget ang. flytning til udlandet saa vil jeg med min viden gerne besvare jeres sporgsmaal saa godt jeg kan...

For tro mig der er mange fejl man kan lave, og det koster tit mange penge og spekulationer desvaerre......

Mvh.
Hej.
Faldt lige over dit indlæg.
Jeg bor pt i England (på 9. år), men overvejer at flytte til et land uden særlige aftaler med Danmark. Der står på borger.dk, at jeg ikke vil kunne få mine tillæg med, men det må betyde, jeg kan få grundbeløbet udbetalt, ikke sandt?
Har aldrig boet uden for EU, så er lidt lost på dette område.

Jeg fik tilkendt fp marts 2002, så hører til de gamle regler.

På forhånd tak for svar
UK82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2014, 20:47   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er korrekt forstået @UK82....det er kun de tillæg som der står på borger.dk som du ikke vil kunne tage med...

De piller ikke ved grundbeløbet...uanset hvor du flytter hen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2014, 21:20   #17
UK82
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
UK82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er korrekt forstået @UK82....det er kun de tillæg som der står på borger.dk som du ikke vil kunne tage med...

De piller ikke ved grundbeløbet...uanset hvor du flytter hen...
Tusinde tak for hurtigt svar - det gør det lidt nemmere at lægge et eventuelt budget for en flytning
UK82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2015, 00:36   #18
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Ved godt dette er en gammel tråd, men det gør den ikke mindre interessant.
Jeg tænkte på hvis man som folkepensionist eller førtidspensionist (ny ordning) ville kunne flytte til feks tyrkiet og slippe for Dansk skat ?..
Faldt over en artikel der sagde at det er Tyrkiet der har hele beskatningen af ens Danske pension, og den ikke bliver rørt overhoved her i DK.
Tyrkiet har en regel der siger de ikke rør ved statspensioner hvis du ikke har noget extra = for fattige pensionister kan man komme ti at stå ret godt i det økonomisk, ved at flytte til Tyrkiet..

Eller er dette helt forkert..
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2015, 09:20   #19
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Jeg ved der er nogen der flyttet til Tyrkiet og blevet skattefrie så det har før været en mulighed som førtidspensionist på 2003 ordning at få hele pensionen med der skattefrit...

De gamle førtidspensionister og folkepensionister har hele tiden kun fået grundbeløbet med... så tvivler på det er nogen guldgrube selvom det er skattefrit...

For et par år siden blev reglerne så lavet om for førtidspensionister på 2003 ordning... det vi kalder den nye ordning.. der bliver trukket et beløb i pensionen svarende til det pensionstillæg på den gamle ordning... så man får altså ikke hele sin pension med mere...

Så selvom man med besvær kan opnå at blive skattefri i Tyrkiet... så er det næppe noget der giver flere penge i kassen... men en kompensation for det man mister i udbetaling ved at flytte til et ikke EU land...



Men helt sikkert at det var godt at flytte til Tyrkiet da man fik hele sin førtidspension med og fik den gjort skattefri
Men er slut nu... og for dem det lykkedes for slutter det igen når de bliver folkepensionister... for så går de ned på folkepensionens grundbeløb...



....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension