K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2014, 21:31   #31
Mette B
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
Mette B er ny på vejen
Jeg har ikke indtryk af, at min kommune nogensinde har mistænkt mig for pjæk, snyd eller u-samarbejdsvilje.
Det er min 2. arbejdsprøvning og lidt "svie til egen røv", da jeg gjorde mig for umage og var for pligtopfyldende sidste gang.
Jeg er virkelig i PANIK over at skulle af sted på tirsdag, onsdag og fredag....
Øv.
Mette B er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2014, 22:20   #32
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu kan der selvfølgelig være tilfælde hvor folk bare bliver nødt til at blive hjemme...

Men man bør hvis man overhovedet kan....komme afsted hver dag...også selv om man må gå hjem med det samme...

Man behøver ikke gå hen over det punkt hvor man bare vil få det værre helbredsmæssigt....men bare møde op og fortælle at man har det så dårligt at man bliver nødt til at gå hjem igen...

For selv om de ikke mistænker en....ja så SKAL de have en ordentlig måling på ens arbejdsevne....da de ellers ikke kan komme videre med ens sag...

Kan de ikke måle ens arbejdsevne ja så vil de sætte en i en ny arbejdsprøvning...medmindre det vil væsentlig forværre ens helbred..

Det forudsætter selvfølgelig at man overhovedet kan komme afsted...

Har man det så slemt at man simpelthen ikke kan komme afsted....ja så bør man have sin læge med på ens side....så denne kan skrive i sagen at det vil væsentligt forværre ens helbred hvis de tvinger en afsted...

Man skal lige huske at kommunen skal kunne dokumentere alt i en sag før de kan træffe en afgørelse om evt fleksjob, førtidspension osv...

Så hvis du virkelig ikke kan komme afsted....så få fat på din læge og få forklaret tingene så lægen kan bakke dig op...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2014, 10:40   #33
Mette B
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
Mette B er ny på vejen
1000 tak!

Min læge har sagt hun vil skrive (LÆ65?) til jobcentret, hvor lagt hun er nået, ved jeg ikke. Har heldigvis hendes opbakning.
Mette B er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2014, 07:45   #34
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
Mette B skrev:
"Jeg har ikke indtryk af, at min kommune nogensinde har mistænkt mig for pjæk, snyd eller u-samarbejdsvilje.
Det er min 2. arbejdsprøvning og lidt "svie til egen røv", da jeg gjorde mig for umage og var for pligtopfyldende sidste gang.
Jeg er virkelig i PANIK over at skulle af sted på tirsdag, onsdag og fredag....
Øv."


Jeg kan også anbefale, og det anbefaler jeg altid mine borgere til, er at skrive en dagbog.. delt i 3 små punkter..

Dato

Hvordan har du det den dag

Eks. I dag vågnede jeg med store smerter, og havde stort besvær med (gøremål)

Arbejde Samlet

Eks. Jeg kunne i dag arbejde 1.5 time, før mine hænder gjorde for ondt, og jeg følte mig nødsaget til at stoppe.

Hjemme

Eks. Jeg måtte i dag sove 2 timer da jeg kom hjem, da smerterne har gjort at jeg er meget træt. Mine hænder kunne ikke mere den dag, så min mand måtte stå for aftensmad.

--------------------------

Bare sådanne små ting, men det giver et godt helhedsbillede, som giver et godt indtryk af hvad arbejde gør ved dig og hvad det har gjort ved resten af din dag.

Og en sidste ting, husk ALTID kun at give dig 100% hverken mere eller mindre, da det kun er dig selv det går ud over. Giver du dig 100.5% så er det jo det vi går ud fra du magter. Så vær meget ærlig om din krop, og lyt til den.

Håber det giver mening.
__________________
Socialrådgiver
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2014, 00:04   #35
Mette B
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
Mette B er ny på vejen
Mange tak for det tip.

Jeg skriver dagbog nu, men kan se, at den skal udvides med et par punkter.

Mette B er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension