K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2014, 14:06   #21
Mette B
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
Mette B er ny på vejen
Min sagsbehandler virker i sandhed ikke for skarp, den ros skal hun have.

Jeg skal ringe til lægen mandag formiddag.
Skal jeg decideret bede hende søge for mig? (udfylde LÆ165)
Lægen læste på det mens jeg sad der. Jeg sagde, at det vist nok var noget nyt fra juli 2014, hvilket hun undrede sig over, da de altid plejede at få besked når der var ændringer. Hun ville undersøge det nærmere.

Skal det være §17 eller §18?

TAK
Mette B er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2014, 15:44   #22
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, ......

Kære Mette B.

Din praktiserende læge kan ikke søge førtidspension for dig eller andre.

Din praktiserende læge, kan som den eneste:

"godt vurdere, at kommunen burde undersøge, om patienten kan være berettiget til førtidspension. Det kan være situationen med en meget svag patient med alvorlige helbredsforhold, der nedsætter funktionsevnen ganske betydeligt. Her kan lægen, med patientens samtykke, henlede kommunens opmærksomhed på patientens behov i formularen LÆ 165 – Forslag om socialmedicinsk sagsbehandling. Det kan særligt anføres, at lægen, med patientens samtykke, ønsker information om kommunens videre skridt i sagen. Formularen bliver på den måde en sagsakt, som kommunen skal handle på."

Ref.:
https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

Patienten/du kan søge førtidspension iht §17, på det foreliggende grundlag hvor al videre indhentelse af oplysninger, Statuserklæringer, Speciallægeerklæringer stopper. Kommunen skal inden for 3 måneder udmelde en afgørelse. Hvis de fastholde et afslag kan du anke inden 28 dage på minuttet og hvor kommunen inden 4 uger skal sende den til en uvildig indstands Ankestyrelsen for en revurdering.

Ved Ankestyrelsen findes der ingen sagsbehandlingsfrist som skal efterlevet. De har servicefrister, som embedsmænd selv fastsætter, alt efter hvor travlt de har.

Jeg ville gøre din praktiserende læge opmærksom, at denne har mulighed for at foreslå en "socialmedicinsk sagsbehandling" som i dit tilfælde kan være førtidspension, hvis din praktiserende læger er af den mening, som hun tidligere verbalt har givet udtryk for.

Vi skal forstå hvorfor lægeerklæringer speciallægeerklæringer giver problemer for patienten/borgeren.

Der er fordi lægerne ofte udtaler sig i vage vendinger, som kommunens sagsbehandler vurderer til kommunens fordel, aldrig til patientens fordel.

Det forsøges ændres ved LÆ 165, som skulle være udsendt til alle praktiserende læger, som har pligt til at bruge LÆ 165, uden honorar.

Sagsbehandler.

Denne er naturligvis sød, rar og empatisk, at være sammen med, men.....

... efter min mening er det utilstedeligt, hvis det er korrekt refereret omkring mulighed for at søge førtidspension.

Det gjorde min tidligere første sagsbehandler også, inden at jeg var helt inde af hendes dør. Døren var ikke åbnet helt, før hun sagde til mig: "Der er desværre ikke belæg for at søge førtidspension, overhovedet i dit tilfælde"

Således faldt ordene fra en socialrådgiver der stod bag sin stol, med min telefontykke journal, under armen.

Jeg lod som om jeg ikke hørte, hvad hun sagde og gik ind og satte mig i en stol. Svedende, med krykker og med store smerter og netop i gang med en optrapning af stærk ny medicin, som min smerteklinik var i gang med.

Sagsbehandleren og jeg fik et udmærket forhold til hinanden da hun instinktivt fornemme, at hun sad over for en patient/borger der vidste mindst lige så meget om social lovgivning, som hende selv.

Videre oplyste hun, at når jeg nu alligevel var kommet, så kunne vi lige tage en samtale sammen.

Ca 10 minutter inde i samtalen, udbrød hun: "Jamen, nu er du jo oppe på mindst 50% uarbejdsdygtighed, det er frygteligt"

4 døgn efter modtog jeg en 8 sider rapport, hvor sagsbehandleren indstillede mig til førtidspension, som senere udviklede sig til højeste førtidspension iht regler før 2003, hvor der ikke var arbejdsevne tilbage 100%.

Tro mig, mange påstår, at tidligere, fik man smidt en førtidspension i nakken, men dette er også bare påstande fra mennesker, som ikke ved hvad de har med at gøre.

Derfor er jeg af den mening, at din sagsbehandler er et dejligt menneske, men det er stadig utilstedeligt, at sagsbehandlere begynder at gøre deres klienter bekymrede med usaglige kommentarer, som der ikke er belæg for.

Slut prut finale og er ikke til diskussion med mig.

Du skal øve dig i, at forstå helheden i den nye førtidspensionslovgivning.

Du skal mentalt være bevidst om, at Ankestyrelsen har udsendt Principafgørelse, som tillader kommunernes sagsbehandlere, at bevilge fleksjob til meget syge borgere, ned til 900 sekunder om ugen, imod deres vilje.

En Principafgørelse findes der ingen klagemuligheder over for, kun en lovændring kan ændre en Principafgørelse.

Folketingspolitikerne, læs regeringen, ønsker ikke at borgerne bevilges førtidspension, derfor passer det dem særdeles godt med fleksjob ned til 900 sekunder om ugen.

Trods enkelte af disse folketingspolitikere i TV påstår, at det var ikke det vi aftale da vi lavede loven. Det må vi gøre noget ved!

Læs og bekræft hvad politikeren udtaler i # 11
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30224&page=2

Men kan du hører eller dokumenterer at regeringens politikere er begyndt at ændre Ankestyrelsens Principafgørelser?

Du vender tilbage, hvis der dukker yderligere spørgsmål op.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 16-08-2014 kl. 15:55.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-08-2014, 10:40   #23
Mette B
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
Mette B er ny på vejen
1000 tak igen!

Jeg læser dit skriv igennem 8 gange igen i morgen tidlig, umiddelbart inden jeg ringer til min læge.

Ved du hvem der betaler førtidspensionen? Jeg tænker på, hvis jeg flytter kommune senere hen (hvilket er mit ønske), "hænger" min nuværende kommune så på udgiften....eller hvordan?
Mette B er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2014, 11:08   #24
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du læser alt her og følger reglerne som DUKH anbefaler

Kære Mette B

http://www.dukh.dk/@@search?Searchab...flytte+kommune

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-09-2014, 13:22   #25
Mette B
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
Mette B er ny på vejen
UPDATE:

Jeg skal starte i min anden arbejdsprøvning på tirsdag. Tre dage om ugen a 2 timer.
Mine fysiske og psykiske reaktioner har overgået noget, jeg aldrig troede jeg skulle komme til at opleve. Har virkelig ramt bunden, hvad smerter og stress angår. Det sitrer i min hjerne, så jeg er bekymret for en hjerneblødning eller noget andet livsfarligt.
Jeg udskyder "problemet" med arbejdsprøvningen, men kan mærke angsten vokser. Aner simpelthen ikke hvordan jeg skal klare det.
Mette B er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2014, 08:00   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du SKAL/bør gå hjem, INEDEN du bliver overanstrengt.

Husk det IKKE er en udholdenhedsprøve, ej heller SKAL du overholden timeantal, hvis det går ud over dit helbred.

Du skal dog helst møde op hver dag, selvom du evt går hjem med det samme.

Og brug lægen hvis du bliver overanstrengt.

VH POPiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2014, 13:29   #27
Mette B
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
Mette B er ny på vejen
Tak for svar.

Hvorfor er det så vigtigt at møde op?
For mig er det næsten den største udfordring, at skulle af sted, huske det, holde tiden osv. Det kører rundt alt sammen, jeg glemmer eller tager for meget/lidt medicin, glemmer aftaler, sover endnu dårligere og alt muligt andet rod.
Hilsen fra
Mette
Mette B er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2014, 13:44   #28
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mette B Se meddelelser
Tak for svar.

Hvorfor er det så vigtigt at møde op?
Hilsen fra
Mette

Hej Mette B

Dit spørgsmål er let at svare på....
Hvis du har for mange sygedage i din arbejdsprøvning bliver den erklæret ugyldig og du skal ud i en ny arbejdsprøvning senere. Mød op og fortæl åbent om hvordan landet ligger, således kan stedet ved selvsyn se/høre hvordan det står til og gøre notater herom.

Held og lykke og husk at passe på dig selv
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2014, 16:42   #29
Mette B
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
Mette B er ny på vejen
TAK

Jeg vil gøre hvad jeg kan for at møde op.
Mette B er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2014, 16:14   #30
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det @Moi skriver er helt korrekt....ens arbejdsprøvning vil blive erklæret ugyldig og man skal bare ud i en ny...hvis man har for mange sygedage....og det vil yderligt trække sagen i langdrag..

Samtidig viser du kommunen ved at du møder op hver dag at du virkelig gerne vil...og at du samarbejder...

Det er ret nemt at ringe og melde sig syg....og kommunen kan måske have sine mistanker om at det er "snyd"...AT man måske ikke er syg alligevel...

Det er selvfølgelig ikke sikkert at de tænker sådan i alle tilfælde...men man kan selv fjerne al mistanke på sig ved at møde op hver dag....også selv om man må gå hjem forholdsvis kort tid efter...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension