K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2014, 20:52   #11
Mette B
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
Mette B er ny på vejen
Hold da op...nu begynder panikken for alvor at melde sig! Skyd mig venligst ved daggry, lad mig får det overstået!

Har kopoieret spørgsmålene og svarer med rødt.


Kan du huske hvilken dato du modtog afgørelsen? Nej

Kom den med posten som almindelig post? Ja

Har du stadig konvolutten? Nej

Har du tidligere søgt aktindsigt ved læger, speciallæger, hospital og kommunen? Jeg har en gang fået "en bunke" fra kommunen, vist nok fordi en privat bealt sagbehandler (Lissir Kirk) var inde over.

Er der udarbejdet en rehabiliteringsplan i samarbejde med dig, inden du kom til Rehabiliteringsteamet? Det kan jeg ikke huske, hvorfor?

Du nævner at du er "stationær", hvem skriver det? Mig = ikke nogen (den omformulerer vi)

Har du været i arbejdsprøvning? [COLOR og trods min dagbog står hendes ord til troende="Red"]Ja, for 1½ år siden. Det gik ikke godt, men en sagsbehandler (som rejste umiddelbart efter) havde skrevet forkerte timer[/COLOR]

Under hvilke forhold? Anden aktør eller ??? Hvad betyder det? Forhold/anden aktør?

Hvornår fra - til og hvor mange timer viste arbejdsprøvningen du kunne klare? Der stod lystigt 12 timer, til trods for det var ½ time 3 x ugentligt og at det gik rigtig dårligt

Din sag startede før den 1. juli 2014, jeg går ud fra at der er søgt fleksjob til dig og at det har været formålet med det hele? Der har været tale om flexjob ved det seneste møde d. 14. juli. Men ikke søgt. Jeg + diverse læger skønner jeg har bedst af pension

Hvornår startede den sag?D. 3. oktober 2011 blev jeg sygemeldt

Har lægerne beskrevet nogle skånehensyn i dine journaler? Ja, men jeg husker ikke hvad. Mener min egen læge brugte formulering "ubetydelig arbejdsevne"

Hvad ønsker du, udover ro, fleksjob eller førtidspension? Ro i form af pension.

Hvad har kommunen gjort i din sag for at hjælpe dig med din boligsituation? Absolut intet. Jeg har jo ikke hjemmeboende børn og har ikke råd til en husleje på ressourceydelse

Hvis ikke du har, skal du omgående søge om aktindsigt. Kan man det, hvis man har fået bunken for et års tid siden?

Fra nu af taler du ikke sammen med kommunen, alt foregår skriftligt. Dette er ikke til diskussion. Punktum slut prut finale. Prut, gerne for mig. Men jeg skal til møde på fredag med min sagsbehandler?

Jeg bemærker din afsendelse kommune og hvor du har modtaget behandling etc. Hvilken kommune sagsbehandler din sag? Har du været flytte i sagsperioden? Sorø og nej, jeg har ikke været flyttet (endnu)

Aktindsigt! Klapper hælene sammen og gør honnør!

Hold pinlig orden i disse mange papirer. Læs det hele igennem, stille og roligt, her skal du forstå alt. Det er vigtigt. Hvilke papirer? Sagen?

At søge aktindsigt har omgivelserne 10 kalenderdage til at du skal modtage aktindsigten. En lovbunden frist. Okay

Når du anker en sag, har kommunen 4 uger til at genvurdere, hvis de fastholder deres afgørelse skal de sende sagen videre til Ankestyrelsen, som ikke har nogen lovbunden sagsbehandlingsfrist men udelukkende en servicefrist som pt er ca 10 måneder Tjek

Men husk, at 4 uger er præcis 28 dage, derfor spørger jeg ind til hvornår du har modtaget afgørelsen. Det kan dokumenteres via poststemplet, hvis det findes. Fra den dag, normalt 2 døgn starter din ankefrist. Kan jeg ikke bare gå ud fra brevets datering (17. juli) og få afleveret klagen på torsdag?

En situation kan forlænge en ankefrist, nemlig aktindsigten, hvis ikke de 10 kalenderdage overholdes. Ikke forstået?

Men endnu engang ingen panik! Lidt....

Nu afsender du din anke til kommunen, som det vigtigste. Det gør du i aften.
Senere, efter du har talt med din praktiserende læge, kan det være du har flere klagepunkter som skal tilføjes. Okay

Hvis nu kommunen fastholder sender de sagen til Ankestyrelsen efter 4 uger. Tjek

Her skal du også søge om aktindsigt, udelukkende for at kontrollerer om kommunen har medsendt alle væsentlige korrekte oplysninger videre til Ankestyrelsen. Åh Gud...hvordan det?

Når du har afsendt din anke i aften, så sætter du fødderne op på campingbordet og tænder dig en stor cigar og nyder livet. Det er aldrig for sent at lære at ryge

Nu er du ikke alene mere, men har k10 til at svare dig på alle de spørgsmål som uvægerligt dukker op. Fantastisk - TAK

Hvis du kan nå det, retter du følgende:

"Jeg vil hermed gerne klage over rehabiliteringsteamets indstilling til forlængelse af ressourceforløb ."

dette retter du til følgende:

"Jeg anker hermed afgørelsen om endnu et ressourceforløb og forbeholder mig retten til at indsende yderligere fakta, når samtalen med praktiserende læge er afsluttet" Done

Du skal være dig bevidst om, at din praktiserende læge er en væsentlig spiller i din sociale sag, i modsætning til tidligere, hvor denne var ganske "uvæsentlig" Okay, er det noget nyt? Hun er helt på min side

Inden du sover, skal du lige sætte dig ind i følgende som du bliver hørt i, i morgen tidlig.

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/ Piv....der står "fejl, siden eksisterer ikke"

"Førtidspension

Sidst fagligt opdateret: 04.08.2014"

Bemærk datoen for opdatering, som viser at de nye reformer er trådt i kraft den 1 juli 2014 og reglerne er nye for alle, som er forvirrede. Derfor skal du fremover være aktiv og bruge tid på at lærer spillets regler. Det har jeg bare SÅ forbandet svært ved. Jeg kan ikke holde tråden. Lover at gøre mit bedste!

1000 TAK og godnat!!

Sidst redigeret af Mette B; 12-08-2014 kl. 21:11.
Mette B er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2014, 23:28   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes at det er en umærkede klage, men mangler dog dokumentation fra læge erklæringer og arbejdsprøvning.

En god ide, vil være at lave citater som kan bakke dine udemærked argumenter op!

Kommunerne har det med at bruge argumenter som, "borgeren mener selv" osv. Derfor er det rart at bruge feks lægen til at bakke op, da du jo ikke selv kan diagnostisere eller svare på varighed, fremtid eller andet som vedr. din sygdom.
Har lægen udtalt sig om din afklaring, er det også godt at bruge i citat form.(mangler dette, kan hun evt lave et kort journal notat som du medtager og bruger).

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2014, 00:12   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.737
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Svar på det sidste, nu skal du handle.

Hold da op...nu begynder panikken for alvor at melde sig! Skyd mig venligst ved daggry, lad mig får det overstået!

Har kopoieret spørgsmålene og svarer med rødt.


Kan du huske hvilken dato du modtog afgørelsen? Nej

Kom den med posten som almindelig post? Ja

Har du stadig konvolutten? Nej Fremover gemmer du konvolutterne fra kommunen

Har du tidligere søgt aktindsigt ved læger, speciallæger, hospital og kommunen? Jeg har en gang fået "en bunke" fra kommunen, vist nok fordi en privat bealt sagbehandler (Lissir Kirk) var inde over.

En socialdemokratisk kommunalpolitiker, som sidder i socialudvalget, med rod i flere ting og samtidig privat socialrådgiver.

Er der udarbejdet en rehabiliteringsplan i samarbejde med dig, inden du kom til Rehabiliteringsteamet? Det kan jeg ikke huske, hvorfor?

Det skal du finde ud af via aktindsigt, som kan betyde kommunens afgørelse er ulovlig

Du nævner at du er "stationær", hvem skriver det? Mig = ikke nogen (den omformulerer vi)

Har du været i arbejdsprøvning? [COLOR og trods min dagbog står hendes ord til troende="Red"]Ja, for 1½ år siden. Det gik ikke godt, men en sagsbehandler (som rejste umiddelbart efter) havde skrevet forkerte timer[/COLOR]

Har du gjort indsigelser imod disse forkerte timer noteret i din journal?

Under hvilke forhold? Anden aktør eller ??? Hvad betyder det? Forhold/anden aktør?

Det betyder et privat firma.

Hvornår fra - til og hvor mange timer viste arbejdsprøvningen du kunne klare? Der stod lystigt 12 timer, til trods for det var ½ time 3 x ugentligt og at det gik rigtig dårligt

Du kan godt se, at din anke er nytteløs, hvis Ankestyrelsen har fået oplyst at din arbejdsevne er 12 timer, hvor du mener at det kun er 1/2 time x ugentlig.

Din sag startede før den 1. juli 2014, jeg går ud fra at der er søgt fleksjob til dig og at det har været formålet med det hele? Der har været tale om flexjob ved det seneste møde d. 14. juli. Men ikke søgt. Jeg + diverse læger skønner jeg har bedst af pension

Hvad læger mener og siger har ingen betydning overhovedet. Læger, undtaget din praktiserende læge, må ikke udtale sig om hvilke ydelser du eventuelt skal på. Hvad der står skrevet i din kommunale journal, har stor betydning.

Hvornår startede den sag?D. 3. oktober 2011 blev jeg sygemeldt

Har lægerne beskrevet nogle skånehensyn i dine journaler? Ja, men jeg husker ikke hvad. Mener min egen læge brugte formulering "ubetydelig arbejdsevne"

Du skal vide præcis alt 100% hvad alle andre skriver i din journal

Hvad ønsker du, udover ro, fleksjob eller førtidspension? Ro i form af pension.

Hvad har kommunen gjort i din sag for at hjælpe dig med din boligsituation? Absolut intet. Jeg har jo ikke hjemmeboende børn og har ikke råd til en husleje på ressourceydelse

Hvis ikke du har, skal du omgående søge om aktindsigt. Kan man det, hvis man har fået bunken for et års tid siden?

Ja, det kan du godt, men hvis du har søgt tidligere og ikke har 100% orden i dem i dag, SKAL du søge påny, muligvis imod en mindre betaling.

Uden korrekt aktindsigt kommer du ikke ud af din nuværende situation.

Fra nu af taler du ikke sammen med kommunen, alt foregår skriftligt. Dette er ikke til diskussion. Punktum slut prut finale. Prut, gerne for mig. Men jeg skal til møde på fredag med min sagsbehandler?

Der tager du en bisidder med, gerne din veninde, som har hjulpet dig med anken.

Jeg bemærker din afsendelse kommune og hvor du har modtaget behandling etc. Hvilken kommune sagsbehandler din sag? Har du været flytte i sagsperioden? Sorø og nej, jeg har ikke været flyttet (endnu)

Aktindsigt! Klapper hælene sammen og gør honnør!

Hold pinlig orden i disse mange papirer. Læs det hele igennem, stille og roligt, her skal du forstå alt. Det er vigtigt. Hvilke papirer? Sagen?

Du skal forstå alt hvad du modtager fra kommunen, læger og hospitaler, ellers kan du jo ikke stille korrekte spørgsmål endsige opdage eventuelle fejl eller misinformationer.

At søge aktindsigt har omgivelserne 10 kalenderdage til at du skal modtage aktindsigten. En lovbunden frist. Okay

Når du anker en sag, har kommunen 4 uger til at genvurdere, hvis de fastholder deres afgørelse skal de sende sagen videre til Ankestyrelsen, som ikke har nogen lovbunden sagsbehandlingsfrist men udelukkende en servicefrist som pt er ca 10 måneder Tjek

Men husk, at 4 uger er præcis 28 dage, derfor spørger jeg ind til hvornår du har modtaget afgørelsen. Det kan dokumenteres via poststemplet, hvis det findes. Fra den dag, normalt 2 døgn starter din ankefrist. Kan jeg ikke bare gå ud fra brevets datering (17. juli) og få afleveret klagen på torsdag?

Nej, du risikere at komme for sent og løbe ind i unødige problemer hvis kommunen mener at du har afleveret for sent. Derfor er vigtigt at vide hvornår man har modtaget breve fra kommunen og dateringen er korrekt, da en del af kommunerne daterer og lader brevet ligge op til en ug Brevet fra kommunen skal afsendes samme døgn som de er dateret og skrevet ifølge Folketingets Ombudsmand.e, således at borgeren kommer for sent med sin anke.

En situation kan forlænge en ankefrist, nemlig aktindsigten, hvis ikke de 10 kalenderdage overholdes. Ikke forstået?

Du er for sent ude og dermed kan du ikke udnytte denne mulighed med forlængelse af ankefristen. Derfor skal du IKKE vente til torsdag

Men endnu engang ingen panik! Lidt....

Nu afsender du din anke til kommunen, som det vigtigste. Det gør du i aften.
Senere, efter du har talt med din praktiserende læge, kan det være du har flere klagepunkter som skal tilføjes. Okay

Hvis nu kommunen fastholder sender de sagen til Ankestyrelsen efter 4 uger. Tjek

Her skal du også søge om aktindsigt, udelukkende for at kontrollerer om kommunen har medsendt alle væsentlige korrekte oplysninger videre til Ankestyrelsen. Åh Gud...hvordan det?

På nøjagtig samme måde som du søger ved hospitaler og læger, samme formular.

Når du har afsendt din anke i aften, så sætter du fødderne op på campingbordet og tænder dig en stor cigar og nyder livet. Det er aldrig for sent at lære at ryge

Nu er du ikke alene mere, men har k10 til at svare dig på alle de spørgsmål som uvægerligt dukker op. Fantastisk - TAK

Hvis du kan nå det, retter du følgende:

"Jeg vil hermed gerne klage over rehabiliteringsteamets indstilling til forlængelse af ressourceforløb ."

dette retter du til følgende:

"Jeg anker hermed afgørelsen om endnu et ressourceforløb og forbeholder mig retten til at indsende yderligere fakta, når samtalen med praktiserende læge er afsluttet" Done

Du skal være dig bevidst om, at din praktiserende læge er en væsentlig spiller i din sociale sag, i modsætning til tidligere, hvor denne var ganske "uvæsentlig" Okay, er det noget nyt? Hun er helt på min side

Ja, det er nyt i den nye reform. Din praktiserende læge skal man have et godt forhold til. Lægen er den eneste som kan bruge ordet og foreslå en førtidspension.

Inden du sover, skal du lige sætte dig ind i følgende som du bliver hørt i, i morgen tidlig.

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/ Piv....der står "fejl, siden eksisterer ikke"

Linket er rettet, virker nu.

"Førtidspension

Sidst fagligt opdateret: 04.08.2014"

Bemærk datoen for opdatering, som viser at de nye reformer er trådt i kraft den 1 juli 2014 og reglerne er nye for alle, som er forvirrede. Derfor skal du fremover være aktiv og bruge tid på at lærer spillets regler. Det har jeg bare SÅ forbandet svært ved. Jeg kan ikke holde tråden. Lover at gøre mit bedste!

Kun du kan have check på din egen sag, hvis du overlader det udelukkende til kommunen skriver de jo bare til Ankestyrelsen at arbejdsprøvningen viste 12 timers hårdt arbejde. Det giver hverken dig ro, fleksjob eller førtidspension. Såre simpelt.

1000 TAK og godnat!!
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-08-2014, 10:20   #14
Mette B
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
Mette B er ny på vejen
Red face

Er der udarbejdet en rehabiliteringsplan i samarbejde med dig, inden du kom til Rehabiliteringsteamet? Det kan jeg ikke huske, hvorfor?

Det skal du finde ud af via aktindsigt, som kan betyde kommunens afgørelse er ulovlig Jeg har indtryk af, at Sorø kommune har orden i tingene. Jeg har heller aldrig følt mig mistroet eller dårligt bebanhlet som sådan. Jeg vil undersøge det - hvad kan jeg bruge det til, hvis det er?

Har du været i arbejdsprøvning? [COLOR og trods min dagbog står hendes ord til troende="Red"]Ja, for 1½ år siden. Det gik ikke godt, men en sagsbehandler (som rejste umiddelbart efter) havde skrevet forkerte timer[/COLOR]

Har du gjort indsigelser imod disse forkerte timer noteret i din journal? Ja, umiddelbart efter arbejdsprøvningen og sidenhen på diverse møder (og i rehabiliteringsteamet)

Under hvilke forhold? Anden aktør eller ??? Hvad betyder det? Forhold/anden aktør?

Det betyder et privat firma. Jeg var i jobprøvning på kommunens dagplejekontor

Hvornår fra - til og hvor mange timer viste arbejdsprøvningen du kunne klare? Der stod lystigt 12 timer, til trods for det var ½ time 3 x ugentligt og at det gik rigtig dårligt

Du kan godt se, at din anke er nytteløs, hvis Ankestyrelsen har fået oplyst at din arbejdsevne er 12 timer, hvor du mener at det kun er 1/2 time x ugentlig. Ja, hvad pokker kan jeg gør? Ud over at acceptere et år mere som fattig, hjemløs og presset og så tage deres nye arbejdsprøvning/psykolog mm)?

Din sag startede før den 1. juli 2014, jeg går ud fra at der er søgt fleksjob til dig og at det har været formålet med det hele? Der har været tale om flexjob ved det seneste møde d. 14. juli. Men ikke søgt. Jeg + diverse læger skønner jeg har bedst af pension

Hvad læger mener og siger har ingen betydning overhovedet. Læger, undtaget din praktiserende læge, må ikke udtale sig om hvilke ydelser du eventuelt skal på. Hvad der står skrevet i din kommunale journal, har stor betydning. Jeg skal til egen læge i morgen - hvad kan hun gøre lige nu?

Hvornår startede den sag?D. 3. oktober 2011 blev jeg sygemeldt

Har lægerne beskrevet nogle skånehensyn i dine journaler? Ja, men jeg husker ikke hvad. Mener min egen læge brugte formulering "ubetydelig arbejdsevne"

Du skal vide præcis alt 100% hvad alle andre skriver i din journal
Det er jo dejligt ironisk, når man er er tåget i hovedet, ikke kan koncentrere sig, læse lange "skriv" osv. osv. at man så selv skal have styr på sådan noget. Kan jeg have gavn af en kommunal bisidder?

Hvis ikke du har, skal du omgående søge om aktindsigt. Kan man det, hvis man har fået bunken for et års tid siden?

Ja, det kan du godt, men hvis du har søgt tidligere og ikke har 100% orden i dem i dag, SKAL du søge påny, muligvis imod en mindre betaling. Det vil jeg gøre

Uden korrekt aktindsigt kommer du ikke ud af din nuværende situation.

Fra nu af taler du ikke sammen med kommunen, alt foregår skriftligt. Dette er ikke til diskussion. Punktum slut prut finale. Prut, gerne for mig. Men jeg skal til møde på fredag med min sagsbehandler?

Der tager du en bisidder med, gerne din veninde, som har hjulpet dig med anken. Det er desværre umuligt, hun har alm fuldtidsjob og jeg har ingen andre der er skarpe nok

Hold pinlig orden i disse mange papirer. Læs det hele igennem, stille og roligt, her skal du forstå alt. Det er vigtigt. Hvilke papirer? Sagen?

Du skal forstå alt hvad du modtager fra kommunen, læger og hospitaler, ellers kan du jo ikke stille korrekte spørgsmål endsige opdage eventuelle fejl eller misinformationer. Det kan jeg bare ikke. Er jo ikke sygemeldt for sjov. Mit hoved kan ikke følge med, jeg stresser.


Men husk, at 4 uger er præcis 28 dage, derfor spørger jeg ind til hvornår du har modtaget afgørelsen. Det kan dokumenteres via poststemplet, hvis det findes. Fra den dag, normalt 2 døgn starter din ankefrist. Kan jeg ikke bare gå ud fra brevets datering (17. juli) og få afleveret klagen på torsdag?

Nej, du risikere at komme for sent og løbe ind i unødige problemer hvis kommunen mener at du har afleveret for sent. Derfor er vigtigt at vide hvornår man har modtaget breve fra kommunen og dateringen er korrekt, da en del af kommunerne daterer og lader brevet ligge op til en ug Brevet fra kommunen skal afsendes samme døgn som de er dateret og skrevet ifølge Folketingets Ombudsmand.e, således at borgeren kommer for sent med sin anke. Jeg skrev til min sagsbehandler i aftes og hun har bekræftet, at klagen skal være dem i hænde senest i morgen. Jeg tænker at sende den pr. email i dag og få en bekræftelse for modtagelsen???


Nu afsender du din anke til kommunen, som det vigtigste. Det gør du i aften.
Senere, efter du har talt med din praktiserende læge, kan det være du har flere klagepunkter som skal tilføjes. Okay

Her skal du også søge om aktindsigt, udelukkende for at kontrollerer om kommunen har medsendt alle væsentlige korrekte oplysninger videre til Ankestyrelsen. Åh Gud...hvordan det?

På nøjagtig samme måde som du søger ved hospitaler og læger, samme formular.Tjek

Nu er du ikke alene mere, men har k10 til at svare dig på alle de spørgsmål som uvægerligt dukker op. Fantastisk - TAK

Hvis du kan nå det, retter du følgende:


Du skal være dig bevidst om, at din praktiserende læge er en væsentlig spiller i din sociale sag, i modsætning til tidligere, hvor denne var ganske "uvæsentlig" Okay, er det noget nyt? Hun er helt på min side

Ja, det er nyt i den nye reform. Din praktiserende læge skal man have et godt forhold til. Lægen er den eneste som kan bruge ordet og foreslå en førtidspension. Har en lægetid i morgen



https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/ Piv....der står "fejl, siden eksisterer ikke"

Linket er rettet, virker nu. Virker stadig ikke, hvad skal jeg søge efter?



Kun du kan have check på din egen sag, hvis du overlader det udelukkende til kommunen skriver de jo bare til Ankestyrelsen at arbejdsprøvningen viste 12 timers hårdt arbejde. Det giver hverken dig ro, fleksjob eller førtidspension. Såre simpelt. Simpelt men uoverskueligt for en 'brain-fog' som mig

Endnu engang kæmpe TAK for hjælpen! Jeg er imponeret...

Jeg synes at det er en umærkede klage, men mangler dog dokumentation fra læge erklæringer og arbejdsprøvningDokumentationen ligger i sagen? Burde det også være med i anken?

En god ide, vil være at lave citater som kan bakke dine udemærked argumenter op!

Kommunerne har det med at bruge argumenter som, "borgeren mener selv" osv. Derfor er det rart at bruge feks lægen til at bakke op, da du jo ikke selv kan diagnostisere eller svare på varighed, fremtid eller andet som vedr. din sygdom.
Har lægen udtalt sig om din afklaring, er det også godt at bruge i citat form.(mangler dette, kan hun evt lave et kort journal notat som du medtager og bruger).
Jeg skal til læge i morgen. Skal jeg spørge direkte om hun vil lave en kort udtalelse, hvor ordet 'førtidspension' fremstår tydeligt???
VH POpiae 1000 tak
Mette B er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2014, 11:25   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan evt vise hende afgørelsen, således at hun kan komme med bemærkninger til dette;
Feks at hun er helt uening i , at du har noget restarbejdsevne tilbage, fordi feks hvad afklaringen viste stemmer overens med (diagnoser/undersøgelser), henvisning, eller lægens egene ord.

Feks at yderliger vil forværre din tilstand, + begrundelse oa.

PS hvis hun laver det via journal, kan du få kopi med det samme, og vedlægge klagen. Husk dog så, at henvise til denne i klagen, evt via citater.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2014, 11:57   #16
Mette B
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
Mette B er ny på vejen
Tak, jeg tager noter og tager dem med til lægen i morgen.
Mette B er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2014, 12:25   #17
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.737
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad er det vigtigste?

Kære Mette B.

Anke indsendt rettidig.

Her skal du forstå, at hvad ens sagsbehandler siger, har ingen betydning, samtidig med at denne siger, at det er ok at vente til torsdag med at indsende anken.

Hvis du falder ned af stiolen i aften og skal indlægges på AMA i 24 timer, så mister du anke og hvad din SB har sagt til har ingen betydning.

Der findes ingen undskyldning for ikke at sende en anke i god tid. Det er det for vigtigt til.

Fra den 17. juli 2014 og 28 dage frem kommer vi til den 13. august 2014 ved kontortids begyndelse. Nu taler vi minutter. I dag onsdag.

Men da præcedens er, at posten har 2 døgn til at udbringe din post lægger vi 2 dage til den 13. august 2014 som så er fredag den 15.august 2014.

Men hvis kommunen først har afsendt din afgørelse den 18.august 2014, har du så en ankefrist, som begynder den dag du har modtaget din afgørelse.

Nogle kommuner daterer deres afgørelse een dag og venter så en uge med at afsende afgørelsen, så borgeren kun har 28 dage minus 7 dage = 21 dages ankefrist, som kommunen håber på bliver overskredet, med nogle få timer.

Alt dette nævnt, for at andre kan forså, hvor vigtigt det er med at overholde ankefristen og gemme konvolutter fra kommunen, som dokumentation.

Men nu er anken indsendt og jeg er tilfreds.

Nedestående skal du drøfte med din praktiserende læge, om denne er enig i hvad hun tidligere verbalt har givet udtryk for. Det kaldes "Sandhedens øjeblik" hvor alle har stor lyst til at sige og påstå mange gode meninger, men når man kræves sine holdninger og kliniske meninger på skrift, med egen underskrift, ser verden oftest helt anderledes ud.

Den praktiserende læge.

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

Når lægen synes, at patienten skal have førtidspension

"Skønt det ikke er lægens opgave at indstille patienten til førtidspension - og slet ikke at træffe afgørelsen - kan lægen dog godt vurdere, at kommunen burde undersøge, om patienten kan være berettiget til førtidspension. Det kan være situationen med en meget svag patient med alvorlige helbredsforhold, der nedsætter funktionsevnen ganske betydeligt. Her kan lægen, med patientens samtykke, henlede kommunens opmærksomhed på patientens behov i formularen LÆ 165 – Forslag om socialmedicinsk sagsbehandling. Det kan særligt anføres, at lægen, med patientens samtykke, ønsker information om kommunens videre skridt i sagen. Formularen bliver på den måde en sagsakt, som kommunen skal handle på.

En oversigt over LÆ-attesterne med tilhørende vejledninger findes på Lægeforeningens hjemmeside - se "Socialt-lægeligt samarbejde 2011" siderne 22 og frem.
"

LÆ 165 side #25.

http://www.laeger.dk/portal/pls/port...me=7220855.PDF

"5.2.8. Lægens eget forslag om socialmedicinsk sagsbehandling

Lægen kan på eget initiativ fremsende LÆ 165

Forslag om socialmedicinsk sagsbehandling. Her kan lægen endvidere, ved afkrydsning, fremsætte forslag til kommunen om indhentning af supplerende oplysninger.

Lægen kan på LÆ 165

http://www.laeger.dk/public/plsql/at...?v_att_id=1131

Forslag om socialmedicinsk sagsbehandling markere sit ønske om at blive informeret i forhold til, hvad der videre bliver foretaget i sagen. Kommunen kan kun med patientens samtykke give lægen den ønskede information, og når det anses for at være fremmende for det gode samarbejde
."

Den praktiserende læge fremtvinger nu en situation, hvor kommunens sagsbehandler ikke kan negligerer lægens vurdering og opfordring. Nu skal sagsbehandleren gå ind i en vurdering og dokumenterer med henvisninger til lovgivningen.

Derfor er den praktiserende læge, i de nye reformer, blevet en væsentlig medspiller, som alle incl Rehabiliteringsteamets medlemmer og Klinisk Funktion fra Regionerne skal informerer, fordi den praktiserende læger er en væsentlig brik, i din sociale sag.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-08-2014, 12:40   #18
Mette B
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
Mette B er ny på vejen
Igen - TAK!!!

Jeg har sendt anken/klagen til sagsbehandleren på Jobcentret. I klagevejledningen står der bare, at klagen skal sendes til jobcentret.
Jeg har allerede modtaget en kvittering for at hun har modtaget den. :-)


Alt det om lægen vil jeg kopiere, printe ud og tage med. Jeg kan slet ikke rumme mere i hovedet. Jeg er også dødtræt nu...

Sidst redigeret af Mette B; 13-08-2014 kl. 12:44.
Mette B er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2014, 12:16   #19
Mette B
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
Mette B er ny på vejen
Update:
Læge i torsdags, fuld opbakning. Hun ville undersøge hendes indflydelse nærmere. Hun anbefalede mig at søge førtidspension direkte.

Jobcentret fredag. Sagde jeg ville søge pension. Sagsbehandleren sagde, at så skulle det nok være efter §17 (ud fra de eksisterende oplysninger). Men at der aldrig blev bevilget pension efter §17. Ikke særligt opmuntrende.
Hvis det var §18 ville det være endnu mere umuligt.
Jeg spurgte hvor min klage var i systemet. Den var hos hende. Jeg spurgte om den ikke skulle videre og jo da, det skulle den da. Men at vi var nødt til at gå videre med ressourceudviklingsforløbet, for der kunne godt gå ½ - 3/4 år, før der kom svar på klagen!
I næste uge vil jeg blive indkaldt til et møde vedr hvilken ny jobprøvning jeg skal i...

TRÆT og trist...
Mette B er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2014, 12:44   #20
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.737
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Man bruger ikke sine øre i sociale sager..

Kære Mette B.

... så hvad din sagsbehandler siger er noget sludder igen igen.

Du skal kun hæfte dig ved, hvad der skrives i dine journaler.

Tendenser i beskæftigelsesankenævnenes afgørelser på sygedagpenge- og førtidspensions området februar 2012

"På førtidspensionsområdet er der generelt større stadfæstelsesgrad end på sygedagpengeområdet. I sager om førtidspension på det foreliggende grundlag (§ 17 i Lov om Social Pension) tiltræder nævnet 91 pct. af de undersøgte sager i Region Hovedstaden samt 87 pct. af sagerne i Region Sjælland."

Men din praktiserende læge er hurtig til at give dig ansvar på dine skuldre, hvor hun først nu skal sætte sig ind i reglerne om hendes ansvar.

Det er ikke godt nok.

Hun burde kender sit eget ansvarsområde og retten til at forslå førtidspension til dig, over for kommunen, hvis det er hendes bedømmelse.

Din sagsbehandler oplyser ifølge dig:

"Sagsbehandleren sagde, at så skulle det nok være efter §17 (ud fra de eksisterende oplysninger). Men at der aldrig blev bevilget pension efter §17. Ikke særligt opmuntrende.
Hvis det var §18 ville det være endnu mere umuligt
."

Hvis det er korrekt er den en håbløs inkompetent sagsbehandler du der har fået bevilget. Fordi, så findes der ikke mere mulighed for at bevilge førtidspension i Danmark.

Men hold fast på din praktiserende læges næste skridt. Lægen skal jo bare tage stilling til om du skal have førtidspension eller ej.

Hvis hun ikke udfylder LÆ 165 og sender til kommunen fastholder hun jo ikke hvad hun siger til dig.

LÆ 165

http://www.laeger.dk/public/plsql/at...?v_att_id=1131

http://www.bandagist.dk/lae165.pdf

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 16-08-2014 kl. 12:47.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension