K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2014, 15:57   #11
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,
Det er rigtigt det er det de har fortalt at jeg skal vente brev med dato til møde med pensionsnævn.

Nu har jeg alle dokumenter og alle attester på plads, men det skal jeg nok fortælle at det har været meget hård kamp da sb modstridende sig i alt.

I dag under mødet var hun meget utilfreds med at lægerne har accepteret lægeattester 265 ind i sager. Hendes forklaring var at der er søgt pension på foreliggende dok.

Men lægernes vil ikke høre hvad hun vil sige og afbrudt sb med at sige at det dokument er meget vigtigt for videre behandling og det skal være i d i min dokumenter.

Jeg håber på at det er positivt.

Er det rigtigt at det er ikke sammen personer i møde med pensionsnævn?
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 17:49   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis du har søgt en 17.2 er det på det foreliggende dokumentationsgrundlag, der skal tages beslutning. Derfor vigtigt at have alle papirer på plads inden man søger.

Du kan se her, hvad DUKH skriver om selv at rejse en fpsag:
Du har også mulighed for selv at rejse pensionssagen på det, man kalder det foreliggende grundlag. Det betyder, at kommunen træffer afgørelse om, hvorvidt du opfylder betingelserne for førtidspension ud fra de oplysninger, der allerede foreligger i sagen. Kommunen indhenter f. eks ikke yderligere lægelige oplysninger, og din arbejdsevne bliver ikke yderligere belyst i form af arbejdsprøvning. Du skal her være opmærksom på, at det med få undtagelser er en betingelse for tilkendelse af førtidspension, at arbejdsevnen er afprøvet og beskrevet i praksis via en arbejdsprøvning (se evt. pensionslovens § 17, stk. 2).

Sidst redigeret af stampe; 15-07-2014 kl. 17:55.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 18:22   #13
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Tak for din svar,
Jeg har alle dokumenter på plads nu.
Arbejdsprøvning, vurderinger, lægeattester og inklusiv den nyt lægeattest 265 som man skal have ind når man møde rehabiliteringsteamet.

Ja jeg ved det godt det er på forelligende dokumentation. Men her under rehabiliteringsteamet,s møde så har man ret iflg.lov at komme med sine bemærkninger i mødet.

De har sagt at nu skal jeg venter brev for indkaldelse til møde med pensionsnævn.

Hvornår kommer det så det ved jeg ikke, men fagforening representanter har spurgt til det og de har sagt at jeg få brev indtil tre måneder. Men de håber at det komme hurtigt til mig.

Jeg ved det ikke men med alle dokumenter som jeg har håber på en positiv afklaring af min sag.

Tak for hjælp. Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 22:19   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det er ikke de samme mennesker der sidder i kommunens pensionsnævn som dem der sidder i rehabteamet...

Og ja de har 3 måneder inden de skal have afgjort sagen...men det sker som regel hurtigere..

Det din SB sikkert har brokket sig over er at de ikke må indhente nye lægepapirer efter du har søgt...

Så hvis de har gjort det ja så skal du være rigtig glad for det behøvede det ikke...

Når man søger på det foreliggende...ja så er det på det der ligger i sagen når du søger og ikke nye papirer...

Håber du snart får en afgørelse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2014, 22:10   #15
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej igen,
I dag fik jeg brev fra kommunen hvor der skriver SB at min sag har været forelagt for rehabiliteringsteamet d. 15 juli og næste dag d. 16 juli, for kommunal bestyrelsen.

Skulle jeg ikke få en afgørelse at min sag er rejst eller ej efter førtidspensions regler?

Det fik jeg ikke noget brev fra kommune angående det?

Nu d. 12 august har jeg en dato hvor skal jeg møde pensionsnævnet som skal faktisk træffe den endelige afgørelse i min sag.

Hvad synes i om det forløb?

Ikke nogen indstilling fra rehabiliteringsteamet, ok ja de skriver at de sige ikke nej eller ja til førtidspension og derfor giver videre til pensionsnævnet at træffe selv afgørelse om det.

Min sag har været i kommunal bestyrelse og jeg fik ikke noget som helst brev at min sag er rejst eller ej, men jeg skal alligevel møde pensionsnævnet snart.

Det er meget mystisk hvad der skere med min sag....

Tak fordi i vil hjælpe. Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2014, 09:26   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
be om aktindsigt i de dokumenter der indgår i beslutningen om førtidspension, herunder dokumenter fra de 2 datoer, og evt andet.

be om at du får dem udleveret nu, pga møde den 12.8

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2014, 10:18   #17
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej Popiae,

Jeg fik aktisingt i dag med post.

Der står ikke nogen steder i de Kate som blev sendt til mig hvad rehabiliteringsteamets indstilling er.
Sagsbehandler forsat med at skrive at rehabiliteringsteamet har ikke sagt ja eller nej i min førtidspension.

Det er ikke noget som helst noget om det rehabiliteringsteamets møde, heller ikke notater og under mødet der blev skriver og skriver hele tiden.

Jeg ved ikke længere hvad skal jeg tror om det behandling.

Nu har jeg skriver en bemærkning hvor jeg har noteret alt punkt med punkt hvad der i min sag mangler set ud fra de dokumenter som findes i min sag og så har jeg ikke anden end at vente afgørelsen og evt.klage over det inklusiv klage over behandling af min sag.
Der er kun ulovligheder. Det er bare det. Tak. Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2014, 11:01   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er stadig pensionsnævnet, der har afgørelsen og ikke rehabiliteringsteamet.
Du kan da fint lave en liste over de dokumenter, der allerede fandtes i din sag, da du søgte en 17.2. Kommunen skal end ikke efterfølgende indhente en LÆ265, når du søger efter denne paragraf.

Sidst redigeret af stampe; 08-08-2014 kl. 11:12.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2014, 20:54   #19
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej stampe,

Du har ret at kommunen ikke må indhente lægeattest 265 i førtidspension på forelligende men det er jf.lov ikke som sådan.

Der i pensionslovens står helt klart hvis kommunen er i tvivl så kan de indhente nyt dokumentation i sagen alligevel den er på forelligende.

Jeg ved det ikke hvorfor alle tror at behandling af førtidspension paragraf 18 og behandling af førtidspension paragraf 17 er forskelligt?
Jf.lov er det ikke alle sager som er forelagt rehabiliteringsteamet ALLE skal have en rehabiliteringsteamets indstilling. Bek1418 dec2012.

Det gælder også retsikkerhedsloven 4 som borgeren skal have medindflydelse i sin sag, dvs. At hvis der i sagen er noget ændring set ud fra sagen indholdt har borgeren pligt at oplyse det til kommunen inden afgørelsen er truffet.

Det lovgivning som ikke mange benytter sig af . Det er godt at man er klar over sine rettigheder når man skal i kamp med kommunen.

Ja det er helt klar at pensionsnævnet er det myndighed som skal træffe afgørelsen, men stadigvæk rehabiliteringsplanen forberedende del og rehabiliteringsteamets indstilling er fuldstændig meget vigtigt for afgørelser.

I Bek. 1418 dec. Står der også: der er ikke rehabiliteringsteamets indstilling i en sag så kan der ikke træffes afgørelse.

Derfor insistere jeg på at det indstilling skal være i orden.

Nu venter jeg hvad de vil sige på tirsdag til mig og det er ikke anden end at klage hvis de give afgørelse i sagen.

Jeg har dokumentation på plads alt er i orden der er kun Rehab,indstilling som er ikke. Det kan være kun til min egen fordel i Ankestyrelsen.

Tak for hjælpen Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2014, 16:25   #20
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej igen.

Mødet med pensionsnævnet gik fint.
Stadigvæk meget forvirret ang.afgørelser. Pensionsnævnet har sagt at de har aldrigt haft en så kompliceret sag.

Jeg har sagt tidlligere i min indslag at rehabiliteringsteamet har ikke givet en konkret indstilling. De har vurderet at ikke sige ja eller nej til indstilling til førtidspension i min sag.

Det vurdering skal nu alene træffes af pensionsnævnet.

Efter mødet blev der sagt at de vil selv give afgørelse i min sag eller sender retur til rehabiliteringsteamet med hensyn at denne gang skal gives indstilling.

Nu venter jeg spændt på hvad de vil afgøre i min sag.

If. Pensionslov paragraf 16 har jeg alt de dokumenter som beviser at min arbejdsevne og funktionsevne kan ikke forbedres via arbejdsprøvninger, resource forløb, eller genoptræning osv. og ikke mindst har jeg attester og dokumentation at jeg kan ikke længere være selvforsøgende via arbejdsmarked på alm. Vilkår.

Hvad synes i nu?

Har kommunen ret til at give sagen videre til en anden aktør uden en konkret indstilling fra rehabiliteringsteamet?

Når man har alle dokumentere på plads er der muligheder at pensionsnævnet give afgørelser som gælder uden den indstilling?

Jeg siger undskyld hvis teksten er lidt svært at forstås. Jeg har det ikke så godt på det sidste grundet højt stress niveau som nedsatter min koncentrationsevne meget.

Jeg vil meget gerne høre fra jer. Hvad synes i om det forløb?

M.v.h. Eln.
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension