K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2013, 21:43   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Sneugle

Godt at du har fagforeninge til at hjælpe dig.

Du bør i klagen fremhæve, at Jobcenter selv har skrevet at de ikke finder sagen særlig belyst, da det påhviler dem iflg. RSLs § 10:

Citat:
Sagens oplysning m.v.

§ 10. Myndigheden har ansvaret for, at sager, der behandles efter denne lov, er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at myndigheden kan træffe afgørelse.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=158024

Ligeledes bør du derfor overveje med din fagforening om stop af SDP ikke kan udsættes indtil denne psykiaters erklæring foreligger, da Ankestyrelsen har afgjort i principafgørelse at dette er muligt, hvis det ikke overskrider ca. 1 mdr. Se denne tråd og tjek om principafgørelsen stadig er gældende på Ankestyrelsens hjemmeside.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=18666

Mange hilsner


Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 15:52   #12
Sneugle
Helt ny på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2013
Lokation: Fyn
Indlæg: 9
Styrke: 0
Sneugle er ny på vejen
Nå, tiden for klagen nærmer sig.

Psykiaterpapirene gav desværre ikke noget brugbart. Hun skriver ingen tidshorizont, men mener at jeg vil kunne profilere af et psykologforløb, og at det ser ud til at have lange udsigter til at jeg vil kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet.

Jeg har snakket med min egen læge. Hun vil ikke udtale at jeg kan være tilbage på 2*52 mdr, men vil gerne lave et uddybende notat, hvor hun skriver at jeg har været stabil (både psykisk og medicinsk) det sidste halve år og at hun mener der bør foretages yderligere afklarende foranstaltninger.

Indtil videre vil hun skrive (sådan lidt omskrevet) at jeg siden maj 13 har været psykisk og medicinsk stabil, men at jeg trods dette ikke har kunnet øje timetallet i praktikken men at timetallet derimod skal nedsættes. At jeg ikke vurderes til at kunne øge timetallet til fuld tid. At der mhp at vurdere min funktionsbegrænsning bør foretages yderligere afklarende foranstaltninger.

Umiddelbart tænker jeg at hun skal tilføje noget med at det forventes at jeg kan gennemføre en arbejdsprøvning eller andre foranstaltninger inden for et par måneder. Er der andet som skal stå eller nogle dumme formuleringer som man vil tolke forkert?

Forresten - vil det være bedst at fagforeningen skriver klagen med diverse paragraffer, og at jeg så skriver et bilag, eller skal det hele være samlet i et brev?
Sneugle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2014, 08:53   #13
Sneugle
Helt ny på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2013
Lokation: Fyn
Indlæg: 9
Styrke: 0
Sneugle er ny på vejen
Jeg har fået svar fra Ankestyrelsen, hvor de fastholder kommunens afgørelse

Jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg bedst kommer videre herfra, så det håber jeg I kan hjælpe med.

Jeg er stadig sygemeldt. Efter ordre fra psykiateren har jeg haft ro det sidste halve år, da han ville se hvordan min bedring ville blive med helt ro fra kurser, praktik mv.
Psykiateren har sendt mig videre til distrikspsykiatrien, hvor jeg er tilknyttet i øjeblikket. De har udredt mig til at jeg har add (adhd) med autistiske træk, og jeg går pt til nogle samtaler der. Der er også tale om at jeg skal på et adhd-kursus der. Jeg er igang med at afprøve min 3. slags adhd-medicin. De to første kunne jeg ikke tåle.

Det bekymrer mig meget at jeg sådan er "udenfor systemet", forstået på den måde at jeg ikke har nogen kontakt til Jobcenter mv da jeg ikke får nogen ydelse fra kommunen (kan ikke få kh), og jeg har svært ved at se hvordan jeg kommer videre herfra.
Umiddelbart ser jeg ikke at jeg vil kunne komme tilbage på arbejdsmarkedet på fuld tid (eller det jobcentret kalder "fuld tid", dvs halv tid). Jeg bliver enormt stresset over små ting og der skal ikke meget til at hyle mig ud af den, heller ikke selvom jeg har ro hjemme.

En anden ting er at vores barn har nogle vanskeligheder - sikkert af samme grunde som mig. Disse vanskeligheder lagde Ankestyrelsen bla vægt på ved deres afslag, da jeg så ikke ville kunne blive arbejdsprøvet realistisk. Men altså - vores barn bliver jo sikkert ved med at have vanskeligheder, så kan jeg jo i princippet først blive arbejdsprøvet når han er flyttet hjemmefra om godt 10 år....

Hvad er næste skrift ifht kommunen,- og hvordan kommer jeg mon derhen hvor de vil arbejdsprøve mig OG godkende arbejdsprøvningen som retvisende, så den ikke efterfølgende bliver underkendt fordi vores barn har vanskeligheder, jeg ikke er stabil eller lignende.
Sneugle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2014, 09:06   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hejsa
Hvad vil du klage over? Der er 4 ugers klagefrist på afgørelser.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension