K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-06-2012, 13:39   #1
romance1965
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2012
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
romance1965 er ny på vejen
fået en seddel med hjem fra sagsbehandler

hejsa . jeg har fået en seddele med hjem om at søge førtidspension,
det er en vikar jeg har haft i et halv år som sagsbehandler og hun viste ikke vad hun skulle stille op og kunne ikke hjælpe mig , men sage jeg skulle prøve selv at søge førtidpension , er det godt eller skidt at søge det selv eller hvad ??? . jeg ved snart ikke hvad jeg skal gør . har iøvrige fået nye sagbehandler .
jeg har side 2003 år

ikke være i job , på grund af en ulykke med mit ben og har være i 10 abjsprøvinger nu . samt kursuser komunne har send mig ude til , også læge undersøgelser , samt får et år side blev jeg operer i min skulder som , nu heller ikke kan det sammen mere og jeg tage piller mod det og benenet .
har en depertione oven i alt det her .
er blev mistbruge af min far da jeg var 5 år gammel og voldtage som 13 år
og som voksen , fik spark mit barn ihjel i min mave .tæske fra xkærste
jeg går til psygolog samt psygoater . ved snart ikke hvad jeg skal gør mere .
har iøvrige får nogle år side søgt flexjob men fik afslag på grund af min vægt
hvis der er nogle der er søde og gik mig et svar på hvad jeg skal gør ville jeg være dybt taknemlige knuz heidi.
romance1965 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 14:10   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kære Heidi!

Velkommen til!

Det var dog en hjerteskærende historie, du fortæller - det gør mig ondt!

Umiddelbart lyder det meget mærkeligt, at din sagsbehandler ikke indstiller dig til FP (førtidspension) efter en § 18.

Lige så mærkeligt lyder det, at du har fået afslag på flexbevilling på grund af vægt (overvægt formoder jeg).

10 arbejdsprøvninger lyder helt vildt!
Dét kan ikke have andet formål, end at holde dig hen på billigeste ydelse længst muligt, helt uacceptabelt.

Har du aktindsigt i din sag?
Har du en ressourceprofil?
Har du progressionsrapporter fra de 10 arbejdsprøvninger?
Har du en fagforening?
Hvad siger dine lægefaglige papirer om din funktionsevne?

Du skal ikke underskrive pensionsansøgningen, før du har vendt det hele med os på K10.

FAT MOD, bliv hængende i din tråd, snart kommer flere til :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 14:28   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Du godeste!
Detr er rigtigt, hvad Carmen siger.
Start med at bede om fuld aktindsigt! Det må kun tage 10 dage at få den.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 14:38   #4
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Du godeste, Kære Menneske!

Det er dog skrækkeligt, alt det du er blevet budt, håber ved gud, du får den hjælp og støtte du har brug for.

Tusinde kram og tanker til dig.

Bare bliv på tråden hér, der skal nok dukke nogle kompetente svar op Romance.

Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 15:07   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvilken ydelse får du nu...

Hvis du får kontanthjælp....så kan der ihvertfald ikke ske noget ved at du selv søger en førtidspension...

Men men det kræver at kommunen har nok af oplysninger på dig...arbejdsprøvninger, lægepapirer osv...

Som Carmen skriver....så skal du bede om aktindsigt ved kommunen....du kan bruge denne formular til det http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Iøvrigt bør du lige kende den side vi har med nyttige links....der er mange gode links man bør kende...
Du finde vores nyttige links her http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684

Som du skriver om dit forløb...så bør kommunen jo kende en del til dig...men fortæl lige hvilken ydelse du får nu....kontanthjælp, sygedagpenge eller andet...

Det vil også være en god ide at blive i denne tråd og forsætte dine spørgsmål her....for så kan folk nemlig læse det hele og du er selv fri for hele tiden at forklare de samme ting...

Fremover bør du også holde dig til at gøre alt med kommunen skriftligt...

Undlad at tale i telefon med dem...

Når du skal til møde på kommunen....så optag det på en mobil eller mp3 afspiller...

Du behøver ikke at fortælle at du optager mødet....og ja...det er fuldt ud lovligt at optage de møder man selv deltager i...

Hvis du gør disse ting...så vil du altid have din dokumentation i orden....og din sagsbehandler vil få det svært med at bare holde dig hen...

Når man ikke gør disse ting...ja så kan kommunen holde en hen i årevis...hvilket IKKE er okay...

Det er klart heller ikke okay at bare sætte en vikar på dig som tilsyneladende ikke kan finde ud af sit arbejde...

Så alt SKAL gøres skriftligt og optag dine møder på kommunen....

Når du aflevere papirer på kommunen....så skal man altid huske at få en kvittering på det...da ting har det med at forsvinde på en kommune...

Har man en kvittering på at man har feks afleveret en ansøgning....ja så kan kommunen ikke bare komme uden om at overholde de ting de skal...

Hvad med din ressourceprofil...er den helt opdateret og i orden....eller ved du det ikke...

Hvis der er gået rod i ens sag og man søger en førtidspension på det foreliggende grundlag....så kan det mange gange rette op på ens sag...da de skal tage stilling til om du er berettiget til en pension....og de SKAL opdatere din ressourceprofil og skrive en konklusion på den...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 11:30   #6
romance1965
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2012
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
romance1965 er ny på vejen
tak alle sammen

hej alle sammen . tussen tak får alle jeres søde ord og hjælp , jeg er meget forvirte i den her sage og har jo også fået en depertione af det her og får piller nu .
jeg har rigtig mange papire på de tinge men ved ikke om det er det jeg skal bruge som i skrive , men jeg har bland andet læge brev og fra flex stedern og fra min sagsbehandler der gik på barelse før tid og ville have jeg skal i afklaringe , men de er ligeglad med det så ved snart ikke hvad jeg skal gør , kan bare mærke jeg falder længer ned på det her . og ja jeg er på kontante hjælpe . ja jeg er overvægte og kan ikke tabe mig på grund af min piller , går til dirtiste og har gjorde det meget længe . iøvrige så har min mand lige være igennem en stor hjerte opertione , som han heldigvis klare og har det beder , men ham skal jeg også være der får samt vores fælles søn på 13 år . så synes snart det er nok . ville ønske der var en løsninge på tinge , er så glad får det i skrive og ville hel klar bruge de ting i skrive og kæmpe vider selv om det er svært men tussen tak igen :0) knuzz romance
romance1965 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 11:51   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
romance1965

det var da lidt Af en sag og et liv i har lige nu...STAKKELS JER...jeg er ikke så meget inde i regler og love,men det er der andre der er rigtige gode til her på k1o...
så der skal nok komme nogen gode råd...vil bare sige - pas godt på jer selv og gi dig et kæmpe

stribe førtidspensionist 2o1o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 13:51   #8
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Måske var der nu du skulle have fat i en privat social rådgiver, så han kunne være tov holder, så du kunne bruge din energi på dig selv, og din familie <3

Ønsker dig det bedste
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 16:40   #9
romance1965
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2012
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
romance1965 er ny på vejen
hejsa tak får din søde ord . ja hvis bare jeg have råd til sådan en smiler . knuz romance

hej stribe. tak skal du have jeg det er meget hårdt . det er okay tak får din søde ord :-) .
og mange tak skal vi nok . knuzz romance.
romance1965 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 17:01   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af romance1965 Se meddelelser
hejsa tak får din søde ord . ja hvis bare jeg have råd til sådan en smiler . knuz romance
har du nogen forbindelse til psykiatrien
fordi så har du en mulighed for at snakke med en social rådgiver
som netop er inde i fleks og pension
det koster nemlig ikke noget
du skal i hvertfald ikke sige ja til en §17. før du har fået forklaret hvad det indebære og om din sag er stærk nok på nuværende tidspunkt til en pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mangler SDP seddel?? Camille Dit og Dat 13 30-05-2013 09:41
Hvad kan en sagsbehandler gører for dig når du har fået tilkendt førtidspension cyberstorm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 26-01-2012 14:37
jeg vil gerne hjem Frue.Hansen Alt det andet 16 20-01-2010 18:34
Juhuuu jeg har fået booket møde med min sagsbehandler Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 10-12-2009 11:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension