K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2014, 18:48   #51
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan se satserne her
http://bm.dk/da/tal%20og%20tendenser...ebsydelse.aspx
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2014, 19:21   #52
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Det undrer mig at de har indstillet til ressourceforløb, når du har søgt efter §17 stk. 2.

derfor kopiere jeg lige til dig hvad STAR( styrelsen for fastholdelse og rekruttering), skriver på deres hjemmeside.
så kan du bede kommunen forholde sig til hvorfor de ikke overholder reglerne på dette pkt.

[….] skal venligst bede Arbejdsmarkedsstyrelsen besvare følgende spørgsmål:
En kommune fortolker Styringsloven og Pensionsloven således, at når en borger søger førtidspension på det foreliggende grundlag jf. pensionslovens § 17, så kan der på rehabiliteringsmødet ikke tages stilling til anden form for hjælp f.eks. ressourceforløb eller fleksjob [….]?.
Personer, der ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan anmode herom, jf. pensionslovens § 17, stk. 2. Ansøgningssager efter pensionslovens § 17, stk. 2, skal forelægges rehabiliteringsteamet, men sagerne behandles på det foreliggende grundlag. Det vil sige, at rehabiliteringsplanens forberedende del udarbejdes på baggrund af de foreliggende oplysninger, og den praktiserende læges vurdering af sagen (LÆ 265) skal ikke indhentes. Umiddelbart efter rehabiliteringsteamets indstilling i sagen træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension. Sagen skal således overgå til behandling efter reglerne om førtidspension uanset om teamet indstiller, at der gives afslag på førtidspension. Hvis kommunen efterfølgende vurderer, at sagen skal forelægges teamet med henblik på en vurdering af, hvorvidt borgeren skal have ressourceforløb eller fleksjob, skal den forberedende del af rehabiliteringsplanen udarbejdes i overensstemmelse med § , stk. 2 og 3 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, og den praktiserende læges vurdering af sagen skal således også indhentes, inden sagen kan behandles i teamet.

håber du kan bruge denne viden.
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2014, 19:51   #53
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,

Ja jeg ved det godt, men det er det rehabiliteringsteamets indstilling er Atle give mig ressourceforløb.

Det kan jeg heller ikke forstår det.

Jeg harriet til at klage over så står vi og se hvad Ankestyrelsen vil svare til det indstilling.

Det er meget mærkelig igen og igen, det behandling i min sag.

Jeg er så ked af at fagforening ikke har støttet mig i min ansøgning af førtidspension. De var fra start helt klar over ressourceforløb, alligevel har sagt klart til dem at jeg er ikke interesseret i det.

Meget mærkelig. Tak for svar det kan være til meget hjælp det du har sendt til mig. Jeg har tænkt at klage over. Dokumentation har jeg nok. Inklusivt at min arbejdsevne kan ikke udvikles.

Som sagt har spurgt rehabiliteringsteamet om hvad er mening med ressourceforløb i min sag?

De svar ikke.

Sådan er når magt er henvendt i sådan sager.

M.v.h.eln.
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2014, 00:42   #54
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Umiddelbart bør du klage over at blive henvist til ressourceforløb, når du IKKE kan udvikle din restarbejdsevne.

Dog SKAL teamet begrunde og forslå relevante tiltag til udvikling af din restarbejdsevne.

Hvis IKKE der er begrundelse, eller relevante tiltag, bør du også bruge dette i din klage til Ankestyrelsen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2014, 09:49   #55
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,

Ja men jeg kan ikke klage over for rehabiliteringsteamets indstilling.

Hvad skal jeg så?
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2014, 11:00   #56
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Når den endelige afgørelse falder, dvs. når sagen igen har været for pensionsteamet, så kan du klage over afgørelsen, såfremt du ikke er enig i den.

god dag
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2014, 21:14   #57
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
@Eln
Har du fået ressourceforløb?
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2014, 21:52   #58
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,

Under mødet med rehabiliteringteamet ang.førtidspension 17.2, blev der sagt at de vil ikke støtte mig med førtidspensionen men de har tænkt at give mig resourcefoløb.

Jeg ved det ikke hvis jeg få det, da i min dokumenter og alle attester står helt klar at min arbejdsevne kan ikke udvikles samtidig flere overlæge og special læge udtaler sig klar. At jeg er ikke til rådighed på arbejdsmarked.

Da jeg har sagt det under rehabiliteringsteametsmøde så blev der helt stille og de har ikke sagt nogen mere om det.

Derved jeg ikke nu. Jeg venter stadigvæk på det skriftligt indstilling.

Sagen skal videre til pensionsnævnet så jeg venter nu.

Eln.
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 08:24   #59
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Unhappy

Hej pmhw,

Jeg var til anden rehabiliteringsteamets møde i mandags.

Igen kommunen laver om på lov og under mødet, begyndt de at snakke om ressourceforløb.

Er det ok? Når der skulle faktisk blev drøftet førtidspension på forelligende?

Kommunen vil nu tvinge mig igen i en langt ressourceforløb . Jeg siger lang forløb fordi da jeg har spurgt dem hvor lang tid skal jeg deltage i en sådan forløb så siger de at det tage fra et år op til fem år.

Jeg var ikke enige ned dem i tilbudte da i alle dokumenter står der klar at jeg kan ikke længere være til rådighed på arbejdsmarked.

Jeg kan heller ikke forstår at de vil give til mig ressourceforløb således min arbejdsevne kan ikke udvikles. Jeg har dokument for det.

Selve kommunen skriver i faglig vurdering at jeg kan ikke længere være selvforsøge på arbejdsmarked.

Jeg skal igen møde pensionsnævnet.

Hvad skal jeg forvente fremover?

Hvordan kan jeg overtale eller mere sagt få pensionsnævnet at se realistisk på mine dokumenter i sagen?

Har du en forslag?

Hvis du har tid til at svar til mig så siger jeg tak for din hjælp.

M.v.h. Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2016, 12:28   #60
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej med jer,

Jeg er indstillet til FØ. Nu venter jeg svar fra pensionsnævnet.

Det er rehabiliteringsteamet som har indstillet. Jeg håber at alt gå som det skal videre.

Men tak for jeres hjælp her på K10, til alle som har brugt tiden til at svar og hjulpet mig med rådgivning. 1000tak.😊
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension