K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2014, 11:01   #1
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Tidshorisont?

Min mand har været ude for en arbejdsskade (i 2011). Ménerstatning de obligatoriske 5%, sagen er for 2. gang Ankestyrelsen, da ASK har underkendt lægelige vurderinger, fagforeningen er med indover.

Spørgsmålet er: der er helt klart tab af erhvervsevne, min mand er nu i revalidering, kommer aldrig tilbage til sit gamle job pga. af de skader, han har pådraget sig. Der vil derfor være et væsentligt stort indkomsttab.
Hvor lang tid er jeres erfaring, at der går, før ASK får behandlet en TAE
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2014, 11:21   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Første gang de skulle behandle min TAE startede de i marts og fik den tilkendt i aug/sep. Men fordi den blev anket af arbejdsgivers forsikring skulle den forbi ankestyrelsen med deres afgørelse dec og udbetaling med tilbagevirkende kraft i januar.

Det var i 2012/2013.

Pt. Venter jeg på den endelige TAE afgørelse og ASK har alle papirer og der sker intet. Startet april 2014. Den jurist der fører min sag har jævnlig kontakt til dem og de har pga mange fejl i gamle sager og en masse sager om soldater med posttraumatiskstress som skal gå om, mega lang sagsbehandlingstid for tiden.

Hun kan ikke få at vide hvor lmeget længere deres sagsbehandlings tid pt. Er
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2014, 11:54   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror der kommer til at gå meget lang tid, fordi er han på revaldering er han vel igang med en udannelse og så ved de jo ikke hvad han ender med?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2014, 11:59   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Når de ikke ved hvordan det ender, giver ASK midlertidige afgørelser om TAE som gælder 6. Mdr af gangen og som forlænges indtil man er færdig - alstå enten på pension, i arbejde el. Lign

Jeg har fx. Fået midlertidige afgørelser om ASK siden 2012 og først nu hvor jeg er på pension, komer den endelige afgørelse af TAE
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2014, 13:44   #5
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
tror der kommer til at gå meget lang tid, fordi er han på revaldering er han vel igang med en udannelse og så ved de jo ikke hvad han ender med?
Han er ikke under uddannelse, men i et revalideringsforløb i en virksomhed, hvor der tages hensyn til hans ryg og nakke. Revalidering slutter marts 2015, er netop blevet forlænget 1/2 år. Der er stor mulighed for fastansættelse i virksomheden efter endt revalidering.

Revalidering fik han i øvrigt tilkendt rimeligt hurtigt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Når de ikke ved hvordan det ender, giver ASK midlertidige afgørelser om TAE som gælder 6. Mdr af gangen og som forlænges indtil man er færdig - alstå enten på pension, i arbejde el. Lign

Jeg har fx. Fået midlertidige afgørelser om ASK siden 2012 og først nu hvor jeg er på pension, komer den endelige afgørelse af TAE
Tak for svar gisne - hans sag om TAE har været hos ASK siden april 2014, fagforeningen har sendt flere rykkere til ASK. Hans sag skulle - ifølge fagforeningen - ligge lige til højrebenet, og dermed en hurtig afklaring...
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2014, 14:16   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Tak for svar gisne - hans sag om TAE har været hos ASK siden april 2014, fagforeningen har sendt flere rykkere til ASK. Hans sag skulle - ifølge fagforeningen - ligge lige til højrebenet, og dermed en hurtig afklaring...
Det er min også - alt er klar og der skal kun udregnes en ny TAE procent efter jeg er kommet på pension.


MEN MEN der er pt ingen der får en hurtig afklaring (med mindre I er ualmindelig heldige) pga de længere sagsbehandlingstider ASK har for tiden - der rykkes også hele tiden på min sag af juristen

Min har også liget hos ASK med alt klar siden april 2014 og intet sker.

Men du kan jo selv locke ind på "se min sag" på ask.dk med nemid og se hvad der sker
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2014, 10:54   #7
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Det er min også - alt er klar og der skal kun udregnes en ny TAE procent efter jeg er kommet på pension.


MEN MEN der er pt ingen der får en hurtig afklaring (med mindre I er ualmindelig heldige) pga de længere sagsbehandlingstider ASK har for tiden - der rykkes også hele tiden på min sag af juristen

Min har også liget hos ASK med alt klar siden april 2014 og intet sker.

Men du kan jo selv locke ind på "se min sag" på ask.dk med nemid og se hvad der sker
Jeg vil bare høre, om der er sket noget yderligere i din sag?

Min mands fagforening har rykket igen igen - hvilket også er registreret i sagen - har fået et standardbrev fra ASK "vi har mange sager og bla bla bla..."
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2014, 11:07   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Min jurist klagede først til ask over deres sagsbehandlingstid. Intet skete, så skrev hun en klage direkte til direktøren for ask.

Vupti vupti, så kom der lynhurtig brev om at min sag lå ved deres lægekonsulent, da de var itvivl om de havde brug for en ny neurologudtalelse (den sidste er flere år gammel), da de også skal fastsætte ny mengrad. Men de kunne ikke sige noget om sagsbehandlingstidd.

Men pudsig nok, så skrev de igen allerede dagen efter at der skal laves ny neurologudtalelse og at jeg skulle vælge en neurolog. Så nu venter jeg igen på at den bliver lavet - men lidt er der så sket.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2014, 12:29   #9
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Min jurist klagede først til ask over deres sagsbehandlingstid. Intet skete, så skrev hun en klage direkte til direktøren for ask.

Vupti vupti, så kom der lynhurtig brev om at min sag lå ved deres lægekonsulent, da de var itvivl om de havde brug for en ny neurologudtalelse (den sidste er flere år gammel), da de også skal fastsætte ny mengrad. Men de kunne ikke sige noget om sagsbehandlingstidd.

Men pudsig nok, så skrev de igen allerede dagen efter at der skal laves ny neurologudtalelse og at jeg skulle vælge en neurolog. Så nu venter jeg igen på at den bliver lavet - men lidt er der så sket.
Tak for svar, det må jo så være måden, at gribe det an på
Lad mig endelig høre fra dig, når der sker lidt nyt i din sag
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2014, 03:11   #10
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Min jurist klagede først til ask over deres sagsbehandlingstid. Intet skete, så skrev hun en klage direkte til direktøren for ask.

Vupti vupti, så kom der lynhurtig brev om at min sag lå ved deres lægekonsulent, da de var itvivl om de havde brug for en ny neurologudtalelse (den sidste er flere år gammel), da de også skal fastsætte ny mengrad. Men de kunne ikke sige noget om sagsbehandlingstidd.

Men pudsig nok, så skrev de igen allerede dagen efter at der skal laves ny neurologudtalelse og at jeg skulle vælge en neurolog. Så nu venter jeg igen på at den bliver lavet - men lidt er der så sket.
Er spændt på, om der er sket mere i din sag? Min mands er stadig status quo, fagforeningen vil gå direkte til toppen nu. Men utroligt at en TAE, som ligger SÅ meget til højrebenet skal tage så lang tid...
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension