K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2012, 23:22   #1
anette1966
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Lokation: Sydsjælland
Indlæg: 26
Styrke: 13
anette1966 er ny på vejen
endelig i afklaring .....

Bare lige en opdatering til alle jer herinde .....

Endelig er jeg havnet på det rigtige bord på kommunen, som nu skal afklare mig i forhold til flexjob, da min tilstand er vurderet som stationær ....

Jeg er for 3 uger siden startet i afklaring i et lægehus som sekretær og med sygeplejeopgaver, og det betød meget for mig selv at finde et sted, fremfor at 2 aktøren fandt et sted til mig ...

Jeg arbejder 4 dage om ugen i 3 timer, og ved godt at jeg skal prøve at øge timerne.... Lige nu er jeg bare glad for, at være nået hertil og jeg håber på, at jeg snart kan se en ende på min jobsituation og måske dermed også min arbejdsskadesag ....

Ville bare dele min glæde med jer herinde, og beklager hvis jeg skulle være blevet i min gamle tråd .....

Fortsat go dag til jer
anette1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 23:26   #2
anette1966
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Lokation: Sydsjælland
Indlæg: 26
Styrke: 13
anette1966 er ny på vejen
og selvfølgelig tak til alle jer der sidder herinde, og giver gode råd og opmuntrende beskeder når man er nede, og ikke synes systemet forstår een ....
Jeg har haft meget gavn af at være med på sidelinien herinde .......
anette1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 23:38   #3
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Dejlig opmuntrende læsning Anette

Og held og lykke med det! Hvordan fandt du lige såden et praktiksted?
Det er nemlig meget lig det, jeg allerhelst vil, når jeg skal i arbejdsprøvning
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 23:47   #4
anette1966
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Lokation: Sydsjælland
Indlæg: 26
Styrke: 13
anette1966 er ny på vejen
Tak Mumrik ....

Jeg er også bare så glad for endelig at være nået hertil, efter et 2011 som bare var ganske forfærdeligt med mit forløb, og min mand som bare har været syg stort set hele sidste år ....

Men jeg skrev en ganske kort ansøgning og så tog jeg ud til en hel del lægepraksis i Næstved, Køge og Ringsted området, og fortalte at jeg havde brug for en 13 ugers afklaringspraktik for at få vurderet min arbejdsevne i forhold til flexjob. Så jeg slog meget på at de kunne få en gratis sekretær med en sosu assistent baggrund og jeg ku få noget afklaring i min sag ....

Og jeg er ikke i tvivl om, at jeg har fundet det rette sted, men som du også siger er det svært at finde, men håber det også kan lykkes for dig ....
anette1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 23:50   #5
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Godt gået Anette... og det kunne sørme være skønt for dig hvis og når din flexjobvisitation går i orden at du evt kunne blive der....
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 00:14   #6
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette1966 Se meddelelser
Tak Mumrik ....

Jeg er også bare så glad for endelig at være nået hertil, efter et 2011 som bare var ganske forfærdeligt med mit forløb, og min mand som bare har været syg stort set hele sidste år ....

Men jeg skrev en ganske kort ansøgning og så tog jeg ud til en hel del lægepraksis i Næstved, Køge og Ringsted området, og fortalte at jeg havde brug for en 13 ugers afklaringspraktik for at få vurderet min arbejdsevne i forhold til flexjob. Så jeg slog meget på at de kunne få en gratis sekretær med en sosu assistent baggrund og jeg ku få noget afklaring i min sag ....

Og jeg er ikke i tvivl om, at jeg har fundet det rette sted, men som du også siger er det svært at finde, men håber det også kan lykkes for dig ....
Kan godt forstå din glæde! Og håber din mand har fået det bedre!

Det lyder som en god idé med ansøgning på den måde
- men vurderer de så din arbejdsevne? Og hvis, hvordan foregår det så? Og har du nogle særlige skånebehov, som de/der skal tages hensyn til?

Uha, sikke en masse spørgsmål

Men jeg er lidt i samme situation som dig. Er ved at søge om fleks, har dog fået afslag fra JC (surprise...), sagen er nu i BAN. Men på et tidspunkt skal jeg igang med en arbejdsprøvning, og så kunne sådan et sted som der, du er være lige noget for mig

Men inden da skal jeg liiiiige i en tværfaglig udredning hos ekstern samarbejdspartner (á 6 ugers varighed). Regner med at jeg skal starte der indenfor et par uger.

Kh Mumrik
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 17:29   #7
anette1966
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Lokation: Sydsjælland
Indlæg: 26
Styrke: 13
anette1966 er ny på vejen
Hej Mumrik

Min arbejdsevne bliver beskrevet af 2 aktør, lægehuset og mig i fællesskab, har lige holdt det 1 møde, hvor alle deltog og det er jo dejligt at de viser interesse ..... Umiddelbart er mine skånebehov nedsat timeantal,1 ugl fridag til træning mm, ingen tunge løft ell skæve vrid, ingen stressede situationer, behov for at kunne veksle ml stående, gående og siddende arbejde, ikke arbejde over skulderhøjde, arbejde med headsæt når jeg sidder ved tlf osv....

Jeg føler mig heldig i, at have fundet sådan et godt sted, hvor der er plads til mig både fysisk og mentalt, og hvor jeg får lært nogle nye sygepleje funktioner, for det er jo bla det jeg skal ud og sælge mig selv på bagefter, og om det så blir flexjob må vi se, ihvertfald havde jeg inden min rygoperation for næsten 2 år siden en praktik på 16 timer om ugen, og jeg vil bestemt ikke sige, at jeg har fået det bedre af en stivgørende operation ......

Og lige pt er hele familiens situation belastet af at min mand har fået konstateret en grim variant af sklerose, men så har vi lidt vished, og så må vi tage den derfra ....

Jeg håber at du er lige så heldig som mig, og finder et godt sted at blive arbejdsprøvet, det betyder bare så meget at finde et godt sted ....


Mange hilsner herfra ....
anette1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 12:44   #8
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette1966 Se meddelelser
Hej Mumrik

Min arbejdsevne bliver beskrevet af 2 aktør, lægehuset og mig i fællesskab, har lige holdt det 1 møde, hvor alle deltog og det er jo dejligt at de viser interesse .....
Husk hele tiden på at 2 aktør arbejder for kommunen og ikk for dig.

Hvorfor skal de bruge så lang tid (13 uger) på at beskrive din arbejdsevne ?
Jobfirmaet (2 aktør) har måske økonomisk interesse i at du kommer længst muligt i virksomheds-praktik. De får flere penge fra kommunen hvis du kommer i job eller praktik.

Personalet i lægehuset er garanteret bedre til at beskrive din arbejdsevne end en jobfirmamedarbejder.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 16:34   #9
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette1966 Se meddelelser
Hej Mumrik

Min arbejdsevne bliver beskrevet af 2 aktør, lægehuset og mig i fællesskab, har lige holdt det 1 møde, hvor alle deltog og det er jo dejligt at de viser interesse ..... Umiddelbart er mine skånebehov nedsat timeantal,1 ugl fridag til træning mm, ingen tunge løft ell skæve vrid, ingen stressede situationer, behov for at kunne veksle ml stående, gående og siddende arbejde, ikke arbejde over skulderhøjde, arbejde med headsæt når jeg sidder ved tlf osv....

Jeg føler mig heldig i, at have fundet sådan et godt sted, hvor der er plads til mig både fysisk og mentalt, og hvor jeg får lært nogle nye sygepleje funktioner, for det er jo bla det jeg skal ud og sælge mig selv på bagefter, og om det så blir flexjob må vi se, ihvertfald havde jeg inden min rygoperation for næsten 2 år siden en praktik på 16 timer om ugen, og jeg vil bestemt ikke sige, at jeg har fået det bedre af en stivgørende operation ......

Og lige pt er hele familiens situation belastet af at min mand har fået konstateret en grim variant af sklerose, men så har vi lidt vished, og så må vi tage den derfra ....

Jeg håber at du er lige så heldig som mig, og finder et godt sted at blive arbejdsprøvet, det betyder bare så meget at finde et godt sted ....


Mange hilsner herfra ....
Hej igen Anette.

Det lyder som en lille solstrålehistorie, som jeg virkelig håber ender godt!

Er ked af at høre det med din mand, håber I klarer den begge to

Kh
Mumrik
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 20:39   #10
anette1966
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Lokation: Sydsjælland
Indlæg: 26
Styrke: 13
anette1966 er ny på vejen
Hej ekseleven ....

Jeg er helt med på, hvem 2 aktør arbejder for, og derfor betød det også meget for mig selv at finde mit praktiksted så jeg selv har lidt indflydelse.

Og klog af skade med at stole på nogen fra systemet, har jeg min fagforening med i både min jobsag og arbejdsskadesag, for det kan være lidt svært, at vide om der er en skjult dagsorden i de informationer man får fra kommunen ell 2 aktør, som luftede muligheden for, at jeg kunne måske leve af 32 timer om ugen ...HALLO HALLO måske sku hun læse mine papirer igen om min sidste praktik før min operation, som kun har gjort tingene værre.....da kunne jeg arbejde 16 timer om ugen ... Jeg stoler ihvertfald ikke på nogen mere, til gengæld har jeg jo så i forløbet her fundet dette forum, og det er jeg superglad for, for her er altid hjælp at hente, og man kan lige få en reminder på, hvad man skal være obs på, bla om kommunen overholder loven, men foreløbig tager jeg en dag ad gangen og sørger for at skrive dagbog, så jeg har styr på, hvordan det hænger sammen det hele .....

Og tak for lige at huske min på lige at se tingene som de er, man kan jo godt sommetider ha " de lyserøde briller " på når der endelig kommer skred i tingene .....

Mange hilsner også til Mumrik for dine pæne ord, det luner ....
anette1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endelig ! ;) SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 18-05-2011 15:11
Endelig ftp !! WilloW Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 31-12-2009 01:22
Endelig hr.luko Din historie 20 18-11-2009 21:28
Endelig Nusli Politik og Samfund 3 16-05-2008 15:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension